Web Analytics Made Easy - Statcounter

گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای جدید ترخیص محموله‌های لوبیا قرمز را متوقف کرد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، معاون فنی گمرک ایران در روز 28 مرداد ماه در بخشنامه‌ای به گمرکات اجرایی اعلام کرد،  پیرو نامه تاریخ 20 مرداد ماه در خصوص طبقه بندی لوبیا قرمز موضوع ابلاغ تصمیمات چهل و هشتمین  جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ 19 مردادماه، نظر به اینکه وفق دستور مورخ 20 مردادماه رئیس کل گمرک، مقرر گردید موارد مربوط به این موضوع در شورای حقوقی مطرح و تصمیم لازم اتخاذ گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مطابق نامه مورخ 23 مرداد ماه حوزه معاونت حقوقی از دفاتر ستادی واردات و تعرفه استعلام و تحت رسیدگی دفاتر مذکور میباشد.

بر این اساس نامه مورخ 16 مرداد ماه کان لم یکن اعلام میگردد بنابراین هرگونه اقدام درباره محموله‌ های موجود در گمرک منو به اعلام نتیجه از سوی گمرک ایران خواهد بود.

بر این اساس طی 12 روز بخشنامه گمرک ایران در خصوص ترخیص لوبیا قرمز تغییر کرده است.

انتهای پیام/

R1389/P/S7,77,78,83/CT1 واژه های کاربردی مرتبط واردات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واردات واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟

دلار در اولین روز هفته در فضایی آرام معامله شد و آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بازار ارز در حالتی عادی و تقاضای محدود قرار داشت.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش‌ها از بازار غیررسمی ارز نشان می‌دهد که دلار در کریدور چهارم کانال ششم خرید و در کریدور پنجم کانال ششم به فروش رفت.

بنا به این گزارش، در معاملات اولین روز اردیبهشت‌ماه، صرافی‌های حوالی میدان فردوسی و چهارراه استانبول خرید و فروش ارز نداشتند و تنها خریداران و فروشندگان ارز در بازار غیر رسمی دلال‌ها بودند.

درباره وضعیت بازار ارز، علی رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اظهارنظری تازه عنوان کرده؛ با این‌که احساس و تلقی عموم مردم و تحلیل فعالان اقتصادی بر جهش نرخ ارز در صورت پاسخ متقابل ایران به رژیم صهیونیستی بود، اما نرخ ارز جهش زیادی را تجربه نکرد و بعد از افزایش قیمت هیجانی و کاذب در ساعات اولیه، دوباره روند نزولی آن آغاز شد و در زمان حاضر حدود ۶۵هزار تومان است.

این نماینده ملت تاکید کرده؛ تنش‌های سیاسی و فضای آماده‌باش جنگی در هر کجای دنیا باعث ایجاد نگرانی‌های اقتصادی و نوساناتی می‌شود که البته پایدار نیست و با فروکش کردن التهابات و برقراری آرامش، به روال عادی بازمی‌گردد، بنابراین باتوجه به اینکه رژیم جنایت‌کار صهیونیستی جرات حمله متقابل به کشورمان را ندارد، احتمال کاهش نرخ در بازار آزاد در روز‌های آینده بسیار زیاد است.

امیر شهریاری، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران نیز گفته؛ بر خلاف اینکه بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که اقدام اخیر ایران که در دفاع از حرمت و حریم کشور صورت گرفت، می‌تواند باعث افزایش افسارگسیخته قیمت دلار شود، اما قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و ما شاهد افزایش بیش از حد قیمت‌ها نبودیم. چه بسا در روز‌های اخیر هم شاهد سیر نزولی قیمت ارز بازار هستیم که امیدوارم این روند ادامه یابد.

شهریاری با پیش‌بینی شرایط بازار با توجه به اتفاقات احتمالی در منطقه متذکر شده؛ تاکنون که با مداخله و نظارت سیاست‌گذار، قیمت ارز کنترل شده و چه بسا با ادامه یافتن آرامش کنونی می‌توان به کاهش قیمت دلار و رسیدن به کانال‌های پایین‌تر هم امیدوار بود. البته این وضعیت، مشروط بر تداوم آرامش در منطقه است که بنظر میرسد این آرامش همچنان ادامه پیدا کند.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • بخشنامه جدید برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بانک مرکزی ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است
  • بخشنامه جدید گمرک برای تسهیل صادرات تولیدکنندگان
  • بخشنامه بانک مرکزی برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی
  • خرید و فروش دلار متوقف شد؛ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟