Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@19:46:57 GMT

مشکل کمبود پزشک در کشور تا ۴ سال دیگر حل می شود

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۳۴۹۲

مشکل کمبود پزشک در کشور تا ۴ سال دیگر حل می شود

وزیر بهداشت ضمن دروغ خواندن اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، گفت: تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند، اما تا این لحظه با تلاش جهاد گونه همکاران‌مان، کمبودی در حوزه داروهای اساسی نداریم.

دکتر سعید نمکی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز با رد اظهارات آمریکایی‌ها مبنی بر تحریم نبودن دارو و غذا، گفت: این حرف‌ها کاملا کذب بوده و تمامی مبادلات مالی ما را قطع کرده‌اند و تا به این لحظه با تلاش جهاد گونه همکاران‌مان، کمبودی در حوزه داروهای اساسی نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: برخی داروها برند بودند و ما برای حمایت از داروهای تولید داخل از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری کردیم و به این ترتیب این موارد جزو کمبودهای دارویی به شمار نمی‌آیند.

وی متذکر شد: کمبودهای دارویی امروز نسبت به زمان مشابه سال گذشته به مراتب کم‌تر است.

وزیر بهداشت همچنین درباره برخی مباحث مبنی بر کمبود نیروی پزشکی گفت: دقیقا در رابطه با توزیع نیروی انسانی پزشک در مملکت نارسایی‌هایی داریم و آذربایجان شرقی نیز ممکن است از این نارسایی متاثر شود، اما این تاثیرپذیری بسیار کم‌تر از استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و کرمانشاه است.

وی افزود: اینجا به دلیل مدیریت‌های برجسته، کمبود پزشک را کم‌تر می‌بینیم، اما قطعا اینجا هم ممکن است در برخی شهرستان‌ها تعداد پزشک نسبت به جمعیت، کم‌تر ازحد لازم باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: با بومی گزینی ۳۰ درصدی دانشجویان پزشکی در مناطق کم برخوردار طی سه الی چهار سال آینده چیزی به اسم کمبود پزشک به ویژه پزشک مقیم بومی در مناطق کم برخوردار نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذبه و انگیزه‌های اقتصادی برای بخش خصوصی و ماندگاری آن در مناطق کم برخوردار، گفت: برای مستقر و ماندگار شدن بخش خصوصی و جذب و ماندگار شدن طبیب و کادر پیراپزشک توسط بخش خصوصی نیز برنامه‌هایی داریم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سعید نمکی وزیر بهداشت کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: ۱۰ شرکت در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان مستقر هستند که از این تعداد سه شرکت دانش بنیان اند.

عین اللهی با اشاره به فعالیت دو واحد تحقیق و توسعه دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: تعدادی از دارو‌های کمیاب و مورد نیاز و تخصصی کشور در سمنان تولید می‌شود که این امر باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است تصریح کرد: استان سمنان از نظر معادن وضعیت خوبی دارد که با توجه به این ظرفیت این استان و شرکت‌های تولید دارو می‌توانند در حوزه مواد اولیه دارویی نیز فعالیت نمایند.

وزیر بهداشت گفت: نزدیک به ۹۹ درصد دارو‌های مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: شرکت‌های دانش بنیان در این استان از یک شرکت به چهار شرکت، واحد‌های فناور از هشت واحد به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ اختراع به ۳۰ اختراع افزایش یافته است.

عین اللهی افزود: اچ ایندکس فعالیت‌های پژوهشی نیز ۱۹ درصد رشد داشته است و امیدواریم با فعالیت پژوهشگران و اساتید دانشگاه در کشور در جهت تامین نیاز‌ها حرکت کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش سلامت کودکان زیر هفت سال در کشور خبر داد و گفت: غربالگری سلامت کودکان به منظور تامین سلامت جامعه در برنامه امسال قرار دارد و در قالب این طرح طبق برنامه اعلامی به مراکز بهداشتی در کشور کودکان از نظر سلامت کلی ارزیابی می‌شوند و در صورت نیاز به درمان به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

وی گفت: اجرای این طرح تا یک ماه آینده در کشور آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به استان‌های درگیر سیل
  • گفت‌وگوی وزیر کشور با سیل‌زدگان در کنارک + فیلم
  • اختلال در سامانه صدور پروانه وزارت بهداشت از زبان متقاضیان
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در روستا‌های خواف
  • طاهری: سرانه پزشک متخصص تناسبی با جمعیت کشور ندارد