Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری‌های شدید بین نیروهای خلیفه حفتر و نیروهای دولت الوفاق در اطراف شهر غریان از سرگرفته شد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های لیبی، گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر از وقوع درگیری‌ها بین نیروهای این گروه و نیروهای دولت الوفاق در اطراف شهر "غریان" در جنوب غرب طرابلس خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز اطلاع رسانی اتاق عملیات "الکرامه" در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای حفتر مراکز تجمع نیروهای وابسته به دولت الوفاق در اطراف شر غریان را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر این حملات شماری از این نیروها کشته و زخمی شدند.

همچنین جنگنده‌های لیبی شب گذشته پادگان "الکیمیاء تاجوراء" در طرابلس را هدف قرار دادند.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به‌رسمیت شناخته شده است.

روسیه: مسئله مهم در لیبی پایداری رژیم آتش‌بس اعلام‌شده استاجرای آتش‌بس انسانی در لیبی از عید قربان

چندی پیش  حفتر که از سوی برخی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می‌شود، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به‌سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به‌زعم خود آنجا را از "عناصر تروریست" پاکسازی کنند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از آغاز کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر "غدامس" برگزار شود آغاز شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش‌ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته آغاز شده است بیش از یک هزار نفر کشته و 5500 نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/

R36348/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

سخنگوی دولت عراق  بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرد و گفت این کشور به دنبال عدم گسترش درگیری در منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است. 

این در حالی است که  محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده پس از دیداربا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

تأکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلافسفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • ویدیو اختصاصی از درگیری شدید مجتبی سرآسیایی و بازیکن تیم سایپا با نیروی انتظامی و یگان ویژه / فیلم
  • بمباران النصیرات از سوی صهیونیست‌ها/ درگیری شدید در داخل اردوگاه
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • (ویدئو) درگیری شدید نمایندگان در پارلمان گرجستان
  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان