Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از افتتاح چهار طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان زنجان، «خلیل آقاجانلو»  گفت: در برنامه پنجم توسعه ماده 84 صندوق توسعه ملی با هدف رعایت عدالت ملی بین نسلی از منابع و میعانات نفتی و گازی کشور  و همچنین تبدیل این ها به منابع مولد و زاینده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: اعتبارات صندوق توسعه ملی فعالیت های چشمگیر آبخیزداری را رقم زد به طوری که در هفته دولت نیز 4 طرح آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با اشاره به این که این طرح ها قرار است در شهرستان های ابهر، خدابنده، سلطانیه ، طارم و زنجان به بهره برداری برسند گفت: 5 طرح دیگر نیز با اعتبارات استانی در این هفته  افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

 

آقاجانلو، کینه ورس 3 ابهر، آبخیز شهری خدابنده، کبود گنبد سلطانیه  و هارون آباد طارم را از جمله   پروژه ¬هایی اعلام کرد که از محل صندوق توسعه ملی  در هفته دولت افتتاح می شوند.

 

وی مجموع اعتبارات استانی و صندوق توسعه ملی که به این طرح ها تخصیص یافته را 29 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح ها در استان 2155 خانوار از مزایای این طرحها بهره مند می شوند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هدف از اجرای این پروژه‌ها را بهره وری از رواناب‌های سطحی، کنترل سیلاب، افزایش و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، پیشگیری و کاهش اثرات خشکسالی، کنترل فرسایش خاک، تثبیت خاک و بهبود پوشش گیاهی  اعلام کرد.

 

گفتنی است امسال از محل صندوق توسعه ملی برای استان زنجان 23 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر عید غدیر خم مساجد غدیر روزنامه روز جهانی مسجد اردبیل روزنامه ها بیرجند مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان منابع طبیعی استان زنجان طرح های هفته دولت هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • ذخیره ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • ذخیر ۱۸ میلیون مترمکعب آب در پشت سازه‌های آبخیزداری نیکشهر
  • سر ریز شدن ۳۷۵ بند سنگی ملاتی و خاکی در نیکشهر