Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین اجلاس سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از ۵ تا ۸ شهریور در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین اجلاس سراسری مسئولین کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به همت بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های این دانشگاه از 5 تا 8 شهریور ماه 1398 در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برهمین اساس زین العابدین امینی معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در این باره گفت: با ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط نائب امام زمان(عج)، اساتید و نخبگان بسیجی به عنوان سربازان علمی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، خود را ملزم به تبیین و اجرای تمام مفاد این بیانیه فاخر و ارزشمند می‌دانند.

وی ادامه داد: لذا پس از شکل گیری دبیرخانه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولیت بسیج اساتید، دومین اجلاس سالانه و سراسری مسئولین کانون های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت تبیین نظریه نظام انقلابی در دهه اول شهریور سال جاری در شهر مقدس مشهد با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و چهره های علمی کشور برگزار می گردد.

این استاد دانشگاه گفت: در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی، در یکی از هفت کمیسیون تخصصی این اجلاس، به تبیین مفهوم سبک زندگی اسلامی از طریق بررسی و کنکاش در مولفه های اسلام ناب محمدی(ص) پرداخته خواهد شد.

امینی تصریح کرد:‌ با کمی تأمل و دقت در ادبیات رایج انقلاب اسلامی به راحتی می توان دریافت که عقلانیت حاکم در روح نظام اسلامی منجر به تبلور و تحقق جلوه هایی از سبک های زندگی شده که توانسته نظام کفر پهلوی را سرنگون و چهل سال پرچم انقلاب اسلامی را در تلاطم های مختلف همچنان بالا نگهداشته و امید تحویل این پرچم مقدس، از دست ولی زمان به دست امام زمان (عج) آرزوی قابل باور برای ملت شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: شهدای والامقام و ایثارگران عزیز، با اخلاص و ایمان، توکل بر خدا، ترویج ساده زیستی، کمک به هم نوع، تعصب و غیرت والای انسانی، ایثار، تقدیم زندگی دنیوی خود و خلق واژه شهادت و جانبازی، زندگی سالم و الهی را به تصویر کشیدند.

امینی گفت: با تأمل در سلوک شهداء و ایثارگران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعین حرم، علماء و اندیشمندان و مفاخر اسلامی و ایرانی، سبکی از زندگی در دوران مختلف اسلام و تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی به چشم می خورد که با تأسی از آن می توان گام دوم انقلاب را به نحو احسن در جامعه اجراء و به تبع آن چمران ها، همت ها و باکری های امروزی در جامعه خلق و معرفی نمود.

امینی ادامه داد: به لحاظ اثرگذاری اساتید نخبه و انقلابی در جامعه در جهت تبیین و گفتمان‌سازی این بیانیه ارزشمند، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود فرهنگی و علمی انقلاب اسلامی و بزرگترین دانشگاه حضوری در جهان اسلام، در راستای رسالت اجتماعی خود در گام دوم انقلاب اسلامی، ضمن حمایت همه جانبه از اجلاس سراسری بسیج اساتید در پی آن است که با دوری از تحجر، جزم اندیشی و تعصب بی جا، شعار زدگی، سطحی گرایی و ظاهرگرایی، نسبت به تربیت نیروهای انسانی مومن، انقلابی، عالم، بصیر، متعهد، اخلاق مدار، کارآفرین، خلاق و برخوردار از نشاط و سلامت جسم و روان، اقدام عملی نماید.

معاون فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بعد از اتمام اجلاس، کمیسیون های تخصصی به صورت جهادی و انقلابی به کار خود ادامه خواهند داد و با شکل گیری شبکه های عناصر متدین و اصیل انقلابی فعال در دانشگاه، از طریق رصد و پایش پژوهش های دانشگاهی اولویت دار، با موضوعاتی همچون حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، سبک زندگی اسلامی- ایرانی با تکیه بر زندگی معصومین(ع)، امامین انقلاب و شخصیت های بزرگ دینی و انقلابی و همچنین سایر محورهای بیانیه گام دوم، تحقق این مهم را در عمل دنبال خواهند کرد.

وی گفت: کمیسیون ها با برگزاری کارگاهها آموزشی دانش افزا، سلسله نشست های علمی- آموزشی با جلب مشارکت سازمانها و نهادهای دولتی و غیردولتی، کرسی های آزاد اندیشی، چاپ کتاب، ساماندهی شبکه مجازی فعالان مرتبط با بیانیه گام دوم، به صورت جدی و نظام مند در جلسات منظم ماهانه نتایج را با یکدیگر تبادل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیانیه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود

محمدرضا عزیزی دبیر اجرایی دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا، از برگزاری این رویداد در ۲۷ شهریور ماه و مصادف با روز ملی زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: با توجه به استقبال از اولین دوره این کنفرانس در اسفندماه ۱۴۰۲ که در سطح ملی برگزار شد بر آن شدیم تا دومین دوره آن را در شهریورماه و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار کنیم. البته در این مسیر پایگاه سیویلیکا، فرهنگستان هنر، دانشگاه هنر، انجمن نشانه شناسی، انجمن زبان فرانسه، انحمن موسیقی، پژوهشگاه هنر هم با ما همراهی و همکاری کردند.

وی به حضور بهنام ترابی به عنوان دبیر علمی در این کنفرانس اشاره کرد و ادامه داد: در این کنفرانس ما از حضور اساتیدی، چون حمیدرضا شعیری، علی عباسی، بهمن نامور مطلق، حمید جعفری، الناز رهبر، رضا زاده به عنوان اعضای کمیته علمی در کنارمان بهره‌مند هستیم که از نظر ارزیابی وزن و اعتبار دو چندان به این رویداد می‌دهند. همچنین آروین صداقت کیش، فرزاد فرزین و احسان ربیعی فرد هم در بحث آهنگسازی در کنارمان هستند.

وی به به برگزاری چند بخش جنبی در این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به رویکرد اصلی کنفرانس که ادبیات است سعی کردیم تا بخش‌های جنبی جایزه آهنگسازی استاد روح الله خالقی، فیلم کوتاه اوزن یونسکو، جایزه نمایشنامه نویسی استاد نعلبندیان، بخش ویژه طراحی لباس و بخش گالری هنر‌های تجسمی را هم تعریف کنیم.

عزیزی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی را با رسانه‌ها برای انعکاس هر چه بهتر این موضوع که از اقبال مخاطبان عام هم برخوردار است کرده اید این طور پاسخ داد: به هر حال موضوعات مطالعات میان رشته‌ای و پژوهش هنر از موضوعات به روزی است و حتی چند سالی است که مطالعات نظری هنری را نیز در دانشگاه‌ها داریم. نیاز است که این مجموعه مطالعات و ره آورد پژوهش‌ها هم به سطح جامعه منتقل شود. این مهم جز با همکاری و نقش افرینی رسانه‌ها در انتقال پژوهش‌های برتر میسر نمی‌شود.

لازم به ذکر است؛ محور‌های دومین کنفرانس ملی مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، موسیقی، نمایش و سینما به مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های موسیقی، مطالعات میان رشته‌ای در هنر‌های نمایشی، مطالعات فلسفی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات فلسفی در موسیقی و هنر‌های نمایشی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات و هنر‌های کاربردی، مطالعات جامعه شناسی در ادبیات، موسیقی و هنر‌های نمایشی، تحلیل و فرم شناسی در هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی، ٰ مطالعات بینامتنیت و بیش متنیت، اسطوره، زبان و نشانه شناسی در ادبیات، هنر‌های موسیقی و نمایش و مطالعات تطبیقی در ادبیات، هنر‌های کاربردی، موسیقی و هنر‌های نمایشی می‌پردازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • حضور استاندار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی