Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم جمعه شب در آیین گرامیداشت روز پزشک در سالن جلسات مرکز همایش‌های غدیر قم گفت: فاز نخست بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی قم سال آینده به بهره برداری می‌رسد، نظیر چنین مراکز درمانی از نظر تجهیزات و امکانات در سطح کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: زیرساخت‌های درمانی قم در سال‌های گذشته به هیچ عنوان متناسب با نیاز‌های استان نبود که در سال‌های اخیر تحول چشمگیری در این رابطه اتفاق افتاده است.

وی گفت: برای پیاده سازی نظام رجاع و پزشکان خانواده بیش از ۱۸۰ پایگاه در سطح استان فعال و مشغول خدمات رسانی هستند،
دانشگاه علوم پزشکی قم روند شتابنده و پیشرونده‌ای در افزایش ظرفیت‌های درمانی و رشته‌های پزشکی برداشته است.

ایرانی خواه یادآورشد: در رابطه با پیاده سازی نظام ارجاع پزشکی، قم نخستین استانی بوده که این اقدام در آن به صورت رسمی عملیاتی شده و روند بهبود وضعیت آن نیز به صورت مستمر دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: چندین مرکز تحقیقاتی دربخش گوارش و بیماری‌های مرتبط با این مبحث نیز درسطح استان فعال شده، ظرفیت قم در این رابطه بسیار چشمگیر است.

وی اضافه کرد: به دلیل پیشرفت‌های اخیر در رابطه با پزشکی، هر سال بر تعداد بیماران خارجی که به مراکز درمانی قم مراجعه می‌کند افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده در چند سال آینده قم به یکی از مراکز اصلی توریست درمانی کشور تبدیل خواهد شد. درحال حاضر در رابطه با مساله برگزاری دوره‌های آموزشی کشور‌های عراق و افغانستان از دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست کمک کرده اند.

ایرانی خواه افزود: در رابطه با مساله تحقیق و پژوهش‌های پزشکی باید از حد نگارش مقاله بالاتر رفته و مقالات تدوین شده به مرحله کاربردی شدن هدایت گردد،درقم بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن عضو سازمان نظام پزشکی هستند.

دراین آیین با اهدای لوح تقدیر از جمعی از پزشکان نمونه استان تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این آیین از جمعی از پزشکان استان که در مسابقات ورزشی تیراندازی، دارت، تنیس روی میز و شطرنج، حائز رتبه‌های برتر شده بودند نیز تقدیر شد.

اول شهریور سالروز تولد ابن سینا پزشک حاذق قرن چهارم هجری قمری ایران می‌باشد که به عنوان روز پزشک در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ح

یکهزار و ۴۰۰ تخت به مراکز درمانی قم اضافه می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به تعطیل‌شدن درمانگاه خاتم الانبیاء طی چند روز گذشته، گفت: تعطیلی این مرکز درمانی توسط هیات امنا به دلیل اختلافات با دانشگاه علوم پزشکی رخ داده که باتوجه به خدمات مورد نیاز شهرستان و رایزنی انجام شده فعالیت آن طی چند روز آینده دوباره آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجوز فعالیت این درمانگاه از قبل توسط وزارت کشور صادر می‌شد، اضافه کرد: باتوجه به اینکه نحوه فعالیت مراکز درمانی باید زیر نظارت دانشگاه علوم پزشکی و طبق دستورالعمل خاص باشد، از پارسال پیگیری در صورت تمدید مجوز فعالیت با مساعدت دانشگاه و هیات امنا انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: با رایزنی‌های انجام شده با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و موافقت فرمانداری مجوز ۶ ماهه این درمانگاه طی چند روز آینده آماده و تا این مدت نیز با نامه فرمانداری فعالیت دوباره درمانگاه شروع می‌شود.

عباسی یادآور شد: باتوجه به نیاز شهرستان و خدمات درمانی این درمانگاه تعطیلی آن توسط هیات امناء قابل قبول نیست و تلاش می‌کنیم ضمن برآوردن انتظارات دانشگاه علوم پزشکی نسبت به رفع اختلافات موجود توافق حاصل شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • فعالیت درمانگاه خاتم الانبیاء (ص) مهاباد از سرگرفته می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی به بیش از ۹۳ هزار نفر در بیمارستان‌های فارس
  • مراجعه ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • واقعی شدن تعرفه پزشکی به نفع بیماران است | ارزان بودن خدمات درمانی باعث اضافه بار مراجعات بیماران شده است !
  • ناوگان حمل و نقل علوم پزشکی کردستان توسعه می یابد
  • ویزیت بیش از ۵۴ هزار نفر در بیمارستان‌های علوم پزشکی اهواز