Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از دامغان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان، در این مراسم به ضرورت فرآوری محصولات و تامین ارزش افزوده اشاره کرد و یاد آور شد: پسته، محصول جهانی است و با توجه به خواص متعدد آن ضرورت دارد از خام‌فروشی، پرهیز شود و با توسعه کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی اصولی از ارزش افزوده این محصول به نفع باغداران و عموم مردم دامغان و استان سمنان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشناگر افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دامغان در حرکتی اصولی به سمت این اهداف رفته و کشور به چنین عملکردی در زمینه فرآوری و تامین تولیدات مبتنی بر پسته، نیاز دارد و استانداری از این حرکت‌های علمی و تحقیقاتی حمایت خواهد کرد.

در انتهای مراسم نعمت الله نعمتی سرپرست واحد دامغان در گفت‌وگو با حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان سمنان و در حضور ابوالفضل حسن‌بیکی نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی دو سال اخیر بخش مهمی از ظرفیت‌های علمی دانشکده مجهز و مستقل و گروه آموزشی کشاورزی با ظرفیت رشته‌گرایش‌های خاک‌شناسی، شیمی، زراعت، اصلاح نباتات، باغبانی، گیاه‌پزشکی، تولیدات گیاهی، گیاهان دارویی، صنایع غذایی و دانشکده داروسازی را به سمت حمایت از پسته به عنوان محصول جهانی با کیفیت سوق داده‌ایم و نتایج حاصله به لطف الهی قابل توجه بوده که جای دارد از حسن توجه دکتر طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی و همکاران سازمانی به پاس همراهی و مساعدت‌های بی‌دریغ قدرشناسی کنم.

نعمتی افزود: در طرح‌های برون‌دانشگاهی و مطالعات مربوط به پسته در کنار نوآوری‌ها و ابداعات دانشجویی، تلاش کردیم با طرح‌های تحقیقاتی استادان و محققان در این واحد دانشگاهی و با تکنیک نانو، مدت نگهداری پسته تازه را تا سه ماه افزایش دهیم و از خام فروشی و عمده فروشی به مقصد دلالان جلوگیری کنیم زیرا از انصاف دور است که زجر و زحمت پسته و تولید آن را باغبان، تحمل کند و ارزش مادی آن نصیب کسانی شود که در تولید کمترین نقشی ندارند.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری استان سمنان به بخشی از مذاکرات مطرح شده در هیات امنا استانی و بذل عنایت دکتر طهرانچی به بخشی از طرح‌های تحقیقاتی بویژه در زمینه پسته اشاره کرد و گفت: ریاست دانشگاه به مجموعه خدمات پژوهشی و تحقیقاتی واحد دامغان اشراف دارند و خدا را شاکریم که با حمایت ایشان می‌توانیم فعالیت‌های تحقیقاتی خود را به بهترین شکل ساماندهی و از این مسیر به رونق اقتصادی کمک کنیم.

سرپرست واحد دامغان، قنبر لایی، رییس مرکز تحقیقات پسته واحد دامغان را از مخترعان مطرح ایران معرفی کرد و یادآور شد: با حضور لایی، بخشی از طرح‌های معوقه به روز شد و با همراهی کارشناسان، توانستیم تعدادی از فرآورده‌های دارویی مبتنی بر پسته را با ثبت اختراع به نام واحد دامغان، معرفی کنیم و در ادامه هم از دانشکده داروسازی خواستیم تا با همت بیشتر، بخشی از فرمول‌های ثبت شده را به داروها و مکمل‌های غذایی بدون ضرردر قیاس با داروهای شیمیایی، تبدیل کرده و علاوه بر بازار ایران به سایر کشورها نیز صادر کند.

انتهای پیام /

167 / 167

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ کلیچ مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سمنان گفت: این نمایشگاه با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی در راستای تحقق شعار سال، در قالب ۱۳ غرفه محصولات ایرانی زاه اندازی شده است.
در این نمایشگاه محصولات هنری، معیشتی و صنایع دستی ساخت اتباعی عرزضه شده که بصورت قانونی در استان سمنان ساکن هستند.
این نمایشگاه از ۴ تا ۶ اردیبهشت ماه برای عموم دایر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • راه اندازی بازارچه محصولات اتباع در سمنان
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • آغاز ساخت خوابگاه دانشجویی متاهلی در دامغان
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی