Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سید حسن حسینی شاهرودی ، در خصوص ارائه لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاددانان مجلس معتقد هستند که حذف چهار صفر از پول ملی تأثیری در بهبود شاخص‌های اقتصادی ،کنترل تورم، اصلاح نظام پولی و بانکی نخواهد داشت و اثرات وضعی در اقتصاد کشور نمی گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حذف چهار صفر از پول ملی را اقدامی رفرمی و روبنایی خواند و گفت: این اقدام اثرات روانی مثبت برای فعالان اقتصادی داشته و محاسبات مالی را سهل می کند اما اثرات روانی منفی برای اقشار آسیب پذیر دارد چراکه که احساس می کنند به یک باره ۱۰ هزار واحد از سرمایه شان کاسته خواهد داشت، البته در واقعیت ارزش دارایی اقشار آسیب پذیر کاهش نیافته است در واقعیت اما این اثر روانی را خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به عنوان مثال فردی که حداکثر سرمایه اش ۵۰ میلیون تومان است که آن را برای رهن خانه اختصاص داده است یک شبه سرمایه اش به ۵۰ هزار تومان تبدیل می شود که اثر روانی منفی خود را می‌گذارد.

حسینی بوشهری تاکید کرد: این اقدام هیچ گونه اثر مثبت در کنترل نقدینگی، تورم و جلوگیری از خلق پول نخواهد داشت قطعاً اولویت‌های ما در مسائل اقتصادی اولویت های دیگری است و وقت مجلس، دولت و مردم بسیار با ارزش تر از این است که برای موضوعات رفرمی و روبنایی تلف شود.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات اقتصادی در کشور گفت: گاهی اوقات ممکن است شاخص‌های اقتصادی مثبت شود اما همین امر موجب عدم تعادل در اقتصاد شود، اگر رکود اقتصادی موجب تورم منفی شود تورم منفی برای اقتصاد مفید نیست. ثبات اقتصادی که می تواند شاخص‌های اقتصادی را متاثر از خود کند بسیار مهم است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس گفت:معمولاً کشورها در شرایط ثبات نسبت به حذف صفر از پول ملی خود اقدام می کنند تا زمانی که با به ثبات اقتصادی دست نیافتم، نباید در این زمینه اقدامی انجام دهیم.

مهر

156 / 156 حذف 4 صفر پول ملی سید حسن حسینی شاهرودی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حذف 4 صفر پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی معتقد است که باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری طرح‌های اقتصادی و زیست محیطی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت شامگاه پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه حفظ باغ‌های قصردشت ابتدا به آب نیاز دارد، اظهار داشت: آبیاری باغ‌های قصردشت غرقابی است.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان منابع آب ویژه باغ‌های قصردشت را تامین کرد، افزود: ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار باغ‌ها موجب وسوسه باغداران شده است. عمر طرح باغ‌های قصردشت 10 سال بوده و باید پس از آن بازنگری می‌شده، اما در 24 سال گذشته این مهم انجام نشده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه می‌توان باغ‌ها را علمی‌تر اداره کرد، گفت: با توجه به تحولات اجتماعی و تغییرات جمعیتی در کلانشهر شیراز و حتی تغییرات اقلیمی، باید باغ‌های قصردشت بازنگری اقتصادی و زیست محیطی شوند.

پاک‌فطرت از رسانه‌ها خواست که در دور دوم انتخابات مجلس، مردم را تشویق به حضور کنند تا نماینده با قدرت بالاتری به مجلس راه یابد.

وی معتقد است که اخذ بودجه بیشتر با چانه‌زنی بیشتر همراست و بیش از 50 درصد لابی یک نماینده هم به میزان رأی وی بستگی دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با اشاره به وضعیت فعلی اقتصادی، گفت: بیشترین ضرر با افزایش تورم، ابتدا متوجه خود دولت است، چرا که ه رچه اجناس گرانتر شود، تورم هم بالاتر می‌رود.

پاک‌فطرت با بیان اینکه دولت باید روی یک سری نیاز‌های جامعه یارانه اختصاص دهد، عنوان کرد: امروز آموزش، درمان و مسکن حداقل 50 درصد زندگی را پوشش می‌دهد. وقتی دخل و خرج با هم همخوانی نداشته باشد بهره‌وری کاهش می‌یابد و رشد اقتصادی مدنظر حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که امروز بخشی از مسائل جامعه، جامعه‌شناسی است، لذا باید اقتصاددانان بیایند و نظر بدهند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • مشکل تعطیلی پنجشنبه‌
  • مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد
  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • تبعات منفی پنج‌شنبه‌های تعطیل برای بخش تجارت 
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • برگزاری ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان
  • نامه عشقی به پورابراهیمی/تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳ به ضرر بورس
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • استاندار خراسان رضوی: رژیم صهیونیستی بسیار آسیب پذیر است