Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامران اصغری  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بعنوان الگوهای جاودان خدمت اظهار کرد: سخنان گوهر بار بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب و تأکید همیشگی ایشان مبنی بر ارائه گزارش اقدامات انجام شده به مردم ضرورت این مهم را نشان می دهد و هفته دولت فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی عملکرد دولت به مردم استان و کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رضایت مردم را یکی از مهمترین مسائل دانست و افزود: رضایت مردم در نظام جمهوری اسلامی یک اصل است و یکی از اهداف برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته دولت، رضایت مردم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی خدمات دولت موجب افزایش اعتماد عمومی و نشاط اجتماعی می‌شود، گفت: بهترین الگوهای مدیران سیره عملی شهیدان رجایی و باهنر است که فصل درخشانی از صفحات زرین خدمتگزاری در نظام اسلامی را رقم زدند.

این مسئول با اعلام اینکه هفته دولت فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط میان مسئولان با مردم است، ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر، نماد ماندگاری از وحدت میان ملت و دولت در مسیر پیشرفت و سرافرازی کشور هستند.

اصغری به پروژه های افتتاحی این اداره کل در هفته دولت اشاره کرد و گفت: پروژه های تعاونی تولید صنایع دستی چوب و هنر نوین لوتوس در شهرستان محمودآباد، تعاونی تولید آجر ایتال شمال قلعه در شهرستان گلوگاه و تعاونی نوین اندیشه نیکان ساحل خزر در زمینه احداث سردخانه و کارخانه بسته بندی محصولات کشاورزی و میوه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه داد: در این طرح ها برای بیش از 140 نفر از مردم بومی شهرستان محل فعالیت فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی از افتتاح 5 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در شهرهای ساری، نوشهر، بابلسر، قائمشهر و آمل در هفته دولت خبر داد و افزود: ترویج فرهنگ کارآفرینی باید از دوران کودکی آغاز شود که قطعا در آینده اثرات مثبتی در جامعه دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اهداف ایجاد مراکز مشاوره، اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در استان بیان کرد: تقویت اکوسیستمهای منطقه ای و توسعه فعالیتهای کارآفرینانه، جمعی و مشارکتی با توجه به مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی استان، ایجاد ارتباط معنادار و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه، فضای کسب و کار و تولید، کمک به بهبود فضای کسب و کار، ارائه مشاورههای تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، صاحبان کسب وکار، کارآفرینان، تعاون گران و متقاضیان ایجاد بنگاههای اقتصادی و... از اهداف مهم تأسیس این مراکز در استان می باشد.

این مراکز به عنوان یک شتاب دهنده از طریق آموزش، مشاوره، مربی گری، تامین فضای کاری مشترک، شبکه سازی، معرفی به سرمایه گذاران و همچنین تأمین بخشی از نیازهای مالی اولیه استارت‌آپ‌ها طی دوره شتاب‌دهندگی که موجب تسریع در تولید محصول، ورود به بازار و رشد کسب و کار شده، عمل می کنند.

اصغری با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ در بحث کارآفرینی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، با انبوه سازی ابداعات و اختراعات و همگانی سازی استفاده از آن ها، نقش بسیار مهمی در ایجاد رفتارهای جدید و شکل گیری الگوهای نوین زندگی و به طور کلی به وجود آمدن فرهنگ جدید داشته و از این لحاظ یک ضرورت برای استان ما و کشور است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران در پایان گفت: اقدامات خوبی در حوزه کارآفرینی از قبیل تشکیل کانون کارآفرینان، تاسیس مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اجرای طرح های کافه کارآفرینی و تشکیل باشگاه کارآفرینان نوجوان توسط این اداره کل صورت گرفته است.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال دولت کار و رفاه اجتماعی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: بازارچه های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان برپا شد.

به گزارش ایسنا، سیدعباس جوهری با اشاره به اهمیت پیگیری مسائل استان در ستاد سفر گفت: با توجه به نیازها و دغدغه‌های رفع آن از ۲۰ روز مانده به پایان سال ۱۴۰۲ ستاد سفر کار خود را به ریاست استاندار تهران با فعال کردن ۱۴ کمیته امنیتی، کاهش تصادفات و ترافیک، تنظیم بازار، امداد و نجات، قضایی، برنامه ریزی و آمار و غیره کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: اقدامات لازم با توجه به نیازهای از پیش مشخص شده در ماه ها و سنوات گذشته برنامه ریزی و کار خود را نهایی و اجرایی کرد که در نتیجه آن شاهد اتفاقات موثر و خوبی در همه حوزه های ۱۴ کمیته هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به برنامه ریزی ها در سطح استان با توجه به شعار سال ۱۴۰۳ گفت: در سال گذشته همه امور با توجه به شعار سال برنامه ریزی و گامهای موفقی در حوزه رشد تولید برداشته شد و فعالیت استان تهران رونق دوباره را به خود تجربه کرد، بطوریکه از همان لحظات ابتدایی آغاز سال ۱۴۰۳ نیز با توجه به تعیین شعار سال از سوی رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله)، به دستور استاندار تهران سیاست های مشخص شده در راستای احقاق آن مشخص و نخستین قدم ها بر اساس امور حمایتی زیربنایی و افزایش مشارکت مردم در نقش حامیان اصلی اقتصاد مشخص شد.

جوهری با اشاره به تقویت بازارچه های نوروزی در استان تهران و تقویت آن بر اساس۵ هدف مشخص شده، تأکید کرد: نخستین برنامه ریزی برای ارتقای توان کارآفرینان استان تهران و افزایش توان اقتصادی برای رشد اقتصادی در قالب بازارچه های نوروزی در ۵ هدف مهمی چون رونق تولید، شناسایی صنایع دستی و افزایش مشارکت کارآفرینان به عنوان بازوان مهم اقتصادی در استان برای ارتقای ظرفیت های اقتصادی تهران، شناسایی ظرفیت هنرمندان و تبدیل توان بالقوه به بالفعل برای رشد مشارکت و ترغیب مردم از هر قشری در این مشارکت، کمک به افزایش توان تولید محصولات در حوزه عشایر و اهمیت شناساندن آن در بازارهای داخلی دیگر استان ها و معرفی به بازارهای خارجی با نام ایران اسلامی و ریشه کنی مسائل اقتصادی و توان افزایی در استان برای رفع مشکلات تولید و رشد صادرات خارجی تهران مشخص و کار خود را از همان لحظات ابتدایی روز یکم فروردین ماه آغاز کرد.

وی ادامه داد: بازدیدهای مکرر بر رفع مشکلات و تقویت حوزه های اقتصادی برای توان افزایی و شناسایی مسائل مانع برای رفع آن توسط کمیته های مختلف و بررسی های ابتدایی در استان تهران انجام شده و بزودی مراحل برنامه ریزی مدون خود را در قالب تعیین سیاستهای مبرهن مشخص می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دهیاران در روستاها منابع درآمدی ایجاد کنند
  • چه پروژه‌ هایی در سال ۱۴۰۲ برای تهرانی ها افتتاح شد؟
  • ایجاد استان کرمان جنوبی اگر موجبات رفاه مردم را فراهم آورد، خیلی اقدام ارزشمندی است
  • آیین افتتاح سالن ورزشی شهدا روستای انارمرز شهرستان جویبار
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • برپایی بازارچه‌های کارآفرینی با ۵ هدف افزایش مشارکت اقتصادی مردم در استان تهران
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • تسهیل‌گری در صدور مجوزها و ایجاد بازارهای صادراتی با هدف جهش تولید در دستورکار دولت قرار گیرد