Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-19@05:25:36 GMT

پیش بینی مرگ با یک تست خون ساده

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۱۶۷

به گزارش ایلنا، به گزارش پایگاه اینترنتی «دیلی میل»، دانشمندان آلمانی با بررسی‌های انجام شده روی ۴۴ هزار نفر، ۱۴ نشانگر زیستی را در خون شناسایی کردند که بر احتمال مرگ یک فرد اثر می‌گذارند.

این نشانگرهای زیستی که به استناد آزمایش‌های انجام شده با دقتی ۸۳ درصدی احتمال مرگ فرد را در ۱۶ سال آینده پیش‌بینی می‌کنند، به همه چیز از ایمنی و کنترل قند خون گرفته تا گردش چربی و التهاب ارتباط دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
این روش هنوز در قالب یک آزمایش خون معمولی مانند آزمایش‌هایی که برای تشخیص عفونت در بیمار انجام می‌شود، تست نشده است.
 
دانشمندان امید دارند که نتایج تحقیقاتشان به ابداع آزمایش خونی بینجامد که بتوان روزی از آن برای هدایت فرآیند درمان بیماران استفاده کرد و به عنوان نمونه با استفاده از آن در مورد شانس زنده ماندن بیماران میانسال، پیش از جراحی، اطمینان خاطر کسب کرد.
 
پزشکان عموما با استفاده از فاکتورهایی چون فشارخون و سطح کلسترول می‌توانند احتمال مرگ یک فرد را طی یک سال آتی پیش‌بینی کنند اما پیش‌بینی این احتمال در بازه طولانی‌تری چون ۵ تا ۱۰ سال بعد، کار ساده‌ای نیست.
 
اگرچه کارشناسان از این تحقیق به عنوان «گامی هیجان انگیز» یاد کرده‌اند اما متذکر شده‌اند که پیش از اجرای آن در دنیای واقعی به پژوهش‌های بیشتر در این‌باره نیاز است.
 
جزئیات این پژوهش در نشریه Nature Communications منتشر شده است.

منبع: رکنا

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جراحی درمان قند مرگ بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)

 

 

 

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ساده‌ترین روش تهیه کیک شکلاتی قابلمه‌ای (فیلم) طرز تهیه کیک خیس شکلاتی به ساده‌ترین روش در خانه (فیلم) طرز تهیه کیک صبحانه ساده، نرم و خوشمزه (فیلم)

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش برف در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب
  • طرز تهیه کیک شکلاتی فقط در ۷ دقیقه (فیلم)
  • هوای اصفهان بارشی می‌شود + جزئیات
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • جزیره کیش هشدار قرمز گرفت
  • «کشف خودمختار» چیست؟
  • مدیران کشور در مسوولیت‌ها آزمایش می‌شوند