Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضل الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر توضیحی در مورد وضعیت کلی شمشیربازی ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو ارائه کرد و گفت: تا به امروز با توجه به نتایجی که شمشیربازان اسلحه سابر از حضور در رقابت های مختلف به دست آورده اند و جایگاهی که مجتبی عابدینی در رنکینگ جهانی کسب کرده، سهمیه انفرادی ایران قعطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدینی با شاهکاری که در مسابقات قهرمانی جهانی (مجارستان) داشت، صاحب جایگاه دهم جهان شده و با همین جایگاه کسب سهمیه او قطعی است. 

وی تصریح کرد: بعید می دانم کسی در آسیا بتواند به مجتبی عابدینی برسد. البته کره‌ای‌ها و شرایطی که دارند جدا از ایران و دیگر کشورهای آسیایی است. به هر حال کره جنوبی تیم اول دنیا است و خیلی از شمشیربازان این رشته هم جزو برترین های رنکینگ جهانی قرار دارند اما عملکرد شمشیربازان ایران به گونه ای بوده که فاصله خود را با دیگر کشورهای آسیایی و حتی چین که از مدعیان قاره به حساب می آید، زیاد کرده است. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه ادامه داد: شمشیربازی ایران تا کنون در چهار رویدادی که امتیاز آن برای المپیک محاسبه می شد، شرکت کرده و به واسطه نتایج کسب شده، صاحب موقعیت خوبی هم شده است. ما در مسابقات قهرمانی آسیا (توکیو) نایب قهرمان شدیم و کشوری مانند چین در رده چهارم قرار گرفت درحالیکه در دوره پیشین رقابت های قهرمانی آسیا (تایلند) ما نایب قهرمان و چینی ها قهرمان شده بودند. آنها که در تایلند ۶۴ امتیاز به دست آورده بودند امسال فقط ۳۶ امتیاز گرفتند. همین نتایج و امتیازها فاصله ما را با چین زیاد کرده است. تقریبا ۷۰ امتیاز فاصله ما با چین است. 

باقرزاده با اشاره به رنکینگ فعلی شمشیربازی جهان در بخش تیمی گفت: کره جنوبی، ایتالیا، مجارستان، آلمان و روسیه تیم های اول تا پنجم هستند. ایران در رده ششم قرار دارد و فرانسه و آمریکا هفتم و هشتم هستند. طبق رنکینگ جهانی چهار تیم اول جهان به صورت مستقیم راهی المپیک می شوند. به غیر از این چهار تیم، تیم های برتر هر قاره - در رنکینگ جهانی - هم صاحب سهمیه می شوند. در واقع بر اساس رنکینگ فعلی ، ایران صاحب سهمیه تیمی می شود اما ما به دنبال این هستیم تا وارد جمع چهار تیم برتر شده و اینگونه کسب سهمیه کنیم. 

وی تاکید کرد: چینی ها در این زمینه خیلی زیاد مشوق ما هستند. به هر حال اگر ایران یکی از چهار تیم برتر جهان شود، آنها می توانند به عنوان تیم اول قاره صاحب سهمیه شوند. باید یک معجزه رخ دهد تا کشوری مانند چین بتواند به جایگاه ایران رسیده و از ما پیشی بگیرد. بنابراین قطعا چینی ها دعا می کنند که ما از جایگاه ششم فعلی صعود کنیم تا آنها به این واسطه ارتقا جایگاه داشته باشند. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه تیم اسلحه سابر تا به امروز با شرکت در جام جهانی اسپانیا، جایزه بزرگ روسیه، قهرمانی آسیا (ژاپن) و قهرمانی جهان (مجارستان) برای کسب سهمیه المپیک توکیو امتیاز گرفته است، خاطرنشان کرد: پنج رویداد دیگر باقی مانده که باید در آنها شرکت داشته باشیم. رویداد بعدی مسابقات جام جهانی الجزایر است که آبان ماه برگزار می شود. فکر می کنم در این میدان تکلیف تا حد زیادی مشخص شود. 

وی همچنین یادآور شد: شمشیربازی ایران به دنبال کسب سهمیه تیمی است. اینگونه چهار بازیکن عازم توکیو می شوند و که سه نفر از آنها می توانند در بخش انفرادی مسابقات هم شرکت داشته باشند. 

باقرزاده تاکید کرد: علاوه بر اسلحه سابر امیدوار هستیم  تا در دو اسلحه دیگر هم بتوانیم برای المپیک کسب سهمیه کنیم. البته کسب سهمیه در اسلحه فلوره و اپه فقط از طریق مسابقات زون آسیا امکان پذیر است. این رقابت ها سال آینده برگزار می شود. شمشیربازی ایران این شانس را دارد که در این دو اسلحه هم بتواند نتیجه ای قابل قبول بگیرد به خصوص با برنامه هایی که برای آنها داشته و اجرا کرده ایم. در اسلحه فلوره امور کار را به محمد میرمحمدی سپرده ایم و در اپه علی یعقوبیان پیگیر است. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پایان گفتگو با خبرنگار مهر از این رشته به عنوان رشته های شانس مدال در المپیک توکیو یاد کرد و گفت: وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک هم در نشست های خود به این موضوع تاکید کرده اند. 

کد خبر 4699873 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: فضل الله باقرزاده شمشیر بازی کسب سهمیه المپیک المپیک 2020 توکیو مجتبی عابدینی علی پاکدامن تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس آندره استراماچونی مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی کشتی آزاد تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گابریل کالدرون فوتسال جام باشگاه های آسیا کشتی تیم فوتسال مس سونگون ووشو تیم فوتبال پارس جنوبی جم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل

 اتحادیه جهانی کشتی در پایان مسابقات گزینشی قاره‌ای که پایان بخش آن رقابت‌های بیشکک بود، ایران را اولین تیمِ کامل حاضر در المپیک دانست.

به گزارش تسنیم، مسابقات گزینشی قاره آسیا، آخرین مسابقه گزینشی قاره‌ای اتحادیه جهانی کشتی بود که طی روزهای 31 فروردین تا 2 اردیبهشت در بیشکک برگزار شد.

تیم ملی فرنگی کشورمان که با دو نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، توانست هر دو سهمیه باقیمانده‌اش را در همین گزینشی گرفته و از حالا تمام تمرکزش روی المپیک باشد.

اتحادیه جهانی کشتی طی گزارشی در مورد مسابقات کسب سهمیه قاره آسیا، اشاره‌ای نیز به کامل شدن تیم رنگرز برای المپیک داشته و نوشته است: ایران اولین تیمی است که هر شش سهمیه کشتی فرنگی بازی‌های المپیک پاریس را به دست آورد.

مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم سهمیه المپیک را در اولین گزینشی که مسابقات جهانی 2023 بلگراد بود به دست آوردند و امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلو نیز در دومین مسابقه کسب سهمیه که پیکارهای گزینشی آسیایی بود، موفق به ثبت این مهم شدند.

به این ترتیب کشتی فرنگی ایران که در دوره قبلی المپیک در وزن 87 کیلوگرم بدون سهمیه مانده بود، دیگر در مسابقات گزینشی جهانی شرکت نخواهد کرد.

مسابقات گزینشی جهانی آخرین رویداد کشتی برای کسب سهمیه است که دهه سوم اردیبهشت ماه در ترکیه برگزار می‌شود و فینالیست‌ها همراه با نفر سوم حقیقی سهمیه المپیک خواهند گرفت.

رقابت‌های کشتی المپیک 15 تا 21 مرداد ماه امسال در فرانسه برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ابعاد سیاسی مدیریتی جام جهانی کشتی (فتوکاتور) زارع کاندیدای برترین کشتی گیر جهان شد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • ایران با ۳۱ سهمیه المپیک در مسیر المپیک پاریس
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • تاریخ‌سازی الفتی با گرفتن سهمیه المپیک ژیمناستیک
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • تمجید اتحادیه جهانی کشتی از شاگردان رنگرز
  • سهمیه های ایران در المپیک سی تایی شد
  • سهمیه‌های کشتی به ۱۱رسید؛ کشتی ایران با یک مسافر در استانبول
  • سهمیه کشتی فرنگی ایران کامل شد؛ مهمدی به المپیک رسید
  • ایران در انتظار اعلام رسمی فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تایید سهمیه المپیک