Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، چین روز جمعه اعلام کرد که بر ۷۵ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، «ژائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین روز جمعه با تهدید آمریکا گفت پکن در صورتی که واشنگتن اقدامات ناصحیح خود را اصلاح نکند آماده تلافی کردن بوده و از اول سپتامبر (10 شهریور) و 15 دسامبر (24 آذر) تعرفه‌های 5 درصدی و 10 درصدی بر 75 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا اعمال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام وزارت بازرگانی چین این تعرفه بر کالاهایی نظیر محصولات کشاورزی، نفت خام، هواپیماهای کوچک و خودرو اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ترامپ: به اقدام تعرفه‌ای چین پاسخ می‌دهم چین: آماده همکاری با ایران برای برقراری ثبات در منطقه هستیم

با وارد شدن جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ دنیا به سال دوم، سرمایه گذاران نگران شده اند.

افزایش نگرانی ها در مورد بروز رکود به خاطر جنگ تجاری بر بازارهای مالی تاثیر گذاشته و مقامات دولت آمریکا مطمئن نیستند که اقتصاد این کشور تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 دوام بیاورد.

دموکراتها هفته پیش ادعا کردند که سیاست‌های تجاری ترامپ یک ریسک کوتاه مدت شدید برای اقتصاد آمریکاست. بازار سهام آمریکا هفته گذشته از ترس رکود اقتصادی سقوط کرد و تمام شاخص های عمده آن 3 درصد پایین تر معامله شدند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: باور 373 بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی آمریکا چین کالای وارداتی جنگ تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو

به گزارش خبرگزاری مهر روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه میزان تخصیص ارز به کالاهای اساسی را اعلام کرد. براین اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

لازم به ذکر است طی این مدت تأمین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱,۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است. ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین می‌شود.

نیازهای بخش خدمات هم، که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تأمین می‌شود. میانگین وزنی ارز تأمین شده نیز عدد ۳۷,۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کد خبر 6084349 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • تعرفه هزینه خدمات هوشمند با ابلاغ مجلس اعمال می‌شود
  • دلار تلگرامی بر قیمت کالاهای وارداتی تاثیر ندارد
  • اتحادیه اروپا برای واردات غلات از روسیه و بلاروس، تعرفه وضع می‌کند