Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنتی «سی ان ای تی»، در جریان سخنرانی آنلاین روز جمعه جیم برایدنستاین مدیر ناسا برای دانشجویان دانشگاه کلرادو بولدر، یکی از دانشجویان از وی پرسید که آیا ناسا به این گزینه که خدمه ماموریت آرتمیس همگی از بانوان فضانورد باشند، فکر کرده است یا نه.

برایدنستاین پاسخ داد: «آیا به این گزینه فکر کردیم؟ بله و تعجب نمی‌کنم اگر چنین کاری هم بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه خاطرنشان کرد که خدمه این ماموریت هنوز انتخاب نشده‌اند و تاکید کرد با استناد به اطلاعاتی که در اختیار وی قرار داده شده است، انسان ظرف ۵ سال آتی بار دیگر با خدمه‌ای که همگی آمریکایی خواهند بود، به ماه قدم می‌گذارد.

به گفته وی، «ممکن است ظرف ۵ سال آینده دو خدمه بانو به ماه اعزام شوند.»

پروژه جدید ناسا موسوم به آرتمیس با هدف بازگشت انسان به ماه سال‌ها پس از سفر موفقیت‎‌آمیز نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به ماه در سال ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود.

تا به حال تنها فضانوردان مرد به ماه سفر کرده‌اند و ممکن است آرتمیس به دو بانوی فضانورد این شانس را بدهد تا نخستین گام‌ها را برای از بین بردن تبعیض جنسیتی حوزه هوافضا بردارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فضا پرسش از خبر ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries

به گزارش خبرگزاری مهر به از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، «حسین عباس‌نژاد» با اشاره به حضور «ای. کی. سودهاکاران» بر روی شناور توقیف شده با پرچم پرتغال در تنگه هرمز و دیدار و گفت‌وگو با ۱۶ نفر از خدمه‌های هندی این شناور اظهار کرد: این اقدام در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق دریایی و تبعیت از کنوانسیون کار دریایی (MLC) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کنسول هند نیز در این دیدار از روابط انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن مقدمات دیدار و گفت‌وگو با خدمه‌های این کشتی ابراز رضایت کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: هفته گذشته نیز در راستای پایبندی جمهوری اسلامی ایران به منشور اخلاقی و انسانی منبعث از دین مبین اسلام، یک بانوی دریانورد هندی این شناور توقیف شده پس از انجام فرآیند قانونی به کنسولگری هند تحویل داده شد.

عباس‌نژاد ادامه داد: در دیدار خدمه‌های هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی صورت گرفته با وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور هندوستان این اقدامات انسان‌دوستانه برای سایر خدمه‌های کشتی یاد شده (فیلیپین، پاکستان، روسیه و استونی) نیز قابل اجرا خواهد بود و تمامی این خدمه‌ها پس از طی شدن فرآیند قانونی می‌توانند به کشورشان بازگردند.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان؛ قبل از حضور سر کنسول هند روز پیش نیز طی دو مرحله ارتباط تلفنی وی با فرمانده کشتی یادشده برقرار شده بود.

عباس‌نژاد یادآور شد: اگر چه جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه همواره کوشیده تا ثبات و تسهیل تجارت دریایی در منطقه را در تراز قابل قبولی حفظ کند؛ اما ممانعت با انجام عملی مغایر با قوانین و مقررات بین‌المللی و حقوق دریایی را بر اساس مسئولیت‌های حاکمیتی، حقوق حقه خود دانسته و امور مربوط را تا حوصله نتیجه در مجامع بین‌المللی دریایی دنبال خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ کشتی کانتینری به نام MCS Aries با پرچم کشور پرتغال روز شنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با انجام عملیات و تخلیه کارکنان روی عرشه کشتی توسط نیروهای دریایی سپاه توقیف شد.

کد خبر 6085794

دیگر خبرها

  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • دیدار کنسول هند با ۱۶ خدمه هندی کشتی توقیفیMCS Aries
  • چرا بازگشت انسان به ماه سخت است؟
  • شام لاکچری فضانوردان آپولو ۸ چه بود؟ (+عکس)
  • نخستین پرواز فضاپیمای سرنشین‌دار «استارلاینر» انجام می‌شود
  • 4 سورپرایز درفت 2024؛ از بازگشت هیولا تا قهرمان المپیک/ اخبارWWE
  • دختران سکان از صعود به فینال ۲۰۰ متر آزاد بازماندند
  • رقابت استارت‌آپ‌ها پس از رایگان‌سازی ماموریت ۱۱ میلیارد دلاری مریخ توسط ناسا
  • ناسا ۶ ماموریت را برای بررسی تغییرات اقلیمی زمین انتخاب کرد