Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:04:14 GMT

بازاریابی، حلقه مفقوده سینمای ایران

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۴۷۹

بازاریابی، حلقه مفقوده سینمای ایران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مسیح شریف، فیلم‌ساز مستند با اشاره به مواردی درباره فرآیند ساخت و بازاریابی فیلم، شناخت بازار عرضه محتوا، شرکت‌های موفق در بازاریابی فیلم گفت: فرآیند ساخت فیلم در پنج مرحله توسعه یا پرورش ایده، پیش تولید (برآورد هزینه‌ها، نیازمندی‌ها در تولید این فیلم، تعداد بازیگر و…)، تولید، پس تولید و توزیع و پخش خلاصه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با تاکید بر اینکه باید در تمام‌ مراحل تولید فیلم به بخش توزیع و پخش توجه کنیم مطرح‌کرد: بازاریابی یکی از قسمت‌های مهمی است که باید در توزیع و پخش فیلم ‌در نظر گرفته شود. باید نیازهای مخاطبین را بشناسیم و در راستای برطرف کردن آن تلاش کنیم.
این فیلم‌ساز مستند ادامه داد: شناخت خواسته‌ها و نیازهای مخاطب در تولید محصول مناسب بسیار تاثیرگذار است.
به گفته این اقتصاددان هنگامی که به تولید فیلم اقتصادی نگاه کنیم، هر ایده‌ای را نمی‌سازیم و به تولید فیلمی فکر می‌کنیم که پول با خود به همراه داشته باشد.
به گفته او شناخت بازار مخاطب فیلم کمک می‌کند تا بهترین زمان برای اکران اولیه فیلم را انتخاب و در همین ارتباط از افراد تاثیر گذار و مهم در جلسه کنیم.
شریف با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و‌تبلیغات نقش اساسی در معرفی فیلم به مخاطبان دارد، تصریح کرد: باید پیش از تولید تحقیقات بازار را انجام دهیم، البته که باید بگوییم در ایران کمتر به این مرحله توجه می‌شود. به گفته وی تحقیق اصولی و علمی یکی از رسالت‌های مهم تهیه کننده است.
او در همین راستا اضافه کرد: باید الگوهای رایج را شناسایی کنید؛ این الگوها شناخته شده هستند و ریسک کمتری برای متقبل شدن ضرر برای تولید کنندگان به همراه دارد. در کنار این اضافه کردن جذابیت‌های بصری به سکانس‌های مختلف نیز می‌‌تواند در افزایش مخاطبان برای تماشای فیلم موثر باشد.
شریفی با اشاره به اینکه برای اکران فیلم سینمایی سه روش وجود دارد، مطرح کرد: بلیط فروشی عمومی، خاص و غیر سینمایی(آفلاین) از جمله آن‌ها هستند.
او با بیان اینکه چگونه بازاریابی کنیم؟ توضیح داد: باید از رسانه‌های مختلف برای معرفی اثر استفاده کنیم. رسانه پخشی مانند رادیو و تلوزیون، رسانه چاپی روزنامه و مجله، رسانه مجازی، رسانه محیطی و مارکتینگ از جمله آن‌هاست.
این فیلمساز مستند با اشاره به اینکه سیستم تبلیغ در هرجایی متفاوت است، تاکید کرد: بازاریابی باید هدفمند باشد زیرا منابع محدود است، به همین منظور باید از ظرفیت‌های تبلیغ به بهترین نحو ممکن بهره ببرید. همچنین باید در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی بخش توزیع و بازاریابی نیز در نظر گرفته شود.
شریف همچنین با بیان اینکه شرکت در جشنواره‌های مختلف فیلم می‌تواند در معرفی آن موثر باشد، اذعان داشت: در برپایی جشنواره سه منبع درآمد از زاویه دید برگزارکنندگان وجود دارد. از جمله آن دریافت هزینه از تولیدکنندگانی است که فیلمشان در جشنواره شرکت کرده، دریافت پول بلیط و اسپانسرها است.
به گفته او شرکت کنندگان می‌توانند در جشنواره با نصب پوستر و اقلام مختلف اطلاع‌رسانی فیلم‌ خود را بهتر معرفی کنند که در فروش اکران عمومی آن نیز موثر خواهد بود.
کارگاه بازاریابی برای سینمای کودک با حضور در سالن عالی قاپو سینما ساحل برگزار شد و این اقتصاددان تحقیقات پیش از تولید فیلم را راهکاری برای افزایش کیفیت تولید دانست.

انتهای پیام/ی  
پیش از تولید فیلم باید تحقیقات بازار را انجام داد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استایل شیک سوپر استار زن سینمای ایران با کیف ۱۲۰ میلیونی! | تصویر

الناز شاکردوست به تازگی با استایلی زمستانه و سیاه رنگ به تماشای تئاتر رفت و عکس های منتشر شده از او بسیار مورد توجه قرار گرفت. الناز استایل مونوکوروم مشکی خود را با اکسسوری های جذاب از جمله ساعت کلاسیک و دستبندهای مینیمال کامل کرده بود و کیفی کراس بادی از برند پرادا به همراه داشت. این کیف یکی از پرطرفدارترین مدل های برند prada است و قیمت آن حدودا ۲ هزار دلار (معادل ۱۲۰ میلیون تومان) است.

دیگر خبرها

  • علی‌عسگری: همدلی حلقه مفقوده کشتی تهران بود/ افزایش تعداد کشتی‌گیران استان به ۲۴ هزار نفر
  • خسروپناه: حلقه تولید دانش تا تجاری‌سازی یکپارچه شود
  • فسیل رکورد فروش اکران آنلاین را هم زد
  • حلقه تولید دانش تا تجاری سازی و بازارسازی باید یکپارچه برنامه‌ریزی شود
  • مخبر: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از حلقه‌های زنجیره استقلال کشور است
  • معاون اول رئیس‌جمهور: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • مخبر: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • قرارداد توسعه میدان‌های نفتی سومار، سامان و دلاوران امضا شد
  • قرارداد گام دوم توسعه میدان نفتی آذر امضا شد
  • استایل شیک سوپر استار زن سینمای ایران با کیف ۱۲۰ میلیونی! | تصویر