Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:22:11 GMT

اعلام دلیل تاخیر در اطفای حریق ارسباران

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۶۹۲۳

اعلام دلیل تاخیر در اطفای حریق ارسباران

حمید قاسمی گفت: آتش در ارسباران خاموش شده است اما نیروها هنوز در منطقه حضور دارند و سعی دارند از طریق بالگرد مناطقی را که خاکستر دارند، لکه‌گیری کنند. 

وی تاکید کرد: در اطفای آتش‌سوزی ارسباران، مشکل ما نبود بالگرد بود چراکه نمی‌توانستیم نسبت به مهار قطعی آتش در برخی نقاط اقدام کنیم چون خاکستر باقی‌مانده با وزش باد شعله‌ور می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه دیروز (اول شهریور) بالگرد را تحویل گرفتیم و در حال حاضر  در حال فعالیت در منطقه است. 

مدیر کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی در پاسخ به این پرسش که چه مساحتی از ارسباران دچار حریق شده است؟ گفت: به دلیل شیب و صعب‌العبور بودن برخی نقاط هنوز نمی‌توانیم نظر قطعی در این باره بدهیم اما به‌زودی بررسی‌های کارشناسی در این زمینه انجام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

قاسمی همچنین در مورد عمدی بودن آتش‌سوزی ارسباران گفت: دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی موضوع هستند و بعد از تکمیل تحقیقات مشخص می‌شود که چند درصد آتش‌سوزی عمدی و چند درصد به‌صورت طبیعی بوده است.

 از روز دوشنبه هفته پیش حریق در جنگل‌های ارسباران شروع و گسترده شد تا اینکه بعد از گذشت چهار روز صبح روز گذشته مهار شد. روز گذشته حمید ظهرابی - معاون محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست، تاکید کرد: درختان ارسباران آسیب جدی دیده اند. او همچنین از عمدی بودن حریق در ارسباران خبر داد و گفت که چند فرد مشکوک دستگیر شده‌اند. 

۴۷۲۳۷

کد خبر 1292492

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محیط زیست آتش سوزی جنگل ارسباران لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس امانوئل مکرون سینمای ایران آندره استراماچونی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ظهر امروز در پی تماس یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر آتش سوزی مغازه و زیر زمین واحد سه طبقه مسکونی واقع در خیابان معراج، آتش‌نشانان برای اطفای حریق اعزام شدند.
محمد شریعتی با بیان اینکه در این مغازه حدود ۲۰۰ اسپری رنگ و دو کپسول ۱۱ کیلوگرمی گاز مایع و مقدار زیادی تینر و بنزین نگهداری می‌شد، افزود: آتش‌نشانان با استفاده از فوم شیمیایی حریق را مهار و از سرایت آن به واحد‌های مجاور جلو گیری کردند.
شریعتی با اشاره به اینکه این آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشت، گفت:علت وقوع این حادثه در دست بررسی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد