Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@19:13:19 GMT

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی در کرج

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۵۵۳۶

دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی در کرج

خبرگزاری میزان- نصب سامانه مها و حضور به موقع پلیس سرقت از یک طلافروشی در کرج را ناکام گذاشت. تاریخ انتشار: 09:36 - 02 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۳۷۹۲

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار "سید جعفر حسینی" جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه روز گذشته ۴ سرنشین یک دستگاه خودرو سوناتا با هدف سرقت در نقطه مرکزی شهر کرج که به گفته شاهدان عینی مسلح به سلاح گرم بودند وارد جواهرفروشی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سرنشینان خودرو ۳ مرد و یک زن بودند، گفت: ۲ نفر از آن‌ها با صورت‌های پوشیده در داخل خودرو و ۲ نفر دیگر نیز به طلافروشی مراجعه و قصد سرقت داشتند که با اقدام به موقع صاحب طلافروشی و فعال کردن پدال سامانه "مها"؛ ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی کرج بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند و در یک عملیات ضربتی سارقان را دستگیر و از آن‌ها یک قبضه سلاح گرم کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه واحد صنفی مذکور مجهز به سامانه "مها" است و سامانه مذکور نقش مهمی در پیشگیری از سرقت دارد، افزود: نصب سیستم‌های بازدارنده و تجهیز اماکن و محل‌های کسب و کار به سیستم‌های حفاظتی می‌تواند میزان قابل توجهی از جرایم به ویژه سرقت‌ها را کاهش دهد.

وی گفت: "مها" سامانه اطلاع رسانی، اعلام خطر آنلاین و هوشمندی است که به صورت ۲۴ ساعته به کمک حس گر‌های حرکتی، لرزشی و هر نوع تهدید از جمله سرقت، زورگیری، و ... را در زمان حضور یا عدم حضور مالک به مرکز هشدار الکترونیک اعلام می‌کند.

سردارحسینی افزود: این سامانه به محض دریافت هشدار الکترونیکی، صحت آن را احراز و در کمترین زمان، مالک و مبادی امدادی از جمله پلیس را از وقوع سرقت مطلع می‌کند.

وی با اشاره به مزایای این سامانه که به صورت ۲۴ ساعته از اماکن حراست می‌کند، بیان کرد: با نصب سامانه هوشمند مها در صورت هرگونه حادثه، پلیس بلافاصله در کمترین زمان خود را به محل می‌رساند.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۰ واحد صنفی و اماکن خصوصی به این سامانه متصل شده که ضرورت دارد سایر صنوف و شهروندان برای پیشگیری از سرقت به نصب این سامانه اقدام کنند، اظهارکرد: شهروندان متقاضی می‌توانند با مراجعه به سایت maha۷۲۴.ir از شرایط و چگونگی استفاده از این سامانه مطلع شوند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سارقان مسلح پلیس سرقت طلافروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان منزل در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت منزل در شهرستان زنجان و استان‌های همجوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و فنی مشخص شد که یک باند سارقان منزل که اهل یکی از استان‌های همجوار هستند، برای شناسایی و سرقت از منازل شهروندان زنجانی با شگرد سکونت موقت در محله‌های این شهرستان اقدام به سرقت می‌کنند که با هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی پلیس، متهمان و سارقان شناسایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی زنجان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان ابهر، ۶ متهم و سه مالخر را در یک اقدام ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ کارآگاه آدینه لو گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی و تحقیقات اولیه منکر جرم ارتکابی شدند که پس از مواجهه با ادله و مدارک کافی و مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان لب به اعتراف گشوده و به ۳۵ فقره انواع سرقت از زنجان و استان‌های همجوار اعتراف کردند.

دیگر خبرها

  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • انهدام باند سارقان کابل برق با ۱۲ فقره سرقت در شاهین شهر
  • سارق کالا و بار در محور گچساران- باشت دستگیر شد
  • انهدام باند سارقان منزل در زنجان
  • دستگیری سارق کالا در باشت