Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:22:20 GMT

میزبانی پیرغلامان حسینی افتخاری که نصیب استان یزد شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۵۳۴۷

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی جمعه شب در جمع روسای هیئت‌های مذهبی، مداحان و شاعران آیینی که در حسینیه محله حسن آباد یزد برگزار شد افزود: مهمان‌هایی که در سه روز آخر هفته در استان یزد حضور می‌یابند، پیرغلامان حسینی هستند که از سراسر کشور و برخی کشورهای خارجی در هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به میزبانی استان یزد شرکت می‌کنند لذا ان شاءالله میزبانی شما نسبت به این عزیران به نحو کامل و خوب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در نشست‌های این اجلاسیه هیئت‌های مذهبی یزد از تجربیات این بزرگواران استفاده کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند و این فرصت مغتنمی است که شور حسینی خود را به دیگران نیز معرفی کنید.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای هیئت‌های مذهبی گفت: در رابطه با محتوای اشعار حتما دقت شود و همچنین وسواس داشته باشید که شعرهای ما صحیح و پرمعنا باشد و خدای نکرده سوژه دست دشمنان نباشد.

وی ادامه داد: اشعار متعلق به عزاداری امام حسین (ع) باید دارای معنویت باشد و بانیان این مجالس اخلاص در عمل داشته باشند چون در مجالس امام حسین افراد حوایج خود را می‌گیرند و از کارهای بد خود توبه می‌کنند لذا این فضای معنویت باید حفظ شود.

آیت‌الله ناصری گفت: در اجرای فعالیت‌های هیئت حتما از توان جوانان استفاده شود و این مسئله مورد تاکید مرتب مقام معظم رهبری نیز بوده و هست که از پتانسیل جوانان در فعالیت‌های مختلف استفاده بیشتری صورت گیرد و این گونه نباشد که جوانان احساس کنند در فعالیت‌های هیئت به آنها توجهی نمی‌شود لذا بهتر است در مسئولیت‌های مختلف هیئت و حتی برگزاری مراسم عزاداری از توان جوانان بیشتر استفاده شود.

امام جمعه یزد اظهار داشت: در ارتباط با علامت‌های بزرگی که در برخی از مراسم‌ها استفاده می‌شود درخوست دارم این اقدامات کنار گذاشته شود و همچنین اشعاری که خوانده می‌شود در شان امام حسین (ع) باشد و سبک نوحه‌ها نیز نباید برگرفته از غربی‌ها و یا اشعار غنایی باشد و باید شان امام حسین و همچنین حرمت مجلس اباعبدالله الحسین در همه فعالیت‌ها رعایت شود.

همچنین استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: هفدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که از 5 الی 8 شهریورماه برگزار می‌شود فرصتی بسیار مغتنم برای معرفی فرهنگ و آداب بی نظیر حسینیه ایران یزد است.

محمدعلی طلبی افزود: بقیه اجلاس‌ها در استان‌های مختلف و عمدتا در یک مکان برگزار شده ولی در استان یزد طی برنامه ریزی انجام شده در 5 مکان مختلف پیش بینی شده که البته کار را بسیار سخت کرده است.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده برگزاری مراسم در هر یک از محل‌های پیش بینی شده توجیه و منطق خاص خود را دارد که در برنامه ریزی و همفکری و موافقت جمعی از افراد انتخاب شده و امیدواریم یکی از بهترین اجلاس‌ها در استان یزد برگزار شود.

طالبی اظهار داشت: افتتاحیه این اجلاس در شهرستان میبد خواهد بود و صبح پنج شنبه نیز کارگروه‌ها و برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده که انجام خواهد شد، همچنین حضور در برخی از حسینیه‌های یزد از دیگر برنامه‌ها است که اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه اصلی در محل حسینیه امیرچقماق و پنج شنبه شب خواهد بود که در گذشته و اجلاسیه‌ها به صورت محدود و بدون حضور مردم انجام می‌شده اما در این اجلاسیه هیچ محدودیتی برای حضور مردم وجود ندارد لذا از همه هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنیم تا پنج شنبه شب در این اجلاس شرکت کرده و شور حسینی خود را به نمایش بگذارند.

استاندار یزد اظهار داشت: صدا و سیما دستگاه اصلی برگزار کننده این اجلاس است و مدیرکل صدا و سیمای یزد و همکارانشان شبانه روزی در حال تلاش هستند و این اقدامات جای تقدیر و تشکر دارد .

وی با اشاره به اینکه این اجلاس از چندین شبکه ملی و بین المللی به صورت مستقیم پخش خواهد شد و ما می‌توانیم ظرفیت‌ها و ارزش‌های خودمان را به دنیا معرفی کنیم گفت: این اجلاس پیرغلامان حسینی نقطه پایان نیست و آثار و برکات بسیار زیادی خواهد داشت و فرصتی بسیار مغتنم است تا توانمندی‌های ارزشی و حسینی خود را به کشور و جهان معرفی کنیم.

طالبی افزود: برای برگزاری این اجلاس از زحمات هیئت‌های مذهبی، خیران و شرکت‌های خصوصی استفاده شده و اعتبار دولتی برای این اجلاس نداشتیم و نام امام حسین هر کجا باشد همراه آن برکت هم خواهد بود لذا از همراهی و همکاری همه افراد و اقشار مختلف و هیئت‌های عزاداری کمال تقدیر و تشکر را داریم.

در پایان این نشست عزاداری ابا عبدالله الحسین و سینه زنی برگزار شد.

7537

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی

سیدابراهیم رئیسی که بعد از ظهر امروز - سه‌شنبه - به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکترای افتخاری این دانشگاه را از پرفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پرفسور عراقی در این مراسم تصریح کرد: این مدرک دکترای افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی دکتر رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهمترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اعطای مدرک دکترای افتخاری به رئیسی در کراچی
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • اعطای دکترای افتخاری به رییسی
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • علیرضا نبی شهروند افتخاری شهر دارالعباده یزد شد
  • سپاه پاسداران افتخاری برای کشور
  • دیپلماسی نظامی چین با میزبانی از سمپوزیوم دریایی غرب اقیانوس آرام