Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما سادات لاری، معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم نوسازی فضا‌های ورزشی و امکانات فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است سرانه فضای ورزشی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور افزایش پیدا کند و این طرح نیازمند اختصاص بودجه‌ای جداگانه از حوزه آموزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او ادامه داد: در حال حاضر ۵۸ دانشگاه در المپیاد ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در شهر تبریز در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال‌های گذشته قرار بود که سرانه ورزشی هر دانشجو ۳ هزار و ۲۰۰ تومان باشد، اما متاسفانه با بودجه در نظر گرفته شده به این حوزه، سرانه ورزشی دانشگاه، خیلی کمتر از این مبلغ است. تفکیک بودجه فرهنگی ورزشی از حوزه آموزش او ادامه داد: جلسه‌ای با وزیر بهداشت در خصوص بودجه کار‌های فرهنگی و ورزشی برگزار کردیم و مقرر شد که کسری دانشگاه‌ها تا سقف ۳ هزار و ۲۰۰ تومان را جبران و بودجه فرهنگی ورزشی از حوزه آموزش جدا شود.   لاری با بیان اینکه بودجه تمام دانشگاه علوم پزشکی دست وزارت بهداشت نیست، گفت: این بودجه گاهی از محل دیگری تأمین می‌شود، اما میزان آن دست وزارت بهداشت است که صرف انجام المپیاد‌های مختلف علمی دانشجویی می‌شود. بیشتر بخوانید: مافیای کنکور به دنبال افزایش ظرفیت پزشکی در بهارستاناو گفت: با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی، وزارت بهداشت قول داده است تا در زمینه فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید، دچار هیچ کمبودی  نشوند.   معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت یادآوری کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است وام‌های تغذیه به دانشجویان اعطا شود و وام‌های اضطراری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است

جعفر قادری ، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارس نیوز، در واکنش به اظهارات جدید وزارت بهداشت برای به تعویق انداختن قانون افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی پزشکی گفت: افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است و با توجه به معضل کمبود پزشک شورای عالی انقلاب فرهنگی این قانون را مصوب کرده و باید توسط وزارت بهداشت اجرایی شود.

وی در ادامه بیان کرد: این اظهارات مبنی بر مذاکره با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعویق انداختن چند ساله اجرای این قانون هم اصلا امکان پذیر نیست و نمی‌توان قانون مصوب و لازم‌الاجرا را به تعویق انداخت.

قادری با بیان اینکه این اظهارات صرفا بهانه هایی جدید برای عدم اجرای این قانون است، افزود: حتی اگر وزارت بهداشت بودجه لازم را در اختیار ندارد، باید با دریافت شهریه این مشکل را برطرف کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: چه دلیلی  دارد که داوطلبان ایرانی به خارج از کشور بروند و با سطح علمی پایین‌تری از داخل به کشور وارد و مشغول به طبابت شوند.

قادری افزود: این مطالبی که برای تعویق انداختن زمان اجرای این قانون مطرح شده است، بهانه‌ای جدید از سوی وزارت بهداشت است و حتما این موضوع در مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در برابر آنها ایستادگی خواهد شد و وزیر بهداشت باید در این باره پاسخگو باشد.

قادری توضیح داد: در حوزه انتخابیه من هم میزان پزشک عمومی و متخصص در دسترس خیلی محدود است و باید این ظرفیت افزایش پیدا کند. این بهانه هایی که وزارت بهداشت می‌گیرد که بودجه و فضای بیمارستانی لازم را برای تربیت  دانشجویان جدید الورود ندارد، اصلا مورد پذیرش مجلس نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اینکه مطرح می شود تربیت این میزان دانشجوی پزشکی به ضرر کشور است هم یک بهانه دیگر و بی پایه و اساس است و باعث فرار مغزها از کشور می شود.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی