Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@18:41:05 GMT

آمار نگران کننده شهردار در مورد تهران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۴۰۶۴

آمار نگران کننده شهردار در مورد تهران

به گزارش جماران؛ شهردار تهران با بیان اینکه "۴۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به خودروهای شخصی است"، گفت: راهکار کوتاه‌مدت حل معضل آلودگی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است.

پیروز حناچی در مراسم گرامیداشت روز پزشک، با تبریک این روز به جامعه پزشکی اظهار کرد: یکی از نکاتی که نباید آن را فراموش کنیم، اوج زحمات پزشکان در طول بحران‌های مختلف پس از انقلاب و قبل از انقلاب است و زحمات آن‌ها را در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همواره قبل از هر عملیاتی در منطقه حضور می‌یافتند و از آن مهم‌تر، اتفاقی بود که در زنجیره بیمارستان‌های صحرایی افتاده بود، به‌طوری که ادعا می‌شود رکورد زمان لحظه جراحت تا درمان در دوران جنگ شکسته شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در شهر تهران سالانه ۵۷ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که ۱۴۰۰ فوت بر اثر سوانح رخ می‌دهد.

شهردار تهران ادامه داد: ۹.۳ درصد از تهرانی‌ها دیابت دارند و ۳۰ درصد آن‌ها قند خون خود را کنترل نمی‌کنند؛ همچنین ۵۰ درصد تهرانی‌ها دارای کلسترول بالا هستند و از هر پنج تهرانی یک نفر مبتلا به فشار خون است. شیوع پرفشاری خون در بین مردم تهران ۱۹ درصد است و از هر هشت تهرانی یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

حناچی گفت: ۱۹.۳درصد تهرانی‌ها چاق هستند و ۵۲.۲ درصد مردم فعالیت بدنی مناسبی ندارند. راهکار بلندمدت حل این معضل، توسعه حمل و نقل عمومی است که سهم مترو در حمل و نقل عمومی حدود ۱۶ درصد است.

وی با بیان اینکه "در سال ۹۶ متاسفانه ۱۴۰۰ مرگ بر اثر فشارخون بالا در تهران رخ داده است"، افزود: ذرات معلق در سال ۱۳۹۴ جان ۴۵۷۳ نفر را گرفت. پس از سال ۹۴ با جدی گرفتن معاینه فنی، اصلاح سوخت و ... تا حدی میزان این ذرات معلق کنترل شد اما همچنان سه برابر استاندارد مجاز است.

حناچی تاکید کرد: ۴۰ درصد آلایندگی هوای تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اصلاح سوخت و فیلتر آلاینده‌ها و توجه به معاینه فنی، راهکاری میان‌مدت حل این مشکل است.

شهردار تهران تصریح کرد: راهکار کوتاه‌مدت حل مشکل آلودگی هوای تهران، باور مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آلودگی هوا شهر تهران شهردار تهران شهرداری تهران پیروز حناچی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند

به گزارش خبرآنلاین، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در خبری نوشت: بر پایه بررسی نقشه های پیش یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899080

دیگر خبرها

  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد؛ چرا آب ذخیره کنیم؟
  • واقعیت پیامک ذخیره سازی آب که تهرانی ها را نگران کرد چه بود؟
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • واقعیت پیامکی که تهرانی‌ها را نگران کرد چه بود؟
  • مدیران نگران چه هستند؟
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌