Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@21:04:45 GMT

دومین جشنواره عسل در اسفراین برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۴۸۶۷

دومین جشنواره عسل در اسفراین برگزار شد

​دومین جشنواره گردشگری «عسل رویین» عصر جمعه با حضور چشمگیر گردشگران، مسافران و علاقه مندان این حوزه در روستای گردشگری رویین اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از اسفراین؛ طاهر رستمی، عصر روز جمعه (یکم شهریور) در ​دومین جشنواره گردشگری «عسل رویین» که در روستای گردشگری رویین اسفراین برگزار شد، گفت: شهرستان اسفراین بزرگترین تولید کننده عسل در خراسان شمالی است و اکنون 78 درصد عسل استان را تولید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار اسفراین، با تاکید بر ضرورت برند سازی محصولات شاخص در شهرستان افزود: در حوزه عسل که به عنوان یک محصول شاخص حوزه کشاورزی است؛ خوب عمل نشده و محصول این شهرستان بدون برند سازی  با قیمتی پایین با نام سایر مناطق  در کشور به فروش می رسد.

 

وی گفت: برپایی جشنواره عسل رویین می تواند به معرفی این محصول با ارزش به گردشگران و مسافرانی که از نقاط مختلف کشور به این منطقه سفر می کنند، کمک کند.

 

فرماندار اسفراین با اشاره به ظرفیت های گردشگری و کشاورزی روستای رویین، افزود: این روستا معدن ثروت در حوزه کشاورزی، گردشگری و بوم گردی است و ظرفیت های خوبی در این حوزه  وجود دارد.

 

رستمی با بیان اینکه صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت درآمدزا در جهان مطرح است، بیان کرد: اگر می خواهیم روستاهای پر رونقی داشته باشیم باید به سمت اقتصاد کشاورزی و گردشگری حرکت کنیم.

 

وی افزود: تاکنون ۷۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در شهرستان پرداخت شده که بخشی از آن در حوزه گردشگری و بوم گردی بوده است.

پایان پیام/639

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد مساجد مسجد عید غدیر عید غدیر خم اردبیل روزنامه غدیر شیراز اسفراین گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سید علی ترابی ضمن تبریک روز بناهای تاریخی گفت:  در حال حاضر علاوه بر ثبت ملی قلعه  تاریخی سنگان ، ۱۱۰ محوطه تاریخی در شهرستان اشنویه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد گردشگری کشور ثبت شد.

وی با اشاره به ظرفیت مناسب باغات گیلاس و اهمیت برگزاری جشنواره گیلاس در معرفی شهرستان که زمینه توسعه را هموار خواهد کرد گفت: امسال نیز جشنواره گیلاس باشکوهتر از سنوات گذشته در شهرستان با مشارکت مردم و ادارات ذیربط برگزار خواهد شد.

همچنین امروز بمناسبت روز بناهای تاریخی فرماندار شهرستان اشنویه از قلعه تاریخی سنگان دیدار و  از خانواده مرحوم حاج محمدامین زرزا تجلیل کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای بیشه لرستان برگزار شد
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • ثبت جشنواره گیلاس اشنویه در تقویم رویداد های گردشگری کشور
  • ثبت جشنواره گیلاس در رویداد گردشگری کشور
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳