Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@13:16:52 GMT

جنگ اقتصادی آمریکا و چین :شمشیرها از رو بسته شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۴۶۲۸

جنگ اقتصادی آمریکا و چین :شمشیرها از رو بسته شد

ساعت 24 -آمارهای اعلام شده از سوی منابع تحلیلی – پژوهشی نشان می دهد میزان تولیدناخالص داخلی آمریکا با 21هزارمیلیارد دلار با سایرکشورها از جمله چین که بلافاصله پس از امریکا درپله دوم ایستاده است فاصله قابل اعتنایی داد. با این همه به دلیل نرخ رشد دوبرابری چین نسبت به نرخ رشد اقتصاد آمریکا این فاصله دریک دوره میان مدت پر می شود و خصلت های چینی نیز مزید برعلت شده و آمریکا احساسخطر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ البته به درستی اشاره می کند که چین از بازار آمریکا با پایین نگهداشتن عمدی نرخ تبدیل یوان به دلار بهره برداری غیر متعارف دارد و این شروع جنگی شده است که حالا دوکشوررا ناچارکرده شمشیرها را از رو ببندند و آشکار و واضح جنگ اقتصادی را گسترده تر کنند. درتازه ترین اتفاق اتفاق جنگی امریکا اعلام کرده است تعرفه‌های تازه نزدیک به ۵۵۰ میلیارد دلار از واردات چین به آمریکا را هدف قرار می‌دهد .دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در مقابله به مثل با چین تعرفه‌های بیشتر بر واردات از این کشور به آمریکا وارد کرده است و جنگ اقتصادی بین دو کشور را جدی‌تر کرده است.آ ترامپ دستور اعمال تعرفه‌های تازه را روز جمعه در چند توییت در حساب توییتری‌اش اعلام کرد.ترامپ چند ساعت پیش از اعلام تعرفه‌های تازه، از برنامه چین برای وضع تعرفه علیه ۷۵ میلیارد دلار واردات از آمریکا انتقاد کرده بود.ترامپ گفته چین از این کار انگیزه سیاسی دارد و این کشور را متهم به "سوءاستفاده از آمریکا" کرده است.ترامپ نوشته: "متاسفانه دولت‌های پیشین آمریکا به چین اجازه دادند توازن تجاری دو کشور را به نفع خود به هم بزند و این به باری سنگین بر دوش مالیات دهندگان آمریکایی تبدیل شده است. من به عنوان رییس جمهوری نمی‌توانم اجازه بدهم این وضع ادامه پیدا کند.او روز جمعه، ۲۲ اوت - اول شهریور، ساعتی پس از مخابره تصمیم پکن خطاب به بخش خصوصی آمریکا در توییتر خود نوشت: "بنگاه‌های عزیز اقتصادی آمریکایی بدین وسیله به شما دستور داده می شود که هر چه زودتر به دنبال جایگزین کردن چین باشید و جای دیگری به دنبال تجارت بروید. اصلا به خانه بازگردید و کسب و کار خود را ساخت آمریکا کنید."محصولات کشاورزی، نفت خام و هواپیماهای کوچک ساخت آمریکا از جمله بیش از ۵۰۰۰ کالایی هستند که چین علیه آنها تعرفه وضع می‌کند.وضع تعرفه‌ها علیه آمریکا قرار است در دو مرحله اول سپتامبر و ۱۵ دسامبر اجرایی خواهد شد.چین در عین حال گفته است تعرفه ۲۵ درصدی بر خودروهای وارداتی از آمریکا را که در حال تعلیق بود باز خواهد گرداند، این تعرفه‌ها چندی پیش برای نشان دادن حسن‌نیت در مذاکرات دو کشور لغو شده بود.روز جمعه ارزش سهام در وال‌استریت در بهبوهه افزایش تنش میان چین و آمریکا سقوط کرد.

تعرفه‌های تازه علیه چین

ترامپ در توییتر خود نوشته از روز اول اکتبر میزان تعرفه بر ۲۵۰ میلیون دلار کالای وارداتی از چین را از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد خواهد رساند.او در عین حال نوشته تعرفه‌ مقرر بر ۳۰۰ میلیون دلار کالای دیگر وارداتی از چین نیز به جای ۱۰ درصد ۱۵ درصد خواهد بود.این بخش از تعرفه‌ها روز اول اوت توسط رییس جمهوری آمریکا اعلام شده بود. او چین را متهم کرد که به وعده‌هایش برای خرید محصولات کشاورزی بیشتر عمل نکرده است.این تعرفه‌ها که عموما بر واردات لوازم الکترونیک و پوشاک وضع شده، قرار بود از اول سپتامبر اجرایی شوند اما برای حمایت از مصرف کنندگان برای خریدهای زمان کریسمس" تا میانه ماه دسامبر به تعویق افتاده است.

حالا پرسش این است که تاب آوری اقتصاد چین بیشتر است یا آمریکا و کدام کشور می تواند دراین جنگ بیشتر مقاومت کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز -دوشنبه سوم اردیبهشت- در نشست با مدیران یکی از کارخانجات بسته‌بندی استان قزوین در شهرستان آبیک اظهار کرد: افزایش تولید در حوزه شوینده کشور ما را به صادرکننده مواد شوینده تبدیل کرده و تراز تجاری صنعت تولید مواد شوینده کشور ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شده؛ در حالی که تنها ۲۵ میلیون دلار واردات مواد اولیه داشتیم.

وی از برخورد با ۳۰ نشان و علامت تجاری تقلبی در حوزه تولیدات صنایع در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: سال گذشته با ۳۰ نمونه تقلبی از یک نام تجاری برخورد شد که انجام این مساله بیانگر افزایش فعالیت متقلبان صنعتی دارد.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مرکزی برای تأمین ارز تولیدکنندگان خبر داد و افزود: تصمیم گرفتیم که ارز تأمین شده برای صنایع را با نرخ سال قبل در اختیار کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی قرار دهیم.

برادران با بیان اینکه ۸۰ درصد بازار ارز در اختیار تولید کنندگان اصلی قرار دارد، ادامه داد: با وجود اختلالات ارزی در بازار تلاش شده تا رقابت در صنایع نساجی و صنایع عمومی همچنان به ثبات و مسیر خود ادامه دهند و عرصه را بر سوداگران ارز تنگ‌تر کنیم.

وی به سهم ۸۵ درصدی محصولات غیرفرهنگی در صنعت بسته‌بندی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های وزارت صمت همواره این بوده که با بسته بندی آسان و با قیمت مناسب بتواند محصول نهایی را با قیمت پایین به دست مشتریان برساند.

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های مطرح صنعت بسته‌بندی کشور در همین استان قزوین قرار دارد که توانسته از نظر طراحی و چاپ متناسب با نیاز بازار فعالیت درخشانی را از خود به‌جای بگذارد.

کد خبر 747040

دیگر خبرها

  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • مسکو: جنگ ترکیبی با روسیه به قیمت تحقیر آمریکا تمام می‌شود
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • تایوان چگونه کمک آمریکا را علیه چین به کار می‌گیرد؟
  • افشاگری ظریف از دعوت ترامپ برای مذاکره + جزئیات
  • کمک ۷۷.۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • کمک ۷۸ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • آمریکا بسته ۲۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل را تصویب کرد