Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@04:12:41 GMT

پزشکان، ستون خیمه سلامت کشور هستند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۲۵۵

پزشکان، ستون خیمه سلامت کشور هستند

استاندار قم گفت: پزشکان ستون خیمه سلامت در کشور هستند و جایگاه اجتماعی بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهرام سرمست شامگاه گذشته در جشن روز پزشک عنوان کرد: برای بهبود نظام سلامت باید از همه‌ی توان پزشکان، مردم و دستگاه‌های متولی بهرمند شد و در شیوه نظام سلامت باید بازنگری شود و به طور سیستمی و نظام‌مند در حوزه درمان برای ارائه خدمات بهتر باید کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: پزشکان برای حفظ جایگاه و منزلت خود باید از خودبینی و غرور فاصله بگیرند و خود را متعلق به مردم بدانند و با تمام توان در خدمت مردم باشند و برای درمان تمام دانش و توان خود را به کار بگیرند.

پژوهش و تحقیقات علمی، لازمه پیشرفت علم پزشکی
سرمست ادامه داد: در باب پژوهش و تحقیقات علمی باید حمایت‌های لازم و کافی در جهت انجام پژوهش‌ها و بهرمندی و به کارگیری این تحقیقات در راستای ارتقای سطح پزشکی استان صورت بگیرد، گسترش فضاهای آموزشی و تعداد رشته‌های علوم پزشکی در قم نیز باید انجام شود.

در ادامه این مراسم، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی‌قم ضمن تبریک روز پزشک، گفت: استان قم هشتمین کلان‌شهر بزرگ کشور است اما زیرساخت‌های بیمارستانی مناسبی را دارا نبود که به لطف مسئولین کشوری و استانی؛ با ساخت بیمارستان‌های مدرن و مجهز شاهد بهبود شرایط زیرساختی در استان قم هستیم.

ایجاد 3هزار و 500 تخت بیمارستانی طی ۴ سال آینده در قم
ایرانی‌خواه عنوان کرد: با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت استان و مراجعه‌کنندگان از سایر شهرها و فرسوده‌بودن بیش از ۸۰۰تخت بیمارستانی در قم، به همت مسئولین و با ساخت بیمارستان‌های جدید ظرفیت تخت‌های استان تا ۴سال آینده به حدود ۳۵۰۰تخت خواهد رسید.

ایجاد ۱۸۰ پایگاه سلامت در استان قم
وی افزود: طرح نظام ارجاع برای نخستین بار در کشور در استان قم اجرا شد و تعداد پایگاه‌ها و مراکز بهداشت در استان قم به ۱۸۰پایگاه افزایش یافت، این طرح با هدف بهره‌مندی هرچه بهتر عموم مردم از خدمات پزشکی صورت گرفته است و متولی طرح وزرات بهداشت و درمان است و زیر نظر مسئولین استانی اجرا شد.

ایرانی خواه با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در حوزه پزشکی در استان قم گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در نظر داریم فضاهای آموزشی و تعداد رشته‌های پزشکی را گسترش دهیم، از کشورهای افغانستان و عراق درخواست تربیت پزشک در استان قم را داشته‌ایم و همت مسئولین بر بین‌المللی کردن آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی استان قم است.

در ادامه این مراسم، دکتر سید حسن عادلی رئیس سازمان نظام پرشکی استان قم، عنوان کرد: جامعه پزشکی استان قم بیش از ۳۷۰۰عضو دارد که در حال خدمت‌رسانی به مردم قم و زوار کریمه‌ی اهل بیت(ع) هستند.

عادلی گفت: پیشرفت امکانات و دانش‌پزشکی در استان قم باعث جذب توریست درمانی به استان قم شده‌است که از کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج‌فارس و مخصوصا کشور عراق به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند.

امکانات خوب استان مانع مراجعه بیماران قمی به سایر استان‌ها
وی ادامه داد: در گذشته برای درمان‌های ساده هم به کشورهای خارجی مراجعه می‌شد اما در حال حاضر حتی احساس نیاز مراجعه برای درمان به استان دیگری مانند تهران نمی‌شود، حتی مراجع عالی‌قدر هم برای درمان به پزشکان استان مراجعه می‌کنند.

عادلی بیان کرد: در حال حاضر دوتیم از پزشکان جهادگر استان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان و شهرکرد در حال خدمت به مردم هستند، سرپرست تیم جهادی شهرکرد ریاست دانشکده‌ی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سرپرست تیم جهادی سیستان‌وبلوچستان رئیس هلال‌احمر استان هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان افغانستان دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه‌ی هم افزایی متولیان دانشگاه علوم پزشکی با عوامل تولید برنامه‌های سلامت محور صداوسیمای استان با بیان این مطلب گفت: صداوسیمای استان، حامی دانشگاه علوم پزشکی است و آموزش‌هایی که از رسانه ملی پخش می‌شود، آگاهی مردم را افزایش می‌دهد.

جعفرزاده معاون سیمای، صداوسیمای استان هم با بیان اینکه در سال جاری یکی از ستون‌های شبکه سلامت هستیم گفت: این موضوع، سبب اعتماد و حضور شبکه‌ی استانی در شبکه یک سیما هم شده است.

برخی از تهیه کنندگان صداوسیما هم در این جلسه نظرات خود را بیان کردند.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • ایجاد آزمایشگاه پزشکی در مناطق صعب‌العبور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • سنگینی هزینه‌های درمان روی دوش مردم
  • صداوسیما، آگاهی مردم درخصوص سلامت را افزایش داده است.
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ها
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • چرا ایرانی‌ها، پزشک عمومی را قبول ندارند؟ | گمشده‌ای به نام پزشک عمومی روی تابلوی مطب‌ ها