Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@23:21:12 GMT

جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در گالیکش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۳۰۵

جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در گالیکش برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این جشنواره عصر جمعه با استقبال پرشور شهروندان گالیکشی و اهالی روستاهای اطراف در جوار امامزاده روستای لیرو در ۳۰ کیلومتری شهر گالیکش درحالی برگزار شد که علی نصیبی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان، هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها را ایجاد فضای شادی و تفریح برای خانواده های روستایی، آشنایی اهالی منطقه با پتانسیل‌های این مناطق و رشد اقتصادی مناطق روستایی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره تابستانی فرهنگی و اقتصادی امید در روستای لیرو با داشتن برنامه های متنوع فرهنگی، برخورداری از موسیقی سنتی، مسابقات محلی و اجرای حنابندان برای یک زوج جوان، شور بسیار زیادی را در جمع حاضرین ایجاد کرد که در نوع خود دیدنی بود.

فرماندار شهرستان گالیکش در حاشیه این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: از جمله اقدامات بسیار خوبی که در این جشنواره پیگیری می‌‍شود، فعالیت‌های روستایی در زمینه کارآفرینی و صنایع دستی و اشتغالزایی است.

حسین مایلی افزود: در تلاشیم تا فعالیت های روستایی به صورت متوازن در تمام زمینه ها دنبال شده و پیشرفت نماید و در همین راستا از سوی مسئولان شهرستانی حمایت‌های قابل توجهی از فعالیت های روستایی در ابعاد مختلف به عمل آمده است که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و استقبال از اینگونه برنامه ها میباشد.

وی اظهارداشت: براساس برنامه‌های دولت تدبیر و امید و سیاست های کلی نظام که حمایت از روستا با هدف جلوگیری از مهاجرت این افراد به شهر و پایداری تولیدات داخلی می باشد ما نیز به دنبال آن هستیم که با برنامه ریزی در این مسیر با ایجاد فضای مناسب کسب و کار، اشتغالزایی و حمایت از اقتصاد این مناطق، مهاجرت معکوس از شهر به روستا رقم بخورد.

فرماندار گالیکش با اشاره به برخی مشکلات در این شهرستان خاطرنشان کرد: بارش‌های ابتدای سال که باعث ایجاد سیل در مناطق پایین دست استان شد از همین کوهستان ها سرچشمه گرفت و همین امر باعث ایجاد رانش در زمین‌های کشاورزی و خسارت به راه‌های مواصلاتی این شهرستان شد که نیاز است توجه بیشتری به رفع این مشکلات شود.

به گزارش ایرنا جشنواره تابستانه فرهنگ و اقتصاد روستا با عنوان امید که با برنامه ریزی اداره کل امور روستایی استان گلستان و با همکاری حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانداری ها و بخشداری های استان، دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاها و فعالان فرهنگی، اجتماعی و هنری روستاها از ۱۳ مرداد آغاز شده، با هدف دیده شدن ظرفیت های روستاهای گلستان و تزریق شادی به جامعه قرار است در ۲۳ روستای گلستان تا ۸ شهریور سال جاری برگزار شود؛ روستای لیسه شهرستان مینودشت در شرق گلستان اولین روستایی بود که این جشنواره را برگزار کرد.

۹۴۳۳/۱۸۶۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جامعه رشد اقتصادی زمین کسب و کار کوهستان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

پوریا جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به همت دستیار مردمی‌سازی فرمانداری کنگاور در این شهرستان برگزار شد، گفت : نگاه ما به شهرستان‌ها یک نگاه ویژه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کنگاور تلاش می‌کنیم که جشنواره‌هایی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد پدر معنوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است، خاطرنشان کرد: ما از آثاری که با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه منافات نداشته باشد حمایت می‌کنیم. 

جلالی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند میزبان بزرگترین رخداد‌های بین‌المللی باشد، اذعان داشت: در تلاش هستیم با ایجاد هماهنگی‌های لازم دهه فرهنگ کرمانشاه را در اروپا به میزبانی ایتالیا یا فرانسه برگزار کنیم و در همین راستا همه شهرستان‌های استان نیز حضوری موثر خواهند داشت و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی (ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین‌المللی ارائه و آثار برتر تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت
  • نقش روستابازار‌ها در کنترل قیمت‌ها
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • جان‌ باختن دو نفر در تصادف موتور سیکلت و پژو در شهر کلاله
  • جان‌باختن دو نفر در تصادف موتورسیکلت و پژو، کلاله
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود