Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، یک رسانه انگلیسی نوشته سران کشورهای موسوم به «گروه ۷» در شرایطی از روز شنبه در شهر «باریتز» فرانسه گرد هم می‌آیند که این گروه از هر زمان دیگر در تاریخ ۴۵ ساله‌اش پرتفرقه‌تر است. 

روزنامه تلگراف نوشته از آنجا که سران هفت اقتصاد بزرگ دنیا بر سر همه چیز از «برگزیت» گرفته، تا تجارت، تغییرات جوی، نحوه تعامل با چین، ایران و روسیه اختلاف دارند بعید است اجلاس گروه ۷ در سال جاری بتواند با صدور بیانیه مشترک به کار خود پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تلگراف نوشته از زمانی که این گروه در سال ۱۹۷۵ کارش را به عنوان گروه ۵ آغاز کرد این نخستین بار است که اعضای آن قادر نیستند بر سر بیانیه‌ای با اهداف و مقاصد یکسان به توافق برسند. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است برای چهل و پنجمین اجلاس سران هفت کشور صنعتی دنیا میزبان «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «آنگلا مرکل»، «صدراعظم آلمان»، «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا و «گوستپ کونته»، نخست‌وزیر ایتالیا باشد. 

نخستین نشانه‌های شکاف در گروه ۷ از چند روز پیش پدیدار شد که دونالد ترامپ خواستار بازگرداندن روسیه به این گروه شد. روسیه، سال ۲۰۱۴ و در پی ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود از گروه ۸ اخراج شد. 

ماکرون به سرعت به اظهار نظر رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد و هر گونه تلاش برای بازگرداندن روسیه به گروه ۷ را «اشتباه راهبردی» توصیف کرد. او گفت: «فکر می‌کنم گفتن اینکه روسیه می‌تواند بدون هیچ شرطی به میز بازگردد به منزله اذعان به ضعف گروه ۷ خواهد بود.

اما اختلاف بر سر نحوه برخورد با روسیه بخش اندکی از اختلافات میان اعضای این گروه است. اعضای این گروه بر سر طیف وسیعی از مسائل دیگر از جمله ایران هم اختلاف دارند. 

ترامپ در سال ۲۰۱۸، آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرد و سیاستی موسوم به کارزار فشار حداکثری را علیه این کشور به کار گرفت. کشورهای اروپایی با سیاست‌های ترامپ در قبال ایران مخالفت کرده‌ و خواستار ادامه تجارت با ایران هستند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، مقامات آمریکایی می گویند که همه گزینه ها درباره دارایی های مسدود شده روسیه روی میز است.

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام ارشد خزانه داری آمریکا گزارش داد در حالی که کشورهای گروه ۷ به بحث در مورد امکان استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین ادامه می دهند، هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

یک مقام ناشناس وزارت خزانه داری به خبرگزاری رویترز گفت که سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست وزرای خارجه گروه ۷ که قرار است روز چهارشنبه در ایتالیا آغاز شود، مورد بحث قرار خواهد گرفت.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی، به بهانه جنگ در اوکراین، حدود ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده اند. حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این دارایی ها در اتحادیه اروپا نگهداری می شود.

کد خبر 6081361

دیگر خبرها

  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷