Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@20:32:49 GMT

‍ کیفیت نان نهبندان ارتقاء می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۰۱۶

‍ کیفیت نان نهبندان ارتقاء می‌یابد

بیکی فرماندار نهبندان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ۱۰ دستگاه نانوایی‌های نهبندان نوسازی می شوند.

اوبا اشاره به اینکه مدتی است که کیفیت نان تولیدی نانوایی‌های نهبندان موجب نارضایتی شهروندان شده و بررسی و ارتقاء کیفیت نان تولیدی نهبندان در دستور کار مسئولان قرارداده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزود: ستادی مبنی بر این مهم دستور بررسی آن را داد تاجایی که بعد از مدت‌ها نشست بررسی کیفیت نان برگزار؛ و بر نظارت بیشتر نانوایی‌ها تاکید شد.

بیکی با بیان اینکه با توجه به گرمای هوا؛ آرد تحویلی به نانوایی‌ها از گندم‌های تولیدی سال زراعی جاری بوده که مقرر شد اظهارکرد: این موضوع با همکاری سازمان غله‌ی استان بررسی و آرد تحویلی به واحد‌های تولیدی نان شهرستان از گندم‌های سال پیش به قبل باشد.

او ادامه داد: از طریق اعطای تسهیلات از بانک عامل ۱۰ دستگاه پخت نان نانوایی‌ها نوسازی و سوخت تمامی نانوایی‌ها از فسیلی به گاز سوز تبدیل شود.

نانوایی‌های نهبندان کیفیت پایین آرد تحویلی شرکت غله و مردم و مسئولان عدم توجه کافی نانوایی‌ها بر چگونگی پخت را عامل نارضایتی می‌دانند.

انتهای پیام / ط ا

نانوایی‌های فسیلی نهبندان گازی می‌شوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی فرمانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،دکتر عباس رضاییان زاده با بیان تعریف نان کامل، گفت: نان کامل یا نان سبوس دار، به دلیل وجود پوسته و جوانه، منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین‌های گروه B، مواد معدنی و ترکیبات آنتی اکسیدان، یکی از بهترین گزینه‌ ها برای امنیت غذایی و ارتقای سلامت جامعه محسوب می‌شود.
او افزود: نان تهیه شده از آرد سفید، به دلیل درصد سبوس گیری بالا و حذف سهم زیادی از فیبر و املاح حیاتی گندم مانند آهن، کلسیم، روی، منیزیم و فسفر در جریان آسیاب کردن، ارزش چندانی ندارد و نان هایی که از آرد کامل تهیه می شود، از کامل ترین نان ها به شمار می رود.
معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه نان کامل در دمای کمتر و زمان طولانی‌تری نسبت به نان سفید پخت می‌شود، ادامه داد: وجود فیبر بیشتر در نان کامل باعث ایجاد سیری زودرس و کاهش جذب قند و کلسترول در دستگاه گوارش و پیشگیری از چاقی می‌شود و از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های گوارش به‌ویژه سرطان کولون پیشگیری می‌کند.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش کیفیت و توسعه دسترسی به نان کامل و ارتقای آگاهی جامعه در این خصوص گفت: با توجه به افزایش نانوایی های عرضه کننده نان کامل در شهر شیراز، شهروندان با توجه به فراهم شدن این ظرفیت تلاش کنند نان سفره خود را از نان های کامل تهیه کنند.
اطلاعات و آدرس نانوایی های عرضه کننده نان کامل در صفحه گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت، به نشانی اینترنتی https://fhc.sums.ac.ir/uploads/118/Nutrition/public%20education/34.pdf جهت دسترسی عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون اصل نود برای افزایش کیفیت نان
  • ۲۵ نانوایی در شیراز نان کامل توزیع می‌کنند
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • مدارس سمای بافق جزء برترین‌های استان یزد با بالاترین میزان ارتقاء و رشد کیفیت
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • مشخص شدن دلیل کیفیت پایین نان خوزستان
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها