Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:48:10 GMT

بازآفرینی شهری دهدشت ، شاید وقتی دیگر

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۳۶۷

بازآفرینی شهری دهدشت ، شاید وقتی دیگر

به گزارش ایرنا، نخستین گام‌های شکل گیری طرح بازآفرینی شهری به ابتدای دولت یازدهم بر می‌گردد. براساس ماده ۱۶ قانون حمایت از احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و با هدف جلب همکاری و مشارکت کلیه دستگاه‌های ذیربط در فرآیند بازآفرینی پایدار، محدوده‌ها و محله‌های هدف و به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی (شرکت عمران و بهسازی شهری ایران) و وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی استان‌ها، سند ملی راهبردی احیا، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در جلسه ۱۶/۰۶/۱۳۹۳ هیئت دولت مورد تصویب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح های در نظر گرفته شده برای اجرا در طرح بازآفرینی شهری دهدشت  شامل ساماندهی بازار روز دهدشت  ، نوسازی بافت فرسوده شهری ، احداث سیل بند هدایت آب‌های سطحی میدان مرکزی، روکش آسفالت محوطه بازار روز و محله‌های اطراف آن، احداث خانه محله و احداث ۶ دهنه سرویس بهداشتی است.

در آخرین نشست طرح بازآفرینی شهری دهدشت که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد شهردار دهدشت با تاکید بر لزوم همکاری همه نهادها برای اجرای این طرح ، اظهار داشت: تاکنون هیچ نهاد و یا دستگاه اجرایی دولتیبرای اجرای این طرح همکاری نکرده اند.

اسفندیار برخه افزود: این طرح بدون هیچ گونه مشکلی در شهر گچساران اجرا شد و همه سازمان های متولی برای اجرای آن پای کار بودند.

وی طرح باز آفرینی شهر دهدشت را یکی از طرح‌های مهم استانی دانست و گفت: ۴۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح جدید بازار روز دهدشت مصوب شده که در صورت همکاری نکردن نهادها این اعتبار برگشت داده می شود .

برخه تصریح کرد:  آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهری دهدشت و جذب اعتبار آن می تواند روند جذب اعتبار سالانه شهرستان در این بخش  را سرعت ببخشد.

وی افزود: سه مکان مختلف برای انتقال بیش از ۲۰۰ مغازه بازاری مستقر در بازار روز کنونی انتخاب که منتظر همکاری نهادهای قضایی برای انتقال صنوف هستیم.

رئیس شورای شهر دهدشت هم با اشاره به اینکه بیش از هشت ماه طرح بازآفرینی شهری دهدشت مسئولان را درگیر خود کرده است گفت: در حالی که تاکنون هیچ مصوبه ای از آن اجرایی نشده است.

محمد حسین جمشیدی افزود: باید شهرداری و فرمانداری به عنوان دبیر و رئیس جلسه بازآفرین شهری پاسخگوی اجرا نشدن مصوبه های این طرح باشند.

وی بیان کرد: در صورتی که تا یک هفته آینده این طرح مهم تعیین تکلیف نشود پش پرده آن رسانه ای خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه هم گفت: تاکنون نشست های مختلفی برای اجرای طرح باز آفرینی شهری دهدشت برگزار شده اما مصوبه های این طرح اجرایی نشده است.

مهرداد متقی با اشاره به شناسایی بافت فرسوده شهری برای اجرای این طرح تصریح کرد: بنیاد مسکن اماده اجرای این طرح در بافت فرسوده دهدشت است.

وی عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ متقاضی که در مکان های فرسوده شهری دهدشت سکونت دارند برای دریافت تسهیلات اعلام آمادگی کرده اند و در صورت ابلاغ اعتبار طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری دهدشت آغاز می شود.

احمد حکیم رئیس صمت کهگیلویه اجرای طرح باز آفرینی شهری را یک کار عام المنفعه دانست و گفت: نیاز است برای جلوگیری از هر گونه تعارض مکان انتقال بازاریان ساماندهی و مشخص شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه نیز با انتقاد تند از عملکرد مسئولان بازآفرینی شهری گفت: نشست های طرح بازآفرینی شهری دهدشت فرسایشی شده است.

ایرج کاظمی جو مشخص نشدن وظایف سازمان ها در طرح بازافرینی شهری را یک مشکل دانست و افزود: اگر ریالی از این اعتبار برگشت داده شود نتیجه سهل انگاری مسئولان است.

مدیر طرح بازآفرینی شهری استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به اینکه مصوبه ها در شهرستان کهگیلویه عملی نمی‌شوند گفت: تنها اداره ای که به تعهد خود عمل کرده اداره برق  شهرستان بوده است.

نوید موسوی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه کارگروهی در راستای طرح بازآفرینی شهری در شهرستان کهگیلویه برگزار نشده است.

وی اعتبار طرح باز آفرینی شهری دهدشت را ۶۰ میلیارد ریال دانست و گفت: از این میزان تنها ۱۵ میلیارد ریال به مناقصه رفته و هنوز هم اجرایی نشده است.

موسوی با تاکید بر تعیین تکلیف این طرح در کمترین زمان ممکن افزود: جذب نشدن این اعتبار  در تخصیص اعتبارات سال آینده شهرستان هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: نیاز است مسئولان بدور از سیاسی کاری نسبت به اجرای این طرح همت کنند.

معارون عمرانی فرمانداری کهگیلویه با اشاره به اینکه بعضی از مدیران به دنبال ایجاد حاشیه در نشست طرح بازآفرینی هستند گفت: حوزه فرمانداری به عنوان رئیس جلسه باز آفرینی شهری تاکنون هیچ گونه کم کاری نداشته است.

محمد علی آروس تصریح کرد: تاکنون مکاتبه های زیادی برای اجرای این طرح با نهادهای مختلف انجام ولی پیگیری جدی از سوی مدیران نمی‌شود.

وی افزود: در هفته جاری با همکاری فرمانداری، نماینده شورای اسلامی شهر  و شهرداری طرح باز آفرینی شهری دهدشت تعیین تکلیف خواهد شد.

۷۵۳۱/۱۶۶۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان کهگیلویه و بویراحمد انقلاب اسلامی شهرداری مسئولان استانی و شهرستانی وزارتخانه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!
  • مسیرگشایی خیابان انقلاب تبریز جزو پروژه‌های شاخص کشور اعلام شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب پروژه شاخص در حوزه بازآفرینی شهری است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • جابجایی «حلقه اول» یاران رئیسی از پُستی به پُست دیگر /اصلاح کابینه، شاید وقتی دیگر! +جدول
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده