Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حاجی صادقی تبدیل تقابل فکری به تقابل در استراتژی و روش را از اهداف دشمنان دانست و تاکید کرد: تقویت جبهه انقلاب و نقش‌آفرینی در حفظ عناصر ماندگاری انقلاب از وظایف روحانیت و اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سپاه نیوز، حجت الاسلام «حاجی صادقی» عصر جمعه (یکم شهریور) در آئین افتتاح دومین همایش اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه که در مشهد مقدس و با شعار «نقش اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه در پیش‌برندگی انقلاب اسلامی» ابرگزار شد، اظهار کرد: روحانیت شیعه افتخار سنگرنشینی دفاع از حقیقت دین و اسلام ناب در عرصه‌های مختلف در برابر انواع تهاجم‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از برجسته‌ترین ابعاد سیره اهل بیت (ع) از جمله امام رضا(ع) تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها در شرایط مختلف است و ما می‌توانیم با تاسی به آموزه های جاودان معصومین علیهم السلام تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: در این وضعیت خطیر امروز روحانیت رسالت سنگین‌تری دارد، چراکه تقابل جبهه استکبار، کفر و اسلام بدلی در برابر جبهه اسلام ناب محمدی(ص) نابرابر است و ما باید به دنبال رسیدن به مفهوم بسیجی به همان نحوی که امام راحل به آن افتخار کرد، باشیم. روحانیت همواره در سنگرنشینی انقلاب پیشتاز بوده و در پیش‌برندگی انقلاب نیز نقش‌آفرینی‌های بزرگی دارد و بسیجی‌پروری یکی از این نقش‌ها است.

 

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: روحانی بسیجی نه تنها باید انقلابی باشد بلکه امت را نیز در این سنگرنشینی حفظ و با بصیرت، صراحت و قاطعیت  به بقای اسلام ناب و تجلی آن کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به ره‌آوردهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی کفر و تبعیت از تمامی حاکم‌های غیرالهی و نظایر این موارد را از بین برد و عالم را تشنه دین اسلام کرد، انقلاب اسلامی روحیه انقلابی و جهادی را در کشور پرورش داده است.روحانیان مبلغ و مدافع دین بودند و امروز در پیاده کردن دین مکلف هستند.

 

حاجی صادقی تصریح کرد: امروز برای پیاده‌سازی دین، روحانیان وظایف سنگینی را به دوش می‌کشند و  اساتید بسیجی  ضمن تلاش برای تحول و متناسب سازی گروه‌های مختلف مطابق با اسلام، نسبت به تبلیغ، بسیج  و هدایت آنها  پیشتازانه عمل می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه  تاکید کرد: انجام این رسالت‌ها جز از طریق برخی از الزامات مانند دارا بودن روحیه جهادی امکان پذیر نیست، روحانیت باید محدود به تدریس دین نباشد و فعالیت خود را گسترش دهد، همچنین روحانی باید با درک درست و واقع‌بینانه شرایط ،در ارائه راهکارهای مناسب و تکنیک‌های پاسخگویی  به نیازها  نیز تسلط و اشراف داشته باشند.

 

حاجی صادقی گفت: بستر تقابل جبهه استکبار با جبهه اسلامی، ماندگاری انقلاب بر اصول خود است و زنده ماندن انقلاب اسلامی در واقع به مفهوم قطعی بودن مرگ جبهه استکبار  است.

 

وی گفت: رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی، منفعلین و سکولارهای داخلی، متحجران و کج اندیشان و نظایر آنها  که در جبهه استکبار هستند، به  هدفی جز نابودی و متوقف کردن حرکت انقلاب اسلامی نمی اندیشند ، آنها برای جلوگیری از ماندگاری انقلاب در تلاش هستند و از انواع راه‌ها  و ابزارها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: دشمنان در صدد تغییر و تضعیف  گفتمان انقلاب اسلامی و تغییر ذائقه فرهنگی مردن هستتد که باید با هوشمندی و اقتدار و بصیرت توام با صراحت و شجاعت برابر آن ایستاد.

 

حاجی صادقی خاطرنشان کرد: تبدیل تقابل فکری به تقابل در استراتژی و روش  و ایجاد اختلاف با اعمال افشارهای مختلف از اهداف دشمنان در مقطع حساس تاریخی حاضر است و اساتید بسیجی برای مقابله  با استراتژی‌های دشمن باید برنامه‌های وسیعی داشته باشد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: نباید از شیطان انتظار خوبی داشت، ذات آمریکا شیطنت و ذات استکبار حمله است، ما باید تهدید و حمله دشمن  را به فرصت تبدیل کنیم و در این راستا  تدابیر و رهنمودهای  مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار دهیم  تا وضعیت  صحنه نبرد را به نفع جبهه انقلاب  بهبود ببخشیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر ضرورت جبهه سازی برابر جبهه‌سازی ضدایرانی دشمن گفت: به گفته مقام معظم رهبری، ما نیز باید مانند دشمنان جبهه داشته باشیم و برای جبهه‌سازی مقابل دشمن باید مولفه‌های تنوع، انگیزه، ابتکار و برنامه‌ریزی هوشمندانه و هدایت‌شده را مد نظر قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه  با اشاره به ناکامی برنامه ها و سناریوهای دشمن علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران  بیان کرد: در حال حاضر  دشمنان برای نفوذ به  جبهه انقلاب و نظام محاسباتی کشور نقشه ها و برنامه های  مختلفی را عملیاتی کرده است و ما باید برابر آن استقامت ملی، عملی و فکری داشته باشیم و افشای مستمر نقشه‌های دشمن را در زمره وظایف خود بدانیم.

 

وی ترویج روحیه مطالبه گری در پیگیری تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را حائز اهمیت و ضروری توصیف و تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در راستای ماندگاری انقلاب است و یکی از محورها، وظایف، کارکردها و نقش‌های بسیجی در حوزه‌ها اندیشیدن و ارائه راهکارها و ظرفیت‌سازی در این راستا است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان با اشاره به تلاش و سرمایه‌گذاری نظام سلطه و استکبار برای معنویت‌زدایی از جامعه اسلام ایران از شرکت‌کنندگان در همایش خواست موضوع  چگونگی معنویت‌افزایی و تقویت روحیه انقلابی و حهادی و بازشناسی وظایف، نقش‌ها و کارکردهای استاد بسیجی در حوزه‌های علمیه، نهادهای حکومتی، قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح و نیز نسبت به مردم ایران را در زمره انتظارات فراروی خود قرار دهند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر روز جهانی مساجد مسجد روز جهانی مسجد مساجد عید غدیر خم اردبیل غدیر شیراز روزنامه حاجی صادقی سپاه پاسداران سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، صلاح العبیدی، نویسنده عراقی با انتشار یادداشتی در روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، نوشت: ایران در پاسخ به تجاوز اسرائیل به کنسولگری خود در دمشق، مانند بزرگان عمل کرد. تهران با اقتدار و تدبیری رفتار کرد که بسیاری از کشورهای بزرگ دیگر از آن برخوردار نیستند و رفتار آنها به بی‌پروایی تبدیل شده است مانند آن گونه که معمولا ایالات متحده زمانی که مسئله به فرزند نامشروع او «اسرائیل» مربوط می‌شود، رفتار می‌کند.

ایرانی‌ها با عقلانیت و مسئولیت‌پذیری و براساس قوانین بین‌المللی رفتار کردند. آنها خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای محکوم کردن حمله به کنسولگری خود در پایتخت سوریه شدند؛ اما ایالات متحده، وکیل رژیم صهیونیستی هیچ چاره‌ای برای ایران جز پناه بردن به حق مشروع خود در دفاع براساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد باقی نگذاشت.

این یک صبر استراتژیک است. خونسردی ایرانی مانع از تسلیم شدن در برابر احساسات و عواطف آنی شد که متأسفانه همواره اعراب را به تصمیمات بی‌پروا و حتی مخرب سوق داده است. 

ایرانیان ثابت کردند که دارای تجربه و شم سیاسی هستند که آنها را به سمت اتخاذ تصمیمات درست و مسئولانه رهنمون می‌شود. آنها یک مهلت دو هفته‌ای گرفتند تا فکر و برنامه‌ریزی کرده و قبل از آغاز پروژه خود، ارتباطاتی را برقرار کنند. این بدین معنا نیست که ایران، اسرائیل را دشمن سرسختی برای خود می‌داند که اگر این طور بود به ماه‌ها (فکر کردن) نیاز داشت. از نشانه‌های برخورد مسئولانه ایران با پاسخ تنبیهی این بود که طهران هم‌پیمانان خود را به رویارویی با رژیم صهیونیستی نکشید تا آنها را از انتقام دور نگه رداد.

تهران تنها به هشدار قبلی به اسرائیل و حامیان آنها اکتفا نکرد بلکه شرکای استراتژیک خود مانند روسیه را ساعاتی قبل از پاسخ تنبیهی خبر کرد و گویی می‌خواست به دشمن بگوید که شما هر آنچه از قدرت دفاعی نزد خود دارید بیاورید؛ اما ما تنها به میزانی که خود می‌خواهیم از سلاح استفاده می‌کنیم. 

برخی افراد ساده اعلام شلیک موشک‌ها و پهپادها از سوی ایران قبل از رسیدن به اهداف خود را عجیب می‌دانند. این افراد ساده نمی‌دانند که ابزارهای اطلاعاتی و جاسوسی جدید هر گونه تحرک نظامی را در مبدأ خود رصد کرده و مسیر موشک و مقصد آن را از همان لحظه نخست می‌دانند.

نظامیان ایرانی از امکانات دشمن و هم‌پیمانانش اطلاع دارند به همین دلیل از روشی که از سوی نظامیان روسیه در اوکراین تجربه شده بود، استفاده کردند. مشغول کردن پدافند دفاعی توسط شمار زیادی پهپاد؛ اما  موشک‌ها که دارای دقت و قدرت تخریبی بیشتری بودند موج دوم حمله را تشکیل داده و به اهداف خود رسیدند.

ایرانی ها به هیچ یک از مناطق مسکونی حمله نکردند بلکه تنها پایگاهی را که مبدأ حمله به کنسولگری بوده را هدف قرار دادند و خسارت‌هایی را بر آن وارد کردند. ایران 60 میلیون دلار برای این حمله هزینه کرد اما هزینه‌ای معادل بیش از یک میلیارد دلار را به اسرائیل و هم‌پیمانانش تحمیل کرد .(هزینه موشک‌های پدافندی که شلیک شد). علاوه بر آن ایرانی‌ها بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون دلار بار کشتی باری «ایلان عوفر» تاجر اسرائیلی را غنیمت گرفتند. میزان سود و زیان در هر نبردی این گونه حساب می‌شود.

همانگونه که در مقاله گذشته پیش بینی کرده بودیم، صبر استراتژیک ایران به قدرت بازدارندگی استراتژیک منجر شد. اگر اسرائیل می‌خواهد، قدرت این بازدارندگی را بیازماید، دست به کار شود اما بعید است که دولت متزلزل باید به او اجازه این کار را بدهد.

دیگر خبرها

  • علی رغم سانسور شدید از سوی رژیم اسراییل، اما مردم با موبایل شکست آنها را به جهانیان نشان دادند
  • شهید حجاری بنیان‌گذار عرصه‌های نوین بسیج بود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • اقدام مقتدرانه سپاه پاسداران جبهه مقاومت را امیدوارتر کرد
  • بساط ناهنجاری‌ها و کشف حجاب کم کم جمع خواهد شد
  • سپاه به اسراییل ثابت کرد که دفاع ما پشیمان کننده و بازدارنده است
  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران