Web Analytics Made Easy - Statcounter

فارس نوشت: یک رسانه آمریکایی قبل از دیدار وزیر خارجه ایران و رئیس‌جمهور فرانسه جزئیاتی از بسته پیشنهادی که پاریس قرار است به تهران و واشنگتن ارائه کند منتشر کرده است.  

 پایگاه خبری المانیتور نوشته امانوئل ماکرون بعد از چندین هفته رایزنی با مقام‌های ایران و مقام‌های کاخ سفید در صدد است در جریان دیدارش با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در فرانسه در حاشیه نشست نشست گروه ۷ او را برای اعطای مشوق‌های اقتصادی محدود به ایران در ازای آمدن این کشور به میز مذاکره و پایبندی کامل به برجام تحت فشار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این رسانه به نقل از دیپلمات‌ها نوشته است فرانسه به دنبال مجاب کردن ترامپ به صدور معافیت‌های تحریمی برای برخی از خریداران نفت ایران برای مدت زمان محدود، در ازای برگزاری مذاکرات است.  

یک مقام اروپایی که خواسته نامش فاش نشود گفته این پیشنهاد، اعطای مشوق‌های محدود برای مدت زمان محدود و در ازای مذاکرات محدود را شامل می‌شود و هدف آن به محک آزمون گذاردن مذاکره است. او گفت که مقام‌ها معتقد نیستند فشار صرف روی ایران موجب خواهد شد ایرانی‌ها تسلیم شوند. »

  «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت  پیشنهادهایی برای کمک به کاستن از تنش‌ها میان تهران و واشنگتن به ایران ارائه خواهد کرد.

ماکرون، بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفت: «ما پیشنهادهایی در خصوص کاستن از تحریم‌ها یا یک مکانیسم جبرانی با هدف قادر کردن مردم ایران به زندگی بهتر ارائه کرده‌ایم. »

رویترز نوشته آمریکا نشانه‌ای از اقدام برای کاستن از تحریم‌ها نشان نداده و مشخص نیست ماکرون به چه مکانیسم جبرانی اشاره می‌کرد.  

المانیتور درباره این بخش از سخنان ماکرون نوشته او احتمالا به دنبال اعطای نوعی بسته مشوق اروپایی به ایران از جمله راه‌اندازی یک خط اعتباری برای این کشور است. این رسانه مدعی شده ماکرون در جریان گفت‌وگو با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران پیشنهاد راه‌اندازی یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به عنوان روشی برای جبران کاهش فروش نفت ایران را مطرح کرده است.  

ماکرون روز چهارشنبه همچنین گفت در ازای این اقدامات انتظار می‌رود ایران کاملاً به توافق هسته‌ای پایبند باشد و وارد مذاکرات جدیدی شود که برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور را شامل می‌شود.  

ماکرون گفت: «در ساعت‌های آتی باید ببینیم پاسخ ایرانی‌ها چه خواهد بود. ضمن آنکه باید ببینیم آمریکایی‌ها چقدر برای پیش رفتن آمادگی دارند. »

کد خبر 452533 برچسب‌ها ایران و آمریکا فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من فکر می‌کنم رژیم صهیونیستی متوجه شد که جنگ با ایران با هر کشور دیگری فرق دارد و موشک‌ها و پهباد‌های ایران بر فراز شهر‌های اسراییل حرکت می‌کنند. متوجه شدند ایران کشوری است که می‌تواند از خودش دفاع کند. شاید این پیام بتواند ذره‌ای عقلانیت را به مسئولین رژیم صهیونیستی برگرداند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حمله ایران به اسرائیل گفت: اگر به خانه ما حمله بشود و پول کمی هم در حساب بانکیمان داشته باشیم، باز هم از خودمان دفاع خواهیم کرد. حال وقتی به کشورمان حمله شده، حتی اگر مشکلات اقتصادی فراوانی هم داشته باشیم باید دفاع کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: پیشینه و سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عقل، وجدان و شعور ندارند. اگر اینگونه نبودند ۳۰ هزار مردم بی پناه غزه را نمی‎کشتند و ۱۰ هزار نفر زیر آوار و هزاران نفر آواره نبودند. سابقه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که عقل، شعور و وجدان لازم را ندارند.

رحیمی جهان‌آبادی اظهار داشت: ما در استراتژی‌های نظامی می‌گوییم بازدارندگی بر پایه فرض عقلانیت است. یعنی طرف مقابل بر پایه عقلانیت تصمیم می‌گیرد و می‌داند در این جنگ چه رخ خواهد داد. ولی رژیم صهیونیتی هیچ پایه عقلانی در رفتارش ندارد و هیچ پایه انسانی را دنبال نمی ۴ کند. ما این آمادگی را داریم که هر رفتاری را از طرف اسرائیل پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم رژیم صهیونیستی متوجه شد که جنگ با ایران با هر کشور دیگری فرق دارد و موشک‌ها و پهباد‌های ایران بر فراز شهر‌های اسراییل حرکت می‌کنند. متوجه شدند ایران کشوری است که می‌تواند از خودش دفاع کند. شاید این پیام بتواند ذره‌ای عقلانیت را به مسئولین رژیم صهیونیستی برگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص برخورد آمریکا به حمله ایران اظهار کرد: من فکر می‌کنم آمریکایی‌ها رفتار سابق خود را ادامه می‌دهند. تحریم‌ها و فشار‌ها آمریکا ادامه خواهد داشت. رفتار آمریکایی‌ها عجیب نیست، برای ما و جهان هم این رفتار‌ها عجیب نیست. آمریکایی‌ها تا این حد از اسراییل جنایتکار حمایت می‎کنند و جهان هم در حیرت این رفتار است.

وی در نهایت گفت: شورای امنیت باید بیش از ۶۰ سال ظلم، تجاوز و کشتار را در سابقه اسراییلی‌ها ببیند. یک کتاب را نباید از نیمه آن شروع به خواندن کرد. از ابتدای آن باید خواند تا ببینیم قاتل و جنایتکار کیست؟ اسراییل به تمام کشور‌های منطقه زور می‌گوید و حتی به ساکنین اصلی فلسطین. ما سال‌ها حمله مستقیم به اسراییل نداشتیم، اما آن‌ها بار‌ها حمله کردند؛ دانشمندان و فرماندهان سپاه قدس ما را ترور کردند. ما بعد از این همه تحمل یک بار پاسخ محدود دادیم. قدرت ایران خیلی فراتر از چیزی بود که به نمایش گذاشت. فقط خواستیم هشداری بدهیم.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • پیشنهاد مذاکره مستقیم با آمریکا برای استحاله اراده ملت ایران/ روزنامه شرق: ایران در عملیات وعده صادق صهیونیست‌ها را پشت خط ترس نگاه داشت
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه