Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی، به پیشگامی مسجد و ارکان مسجد از پیش از انقلاب تاکنون، اشاره کردوگفت: بار دیگر اعضای کانون ها و اصحاب مسجد به طور قطع در زمینه تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب در قالب بیانیه گام دوم پیشگام خواهند بود.

حجت الاسلام«سید علی موسوی» درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان، با اشاره به نقش مساجد در فرهنگ سازی و جریان سازی در جامعه گفت: مساجد نقش مهمی در جریان سازی و فرهنگ سازی دارند، زیرا مهمترین پایگاه حکومت و حاکمیت های دینی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان، با تاکید براهمیت پیاده سازی گام دوم انقلاب، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت مساجد و مسجد محوری تبیین می شود.

 

وی تصریح کرد: به جهت روشنگری بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص جوانان و نوجوانان و آینده سازان ایران اسلامی تمام همت و تلاش خود را به جد در جهت تقویت، جذب و ارتقاء سرمایه های ارزشمند انقلاب اسلامی به کار بسته ایم و محور تمامی فعالیت ها و اقدامات را مساجد قرار داده ایم، تا هم ابتدا با مسجد پیوندی برقرار کنند و اینکه مساجد را پر بار و پر جنب و جوش کنیم و از این محل مقدس که سنگر اسلام است به نحوه احسن استفاده کنیم.

 

موسوی با اشاره به تصویب تاسیس ستاد عالی کانونهای فرهنگی، هنری مساجد کشور در 18 اسفند سال 1371توسط  شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: گسترش و تعمیق فرهنگ روحبخش اسلام و تاکید بر آرمانها و ارزشهای معنوی و فرهنگ اسلامی،گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری ، اجتماعی، علمی و ...، زمینه سازی برای جذب وحضور فعالکودکان، نوجوانان و جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعدادهای درخشان ، ارائه و عرضه فعالیت های فرهنگی، هنری بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه های فرهنگی هنری از جمله رسالت کانون های مساجد است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان، با تاکیدبر اینکه باید در حوزه کودکان وجذب آنها به مساجد در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی بیشتری انجام شود گفت: این دوران بهترین فرصت برای انسان سازی بوده و زیربنای فکری را میتوان با محوریت مسجد،قرآن واصول دین ساخت.

 

وی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی را از مهمترین وظایف کانون‌های مساجد اعلام کردوافزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه مناسبی برای جذب و تربیت جوانان مومن، متعهد و نجات جوانان از مهلکه‌ها و مراکز فساد است به همین دلیل ارکان مساجد و هیئت‌امنا باید در راستای جلب و جذب جوانان و میدان دادن به آنها تلاش کنند.

 

موسوی از فعالیت 258 کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان خبردادوگفت:در حال حاضر450 مرکز طرح تلاوت نور،162 کتابخانه باز ومخزن دار،16خانه نور،26 کانون ویژه در مساجد استان سمنان وجود دارند.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد روزنامه روز جهانی مساجد عید غدیر مسجد مساجد عید غدیر خم شیراز اردبیل روزنامه ها بیانیه گام دوم انقلاب جایگاه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان

آیین اختتامیه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی و تجلیل از هنرمندان برتر کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولین و مدیران فرهنگی هنری استان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار استان‎ها خبرگزاری دانشجو،سرهنگ پاسدار عیسی جمشیدی،مسئول سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین گفت:در ادامه اجرای برنامه هایی که در طول هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان و کانون های تابعه در نواحی برگزار شد امروز با محوریت گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و همینطور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند به ویژه شهید هنرمند سید مرتضی آوینی هنرمند مستند ساز، عکاس،نویسنده، روزنامه نگار و نظریه پرداز سینمای اسلامی ایرانی با حضور جمعی از هنرمندان عرصه های مختلف هنری آیین اختتامیه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئولین و مدیران فرهنگی هنری در محل ستاد کنگره سرداران شهید استان برگزار شد.

جمشیدی با بیان اینکه در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری اجرا شد، افزود: در پایان از مسئولین کانون های بسیج هنرمندان شهرستان ها، رؤسای انجمن‌های ادبی هنری سازمان بسیج هنرمندان، هنرمندان شاخص عرصه های مختلف هنری، مسئولین فضای مجازی این سازمان و کانون های تابعه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران