Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، امروز 2 شهریور، در نشست خبری، به تشریح اقدامات و برنامه‌های انجام شده در دهه ولایت پرداخت و افزود: برنامه‌های دهه ولایت در از ۹ ذی‌الحجه تا ۱۸ ذی‌الحجه در 55 امامزاده خراسان‌جنوبی برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف در دهه ولایت علوی و اکمال دین نبوی با دو اصل اجرای نیات واقفین و تبدیل بقاع به قطب فرهنگی برگزار شد، بیان کرد: برنامه‌های جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی با برگزاری دعای عرفه در 23 بقعه شاخص استان و با حضور مردم ولایتمدار استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری نماز باشکوه عید قربان در سطح بقاع متبرکه در روز ۲۱ مرداد ماه، افزود: نماز باشکوه عید قربان در 12 بقعه شاخص استان با هماهنگی ستاد نماز جمعه استان و شهرستان‌ها اقامه شد.

بخشی‌پور از برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع) در ۲۶ مرداد در 13 بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: قرائت زیارت جامعه کبیره در شب میلاد امام هادی(ع) و مدیحه سرایی مداحان برجسته استانی و کشوری از دیگر ویژه برنامه‌های میلاد امام هادی(ع) در بقاع متبرکه بود.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر، اظهار کرد: این همایش با هدف تبیین سبک زندگی ولایت مدارانه و تربیت فرزندان علوی در 9 بقعه متبرکه استان و با حضور 2800 نفر از بانوان استان برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جشن سراسری عيد غدير در 26 بقعه متبرکه استان با حضور بیش از 21 هزار نفر برگزار شد، تصریح کرد: همچنین همزمان با عید سعید غدیر 9 کاروان شادی جشن ولایت علوی از نقاط مشخص در شهرها و مراکز استان‌ها به سمت بقاع متبرکه با حضور بیش از 10 هزار نفر راه‌اندازی شد.

بخشی‌پور راه‌اندازی انجمن ياوران غدير، برپایی 7 خیمه معرفت، سخنرانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع سبد کالا در میان نیازمندان، برگزاری مسابقات غدیر شناسی، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای مجاور امامزادگان، تجلیل از سادات و برپایی محافل انس با قرآن كريم در امامزادگان و بقاع متبركه شاخص را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این دهه عنوان کرد.

وی بیان کرد: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امامزادگان، قرائت میثاق نامه در عید غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی از دیگر برنامه‌های اوقاف خراسان‌جنوبی همزمان با دهه ولایت و امت در بقاع متبرکه بوده است.

ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت 82 موقوفه با نیت غدیر در خراسان‌‌جنوبی خبر داد و افزود: از این تعداد 28 موقوفه با نیت اطعام و پذیرایی غدیر و 11 موقوفه با نیت افطاری غدیر در استان خراسان‌جنوبی به ثبت رسیده است.

بخشی‌پور برپایی سفره‌های اطعام را از دیگر برنامه‌های اوقاف استان خراسان‌جنوبی از محل موقوفات ذکر و مطرح کرد: همززمان با شب و روز غدیر هشت هزار و 250 نفر از محل اجرای نیت موقوفات و کمک‌های خیرین در بقاع متبرکه استان اطعام شدند.

وی با اشاره به طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از محل موقوفات، گفت: با عنایت به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین برای کنترل و کاهش آسیب‌های جامعه تلاش‌هایی آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طرح سراسری آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از محل موقوفات در کل کشور در حال اجرا است که قرار است ۲۸۰ زندانی در کشور از این محل آزاد شوند، بیان کرد: سهم خراسان‌جنوبی 9 زندانی است که از این تعداد چهار نفر از زندان بیرجند، سه نفر از زندان طبس و دو نفر از زندان فردوس آزاد می‌شوند.

بخشی‌پور میزان بدهی این زندانیان را بیش از 50 میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: این مبلغ با مشارکت‌ عموم مردم، خیران و عواید موقوفات مرتبط توسط اوقاف استان خراسان‌جنوبی جمع‌آوری و به محض انجام کارهای اداری به آغوش خانواده‌هایشان باز می‌گردند.

وی خواستار مشارکت خیران و آحاد مردم در این طرح شد و خاطرنشان کرد: شهروندان و خیران می‌توانند کمک‌های خود را برای اجرای طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره ‌کارت ۶۲۸۰۲۳۱۳۸۰۰۱۸۰۰۱ به نام «آزادی زندانیان جرائم غیرعمد» یا حساب شماره ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ بانک مسکن به نام سازمان اوقاف و امور خیریه واریز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی اوقاف زندانیان دهه ولایت وقف قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • هفت زندانی جرائم غیرعمد استان هرمزگان با مشارکت کارکنان و مشتریان خیر بانک مسکن آزاد شدند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی