Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس گزارش های منتشر شده محور اصلی این اجلاس که رهبران ایالات متحد آمریکا، فرانسه، آلمان ، انگلستان ، ایتالیا، کانادا  و ژاپن در آن حضور دارند، مبارزه با عدم تساوی عنوان شده است.

در اجلاس گروه جی که قرار است با ضیافت شام امائول مکرون رییس جمهوری فرانسه رسما شروع شود، انتظار می رود مسایل دیگری از جمله تغییرات اقلیمی ، امنیت، خشونت علیه زنان و تساوی جنسی مورد بحث قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در  این اجلاس سایر موضوعات مهم جهانی از جمله مساله هسته ای ایران، بحران های  اوکراین و سوریه، طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت و نیز مساله گسترش آتش سوزی ها در جنگل های آمازون نیز مورد  گفت وگو قرار گیرد.

گفته می شود از مهم ترین عوامل  مورد اختلاف نشست رهبران گروه جی ۷، دیدگاه متفاوت مکرون و ترامپ رییسان جمهوری فرانسه و آمریکا در قبال  برجام  است و پیش بینی می شود در این نشست به اوج خود برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انتظار می رود مکرون از دونالد ترامپ بخواهد برای حفظ برجام درباره تحریم فروش نفت ایران تجدیدنظر کرده و یا دست کم دستور کاهش تحریم ها را صادر کند.

از دیگر مواردی که احتمال می رود در این نشست، بین  مکرون و ترامپ ایجاد تنش کند، مساله مالیات بر درآمد شرکت های بزرگ اینترنتی از جمله گوگل و آمازون در فرانسه است.

براساس برنامه های اعلام شده رهبران حاضر در نشست گروه جی هفت، در دومین روز اجلاس در نشست هایی تحت عنوان  " تعیین تاریخ در زمینه امنیت بین المللی و تجارت و اقتصاد جهانی " ، " مبارزه با عدم تساوی " و " شراکت کشورهای گروه جی ـ ۷ با افریقا " شرکت می کنند و در سومین روز اجلاس نیز قرار است نشست هایی تحت عنوان " اقلیم ، تنوع جانداران و اقیانوس ها " و " تغییر دیجیتال " برگزار شود.

براساس گزارش های منتشره شده علاوه بر رهبران نهادهای مهم اروپایی از جمله کمیسیون اروپا و شورای اروپایی ، مقاماتی از سازمان ملل متحد، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول ، سازمان رشد و همکاری اقتصادی، سازمان تجارت جهانی و سازمان بین المللی کار و همچنین رهبران افریقای جنوبی ، بورکینا فاسو، مصر، سنگال، روآندا، اسپانیا، شیلی، هندوستان، برزیل  و استرالیا برای شرکت دراجلاس "جی هفت" دعوت شده اند.

 انتظار می رود در حاشیه این اجلاس که قرار است روز دوشنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی رهبران پایان یابد، دیدارهای دو جانبه ایی صورت گیرد.

گفته می شود در حدود ۱۳ هزار تن از نیروهای پلیس فرانسه کار حفاظت از  نشست سه روزه در بیاریتز که روز جمعه شاهد تجمع گسترده گروه های طرفدار صلح و  ضد جنگ و چپگرا و درگیری آنها با نیروهای پلیس بود، برعهده دارند .

سه هزار روزنامه نگار قرار است اخبار و گزارش های مربوط به این نشست را منتشر سازند.

محل برگزاری اجلاس جی ۷ ، هتلی با معماری زیبا در شهر ساحلی بیاریتز است که ناپلئون سوم (۱۸۰۸ - ۱۸۷۳) میانه قرن نوزدهم میلادی به عنوان اقامتگاه تابستانی برای همسرش "اوژینا "ساخته بود. 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینی‌شفق، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با انتقاد از کاهش حمایت غرب از کی‌یف، گفت که جهت مذاکره به منظور دریافت کمک نظامی بیشتر، درخواست برگزاری جلسه با شورای اوکراین-ناتو را مطرح می‌کند.

زلنسکی گفت: اوکراین درخواست برگزاری جلسه با «شورای اوکراین-ناتو» را خواهد داد تا درباره محافظت از حریم هوایی، تامین جنگ افزار ضد جنگنده و سامانه‌ها و موشک‌های مرتبط بحث و تبادل نظر کنیم.

وی اضافه کرد: بدون یک لحظه استراحت هر روز برای فرصت‌های بزرگ‌ترمان در جهان کار و جهت دریافت کمک‌های عینی‌تر تلاش می‌کنیم.

رییس جمهور اوکراین با اشاره به حمله تنبیهی جمهوری اسلامی علیه تل‌آویو نیز گفت: در دو روز گذشته، درباره جنگ‌های مختلف در اروپا و خاورمیانه، خیلی حرف‌ها شنیدیم؛ حرف از «سطوح مختلف تهدید، حریم هوایی متفاوت و غیره» اما آیا جان انسان‌ها متفاوت است؟ ارزش‌های انسانی چطور؟ نه اینطور نیست.

زلنسکی آشکارا به جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید طعنه زد که گفته است آمریکا بین اسراییل و اوکراین فرق می‌گذارد چون به ادعای وی، سطح تهدید از جانب روسیه و ایران با یکدیگر متفاوت است.

رییس جمهور اوکراین همچنین مدعی شد که با جدیت در حال کار جهت حصول اطمینان از برگزاری اجلاس سازنده صلح جهانی با محوریت «فرمول صلح ۱۰ ماده‌ای وی» است. این اجلاس قرار است ماه ژوئن به میزبانی سوئیس برگزار شود.

وی در ادامه با قدردانی ویژه از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان و همچنین پکن گفت: چین به معنای واقعی می‌تواند به ما در احیای صلح عادلانه برای اوکراین و ثبات‌بخشی به روابط بین‌الملل کمک کند. اجلاس سوئیس به همه فرصتی حقیقی می‌دهد تا به معنای واقعی، منشور سازمان ملل و اهداف و اصولش را پیاده و اجرا کنیم.

شولتز از ۱۲ آوریل در سفری رسمی به چین، در پکن به سر می‌برد. این دومین سفر وی به چین به عنوان صدراعظم آلمان است.

کد خبر 6080843

دیگر خبرها

  • برگزاری پنجمین اجلاسیه نماز دانش آموزی در بیرجند
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • طعنه زلنسکی به آمریکا درباره عدم حمایت مشابه از تل‌آویو و کی‌یف
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • ویزای زیارتی یا گردشگری برای کشور‌های عضو شانگهای برقرار شود
  • دست از حمایت رژیم اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست بردارید
  • سایه شوم اعتصاب‌های گسترده بر سر بازی‌های المپیک پاریس
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران