Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:36:13 GMT

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید خرما

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۳۹۸

نبود صنایع تبدیلی در قطب تولید خرما

شهرستان ایرانشهر با 10 هزار هکتار نخلستان و تولید سالانه 50 هزار تن خرما، از صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسبی ندارد .

به گزارش ایسنا-  فرماندار ایرانشهر با بیان اینکه خرمای تولیدی شهرستان به نام مناطق دیگر در بازار عرضه می شود، گفت: خرمای ایرانشهر باید با نام ایرانشهر و برند مشخص عرضه شود.

ابوذر کوثری افزود: ایرانشهر قطب تولید خرما به ویژه خرمای ربی در استان و کشور است اما هیچ نشانی از آن در تولید این خرمای مشهور به چشم نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شهرستان‌های جنوب استان کشاورزان محصول خرما را از طریق دلالان به فروش می‌رسانند که در این زمینه کشاورز آخرین و ضعیف‌ترین حلقه در سود این محصول قرار دارد.

فرماندار بیان کرد: سیستان و بلوچستان بیشترین وسعت نخلستان‌های کشور را دارد و دومین تولید کننده محصول خرماست و ایرانشهر قطب تولید خرما در این استان است.

فرماندار ایرانشهر با انتقاد از این شرایط گفت: خرمای ایرانشهر باید با نام ایرانشهر و برند مشخص عرضه شود.

وی افرود: قطب تولید خرما بویژه خرمای ربی در سطح استان و کشور هستیم اما هیچ نشانی از ایرانشهر در تولید این خرمای مشهور در سطح کشور به چشم نمی خورد .

فرماندار در ادامه بیان کرد: در شهرستان‌های جنوب استان با توجه به اینکه شغل اکثر مردم کشاورزی است صنایع فرآوری و تبدیلی خرما وجود ندارد و کشاورزان محصول خرما را از طریق دلالان بفروش می‌رسانند که در این رابطه کشاورز آخرین و ضعیف ترین حلقه در انتفاع از این محصول قرار دارد که باید در این زمینه ساز و کار مشخصی تعریف گردد .

کوثری در خصوص تعیین نرخ خرما نیز گفت: البته ما متولی تعیین قیمت نیستیم اما می توانیم در مقام حامی کشاورز پیش بینی و پیشنهاد خود را از منظر تامین منافع عمومی به مردم اعلام کنیم .

فرماندار ایرانشهر بیان کرد: در سال های آتی باید تمامی الگوهای تعیین نرخ خرما در استان های همجوار چون کرمان و حتی استان هایی چون خوزستان و بوشهر و ... هم مطالعه و بر این اساس الگو سازی عرضه در سال های آتی ان شاءالله به  انجام برسد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرما خوزستان کرمان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

مومنی اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

مومنی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • محصول خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه صادراتی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • رونمایی از شش محصول صنایع خلاق و فرهنگی در رویداد «مانوین»
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • پیله مشکلات نوغاندارای؛ نبود صنایع تبدیلی است