Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: ۱۷ طرح منابع طبیعی وآبخیزداری شامل ۱۲ طرح آبخیزداری، ۲ طرح جنگل‌کاری و ۱ طرح اجرای کمر بند حفاظتی و ۲ طرح مرتع وبیابان زدایی است.

او افزود: این طرح‌ها با ۷ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائی با بیان اینکه ۱۲ طـــــــــــــــــــرح آبخیزداری درشهرستان‌های همدان، کبورداهنگ، نهاوند، رزن، فامنین، ملایر وتویسرکان با اعتبار ۷ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود، تاکیدکرد:اجرای ۲۳ هزار و ۵۸۹ مترمکعب عملیات آبخیزداری شامل عملیات سنگ وملات، گابیونی وبند خاکی در این طرح‌ها انجام شده است.

نزدیک به ۲ هزار خانوار از طرح‌های آبخیزداری هفته دولت بهره مند می‌شوند.

او با اشاره اهمیت طرح‌های منابع طبیعی که در هفته دولت افتتاح می‌شود گفت: ۳ طرح کمربند حفاظتی در شهرستان‌های رزن، ملایر و اسدآباد در سطح ۲۵ کیلومتروطرح عملیات کپـــــــــــــــه کاری درسطح ۱۴۲ هکتاردر نهاوند، عملیات جنگلکاری درنهاوندوتویسرکان درسطح ۶۰ هکتار و اجرای طرح ذخیره نزولت جوی در سطح ۵۰ هکتاراز دیگر طرح‌های تاثیر گذارومهم درحفظ منابع پایه آب وخاک هستند که در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان، تاکید کرد: عملیات آبخیزداری با هدف تغذیه منابع آبی، تقویت پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک، جلوگیری ازبیابان‌زایی، تعادل بخشی وبهبود وضع معیشت مردم حوزه آبخیز نشین اجرا شده است.

خزائی افزود: با اجرای این ۱۷ طرح زمینه اشتغال بیش از ۷ هزار و ۴۵۰ نفر در روز فراهم شده است.

با گسترش واجرای طرح‌های آبخیزداری، ذخیره نزولات جوی، طرح‌های جنگلکاری وایجاد کمربند حفاظتی شاهد پایداری منابع طبیعی استان هستیم.

انتهای پیام/ا

بهره برداری ۱۲ طرح آبخیزداری در استان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان از آغاز بهره برداری سیستم روشنایی گردنه زاغه در محور همدان - ملایر به طول ۵ کیلومتر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: با توجه به اینکه گردنه زاغه ملایر جزء محورهای پرتصادف و حادثه خیز استان بشمار می آمد که سالانه شاهد تصادفات رخ به رخ منجر به فوت در این گردنه بودیم، در سال گذشته با استفاده از ظرفیت اکیپ امانی اداره کل اجرای عملیات نصب حفاظ بتنی (نیوجرسی) به طول ۳/۵ کیلومتر در این گردنه به پایان رسید.

آهکی با اشاره به فرسوده بودن سیستم های روشنایی موجود در گردنه زاغه گفت: به منظور ارتقای ایمنی و رفع خاموشی های مکرر، عملیات نوسازی و انتقال سیستم روشنایی به رفوژ وسط در دستور کار اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان همدان قرار گرفت که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۸٪ آماده بهربردای است.

وی تصریح کرد: طبق گزارش و آمار پلیس راه استان بعد از نصب نیوجرسی تعداد تصادفات منجر به فوت در گردنه زاغه به صفر رسیده است و این گردنه نیز از نقاط حادثه خیز استان خارج شده و هم اکنون جزء گردنه های ایمن استان همدان محسوب می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • اجرای ۱۰ طرح راهسازی با ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار در استان همدان
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه
  • نشست بین المللی شورای حکام مدیریت جامع حوزه‌های آبخیزداری
  • الوند همدان زادگاه گیاهان دارویی
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است