Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حوزه نفت و انرژی گفت: فروش نرفتن نفت دلیلی بر شکست نفت در بورس نیست. فروش بیشتر آن مستلزم تفکرعمیق‌تر درباره نقاط قوت و ضعف این سبد معاملاتی است.

 

صادق مردانی کارشناس حوزه نفت و انرژی در گفت‌وگو باخبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تخفیف عرضه نفت در بورس انرژی، اظهار کرد: با توجه به تحریم ها و مشکلات قابل توجهی که از جانب بسیاری از کشورهای دنیا برای فروش نفت ایران ایجاد شده، با فرمول جهانی تخفیف فروش نفت  و ملاحظات سیاسی، شرکت ملی نفت ایران توانست موفقیت خوبی را در حوزه بورس به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مردانی دولت و شرکت ملی نفت ایران در صدد تخفیف بیشتر نفت برای جذب مشتری هستند که این تخفیف موافقان و مخالفانی هم دارد.

این کارشناس حوزه انرژی گفت: هدف تخفیف نفت در بورس تاثیرگذاری بر سیاست‌های قیمتی است و البته که تخفیف بیش از حد کار درستی نیست؛ فروش نرفتن نفت دلیلی بر شکست نفت در بورس نیست. فروش بیشتر آن مستلزم تفکر عمیق تر درباره نقاط قوت و ضعف این سبد معاملاتی است. قطعا برای تثبیت این فرآیند به چندسال زمان نیاز داریم.

بیشتر بخوانید :افزایش ظرفیت تولید نفت در کشور با واگذاری پروژه‌های جدید به بخش خصوصی

او افزود: به طورمثال در لندن روز‌هایی که تعداد معاملات نفتی از یک حدی پایین‌تر است سعی می‌کنند این مقدار را در محاسبات فرمولی نفتی شان به حساب نیاورند.

برای جذابیت بازار فروش نفت چه مشوق‌هایی لازم است؟ 

این فعال اقتصادی ادامه داد: بازی با قیمت نه تنها کار درستی نیست بلکه باید متوقف شود و به سراغ گزینه‌های دیگر از جمله آزاد کردن مقصد فروش نفت برویم؛ هم اکنون به دلیل مراودات سیاسی محدوده مقصد آزاد است؛ به طور مثال ما به شمال شرق آسیا نفت می فروشیم و کشوری را مد نظر قرار نمیدهیم اما محدوده را مشخص و محدود کرده ایم. اما می‌توانیم نفت را در بورس با مقصد آزاد به فروش برسانیم.

مردانی درباره تاثیر تخفیف موقت قیمت نفت برای افزایش تقاضا، بیان کرد: کاهش بیش از حد قیمت نفت ایران برای فروش بیشتر راهکار مناسبی در بلند مدت نیست، چرا که کشور ما در زمینه نفت مشتری‌های زیادی که به دنبال نفت ارزان هستند، دارد. اگر آن ها تصور کنند که این کاهش قیمت برای فروش بیشتر نفت است به دنبال تخفیفات بیشتر خواهند آمد. در نتیجه روند فعلی فروش نفت در کشور روند قابل قبولی است.

این کارشناس اقتصادی در پایان خواستار فروش نفت ایران با قیمت معقول وتخفیفات بین المللی شد و گفت: قطعا وجود نفت ایران در بسیاری از پالایشگاه های دنیا مانند آب حیات است اما نباید با تخفیفات خارج از محدوده اقتصادی به ارزش و اهمیت طلای سیاه ایرانی صدمه وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اقتصاد و انرژی شرکت ملی نفت قیمت نفت فراورده های نفتی میادین نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد

شرکت سیبا موتور با اعلام خبر فروش این کشنده در بورس کالا یادآور شد این طرح فروش روز نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در بورس کالا برگزار می‌شود و درصد پیش پرداخت سفارش خرید نیز معادل ده درصد خواهد بود؛ بهمن نیوز اعلام کرد، در این نوبت فروش قیمت پایه کشنده فاو ۴۶۰ معادل چهار میلیارد و ۷۷۸ میلیون تومان اعلام شده و خریداران ۹ تیرماه ۱۴۰۳ محصول خود را تحویل می‌گیرند. همچنین این معامله مبتنی بر قوانین حاکم بر بورس کالا خواهد بود.

کشنده فاو J6-460 با موتور WUXI با حجم ۱۱۰۵۰CC و گیربکس ZFدستی و استاندارد آلایندگی یورو۵ عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. این کشنده همچنین با بهره‌مندی از سیستم‌های به‌روز نظیر ترمز اتوماتیک ضدقفل هوشمند، کنترل الکترونیکی ترمز، ضدلغزش، ترمز اضطراری هوشمند، کنترل الکترونیکی پایداری و خشک کن هوا رانندگی مطمئنی را به کاربر خود می‌دهد.

همچنین در کشنده FAWJ6-460 از مولتی مدیا، روشنایی اتوماتیک، کولر و بخاری درجا، یخچال و کتری مسافرتی، صندلی راننده با تعلیق پنوماتیک و دارای گرم‌کن و سردکن و… استفاده شده است. سیبا موتور یکی از شرکت‌های تجاری گروه بهمن و به عنوان تنها نماینده FAW در ایران شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • مبتکر روش‌های گوناگون فروش نفت در تحریم شده‌ایم
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد