Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@01:17:26 GMT

زخمی‌شدن 120 فلسطینی در راهپیمایی بازگشت

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۲۸۸

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در اثر حمله نیروهای اشغالگر اسرائیل به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت، 120 فلسطینی زخمی شدند.


هیات عالی راهپیمایی های بازگشت و شکست محاصره امروز در بیانیه ای خواستار حضور گسترده مردم فلسطین در هفتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت با عنوان لبیک یا اقصی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این هیئت تاکید کرد: در ادامه تلاش های اشغالگران صهیونیستی برای یهودی سازی شهر قدس و تعرض مداوم به مسجد الاقصی، تصمیم گرفتیم که پنجاهمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها را با حضور گسترده مردم در راهپیمایی های بازگشت برگزارکنیم.


این هیات تاکید کرد: حضور پرشکوه مردم در این راهپیمایی ها نشانه مهم و دلیل روشنی بر عمق آگاهی ملت فلسطین در برابر پروژه های توطئه دشمنان علیه آنها است.


راهپیمایی های بازگشت و شکستن محاصره غزه از 31 مارس 2018 آغاز شده که طی آن بر بازگشت به سرزمین تاریخی فلسطین و شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه تاکید شده است، نظامیان صهیونیست از همان ابتدا با خشونت هر چه تمام تر با این راهپیمایی های مسالمت آمیز برخورد کردند که در نتیجه آن صدها نفر شهید و ده ها هزار نفر دیگر زخمی شدند.


نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکنون به شدت این راهپیمایی های مسالمت آمیز را سرکوب وبا شلیک گاز سمی و گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان،شماری را شهید یا زخمی کرده اند.


بنا به گزارش وزارت بهداشت فلسطین این راهیپیمایی ها تاکنون بیش از 326 شهید در پی داشته که هنوز پیکر 16 شهید ثبت نشده است. 31 هزار زخمی که حدود 500 نفر در وضعیت هشدار قرار دارند از دیگر پیامدهای جنایات اشغالگران علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در راهپیمایی های بازگشت است.


منابع فلسطینی از افزایش آمار مجروحان فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی‌بازگشت با عنوان جمعه یاری مسجدالاقصی به 500 نفر خبر داده‌اند.
راهپیمایی امروز، هفتاد و یکمین راهپیمایی بازگشت از ابتدا تا کنون به شمار می‌رود.

 

العالم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: راهپیمایی غزه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه

به نقل از رسانه‌های فلسطینی، هواپیما‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی، منطقه الصفطاوی در شمال شهر غزه و همچنین محلات شرقی این شهر را به شدت بمباران کردند.

منابع فلسطینی در این باره اعلام کردند که شدت حملات در محله الشجاعیه در شرق شهر غزه بیش از سایر مناطق بوده است.

رژیم اشغالگر، همچنین ساختمان الصحابه در محله الدرج در شهر غزه را بمباران کرد.

هواپیما‌های رژیم اشغالگر همچنین منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه را مورد حمله قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات وحشیانه دیگری، اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که در نتیجه آن ۶ فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شدند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۶ مورد جنایت در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴ شهروند فلسطینی را شهید و ۱۰۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

بر اساس این گزارش، با احتساب این شهدا، شمار شهدای فلسطین از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار زخمی‌ها به ۷۷ هزار و ۸۴۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • شمار شهدای غزه به 34 هزار و 262 شهید رسید
  • برجای ماندن چندین شهید و زخمی در بمباران بامدادی غزه
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۱۸۳ نفر
  • فیلم/ زخمی شدن کودک فلسطینی در اردوگاه البریج (۱۳+)
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
  • افزایش آمار شهدای نوار غزه به ۳۴۱۵۱ نفر
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • راهپیمایی مردم یونان علیه حمایت آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی
  • وزارت بهداشت فلسطین: ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند