Web Analytics Made Easy - Statcounter

حرف های ناصحیحی که در این اظهارات به چشم می‌خورد از آنرو بیان شده‌اند که صاحبان آنها می‌پندارند جامعه در شرایط فتنه قرار دارد فلذا مثل شام سال 40 و یا کوفه سال 61 هجری می‌توان هر حرفی را به ذهن مردم تسرّی داد.

جنوب نیوز: «محمدتقی فاضل میبدی»، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با سایت جماران گفته است: ولایت و امامت بر مسلمین یک امر انتصابی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی باید آن را به اختیار و انتخاب مردم گذاشت.
 

او همچنین در ادامه تصریح می‌کند: آنچه اکنون با مشاهده به وضعیت اقتصاد جامعه می‌بینیم این است که در اختلاس و گرانی خطرناک و بسیار قوی میلیاردها پول مردم را خورده و برده‌اند و این در حالی است که مردمان بسیار زیادی در حاشیه شهرها گرسنه‌اند. این وضعیت نه منظور امام (س) بود، نه هدف انقلاب اسلامی و نه آنکه در سیاست حضرت علی (ع) وجود داشت.
 

فاضل میبدی می‌افزاید: متاسفانه امروز برخی از علمای ما به یک سری از فروعات دین مثل حجاب، موسیقی، حرام بودن دوچرخه سواری یا جلوگیری از ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی چسبیده‌اند؛ اما کسی به اختلاس‌ها، دزدی‌ها و حیف و میل ثروت‌ها کسی توجه نمی‌کند. اگر پس از فوت امام خمینی (س) توجهی که ایشان به عدالت اجتماعی و اقتصادی داشتند جدی گرفته می‌شد و بر بودجه مردم و بیت المال نظارت می‌شد ما امروز دچار این همه اختلاس‌گری نبودیم.[3]

*حرف های ناصحیحی که در این اظهارات به چشم می‌خورد از آنرو بیان شده‌اند که صاحبان آنها می‌پندارند جامعه در شرایط فتنه قرار دارد فلذا مثل شام سال 40 و یا کوفه سال 61 هجری می‌توان هر حرفی را به ذهن مردم تسرّی داد.

به سخن دیگر اینکه بعید است فاضل میبدی در جریان نباشد که میزان فقر مطلق (فقر منجر به گرسنگی) در ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره در مسیر کاهش بوده است و امروز به روایت بانک جهانی به کمتر از 3 دهم درصد رسیده است.

ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران در بحث کاهش خط فقر نیز توانسته است تا میزان 85 درصد از فقر عمومی مردم نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب بکاهد.[4][5]
 

ادعای میبدی در زمینه گرسنه بودن مردمان بسیار زیادی در حاشیه شهرهای ایران! نیز در حالیست که اولا ایران اسلامی طی 40 سال گذشته خود را به جایگاه سیرترین کشورهای جهان رسانده است[6] و ثانیا مشکل مردم حاشیه‌نشین اساساً نه گرسنگی که مسکن، خدمات اجتماعی و بزهکاری است.

از طرفی مشخص نیست آقای میبدی چگونه حاضر است چنین حرف هایی را در رابطه با کشوری به کار ببرد که توانسته مرز نفوذ خود را تا دریای مدیترانه گسترش دهد، به دلیل قدرت خود نظراتی تعیین کننده در نظام بین المللی داشته باشد و با فضای پر قوتی که در مباحث اقتصادی و سیاسی و نظامی دارد به یک هژمون منطقه ای و جهانی تبدیل شود.

ژست مفسدنمایی این فرد از نظام اسلامی هم باید بر مبنای بروز شرایط آشوب ذهنی تحلیل شود زیرا مسئله فساد،‌ همواره در تمام حکومت‌های حاضر و گذشته دنیا و حتی در حکومت امام معصوم(ع) نیز وجود داشته است.
 

در واقع میبدی به جای اینکه از برخوردهای نظام اسلامی با مفسدین بگوید؛ سعی در القای این فضا دارد که نظام اسلامی بر بیت‌المال خود نظارتی ندارد و دچار شیوع دزدی شده است!

"سانسور برخوردهای قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی در نظر مردم" هم مقوله ای است که باید در قبال صحبت های فاضل میبدی، درباره آن تأمل کرد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فلاح گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 
 سید محسن فلاح در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیردو مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به معماری ایرانی_اسلامی در شهر تهران
  • بنرهای هواداران میلان و اینتر در دربی دلامادونینا؛ از اتهام دزدی تا کابوس
  • انتقاد منتخب مردم قم در مجلس از نوع شهرسازی در کلانشهرها
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می کنند / با ۴۰۰ محافظ به این شهر و آن شهر می روند بعد می گویند به میان مردم رفتیم
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری از فروردین ماه امسال
  • جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است
  • جلوی اختلاس را بگیرید