Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

وب سایت خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه ای کره جنوبی خبر از آزمایش موشکی تازه پیونگ یانگ داد.

رسانه‌های کره‌جنوبی به نقل از ستاد مشترک ارتش کشورشان گزارش دادند، کره‌شمالی امروز (شنبه) پرتابه‌هایی را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

 مقام‌های ژاپنی معتقدند کره‌شمالی موشک‌های بالستیک شلیک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس روزنامه نیویورک تایمز به نقل از بیانیه ارتش کره‌جنوبی گزارش داد، کره‌شمالی دو موشک کوتاه‌برد بالستیک از سوندئوک در نزدیکی ساحل شرقی این کشور شلیک کرد که ۲۳۵ مایل را پیمود. این هفتمین بار از اواخر ماه گذشته است که کره‌شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد یا دیگر تسلیحات را آزمایش می‌کند.

مقام‌های دفاعی کره‌جنوبی جزئیات دیگری از این پرتاب منتشر نکرد و تاکید داشت در حال بررسی داده‌های دریافتی از رادارها و دیگر تجهیزات گردآوری اطلاعات است.

در همین باره رئیس جمهوری آمریکا گفت، ایالات متحده واقعا روابط خوبی با کره شمالی و رهبری این کشور دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت: کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی با من خیلی صادق است. ما صبر می‌کنیم ببینیم چه می شود.

وی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید و پس از آنکه کره شمالی دو موشک بالستیک کوتاه برد در ساحل شرقی پرتاب کرد، گفت: کیم جونگ اون با من بسیار صادق است. ما واقعا روابط خوبی داریم.

ترامپ گفت که از نظر او کیم هیچ معاهده‌ای را نقض نکرده است.

او افزود: کیم آزمایش موشکی را دوست دارد.

ترامپ با کم اهمیت شمردن آزمایش‌های موشکی گفت که هرگز با کیم بر سر محدود ساختن موشک‌های کوتاه‌برد توافقی نداشته است.پرتاب این دو موشک هفتمین مورد از زمان دیدار میان ترامپ و رهبری کره شمالی در مرز دو کره در ژوئن محسوب می‌شود که به گفته تحلیلگران، روند تلاش‌های ایالات متحده برای از سرگیری گفتگوهای اتمی با پیونگ یانگ را دچار پیچیدگی می‌کند.

دو طرف در ژوئن توافق کردند تا مذاکرات را در سطح کاری از سر بگیرند اما آمریکا تاکنون در این باره ناموفق بوده است. این روند از زمان دومین نشست ناموفق بین دو طرف در هانوی، فوریه متوقف شده است.

کره شمالی مکررا رزمایش‌های مشترک بین کره جنوبی و آمریکا را در هفته‌های اخیر مورد انتقاد قرار داده است.

همچنین، وزیر دفاع ژاپن نیز گفت: پرتاب موشک‌ها از سوی کره شمالی نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که نمی‌توان به آنها بی‌اعتنا بود.

در همین حال یک مقام بلندپایه دولت آمریکا گفت، این کشور از گزارش‌های منتشر شده در خصوص پرتابهای موشکی جدید کره شمالی مطلع بوده و در حال رایزنی با ژاپن و کره جنوبی در این خصوص است.

این مقام ارشد آمریکایی اظهار کرد: ما از گزارش‌های اخیر در مورد پرتاب موشک از سوی کره شمالی مطلع هستیم و به رصد وضعیت ادامه می‌دهیم.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقام در ادامه افزود: ما در حال رایزنی نزدیک با همپیمانانمان، کره جنوبی و ژاپن، هستیم.

گارد ساحلی ژاپن پیش از این اعلام کرده بود، پرتاب موشک بالستیک از سوی کره شمالی را شناسایی کرده است.

در عین حال خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از ارتش این کشور نوشت، کره شمالی دو موشک به سمت آبهای اطراف سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

کره‌شمالی در هفته‌های گذشته چندین پرتاب موشکی داشته که عمدتا موشک‌های کوتاه‌برد بوده است. این شلیک‌های آزمایشی اعتراض همسایگان کره‌شمالی را برانگیخته است. ناظران معتقدند، تحرکات کره‌شمالی اعتراضی به مذاکرات هسته‌ای متوقف‌شده با آمریکا و رزمایش اخیر ایالات متحده با سئول است که به اعتقاد پیونگ‌یانگ، تمرین برای آمادگی جنگی به حساب می‌آید.

این آزمایش‌ها پس از آن انجام می‌شود که کره‌جنوبی پنج‌شنبه تصمیم گرفت به پیمان اشتراک اطلاعاتی با ژاپن پایان دهد. تصمیم‌ سئول ظرف ۹۰ روز اجرایی می‌شود.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، تجمع خود در ویلمینگتون، کارولینای شمالی را به دلیل آب و هوای بد از جمله رعد و برق و صاعقه به تعویق انداخت.

ترامپ در فایل صوتی به حامیان خود اطلاع داد که در راه است، اما به او توصیه شد که مراسم امشب را لغو کند تا اطمینان حاصل شود که همه در امنیت هستند. 

 وی خاطرنشان کرد که به او گفته شده است که از هوادارانش بخواهد محل برگزاری تجمع برنامه ریزی شده را ترک کنند و به دنبال سرپناه باشند.

ترامپ به حاضران اطمینان داد: «خیلی سریع آن را (سخنرانی) جبران خواهیم کرد. او تاکید کرد: «ما این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهیم داد و از این اتفاق ناراحت هستیم، اما می‌خواهیم همه را ایمن نگه داریم».
این سیاستمدار در پیام خود در شبکه اجتماعی Truth Social وعده داد: من به زودی برمی گردم، کارولینای شمالی!

سخنرانی ترامپ در چارچوب رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بود شامگاه شنبه به وقت محلی برگزار شود که در نهایت به دلیل خطر طوفان در آخرین لحظه لغو شد.

تا زمان لغو سخنرانی، صد‌ها نفر از هواداران او در محوطه باز که قرار بود ترامپ در آنجا سخنرانی کند، تجمع کرده بودند. تاریخ اجرای جدید هنوز مشخص نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • کلاهک‌هایی که موجب حیرت آمریکا و اسرائیل شد
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران از نظر نظامی- اطلاعاتی پُر اهمیت است
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد