Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر روز شنبه در آیین گرامیداشت هفته دولت در شبستان امامزاده یحیی(ع) سمنان افزود: پیشرفت اقتصادی استان در دولت تدبیر و امید چشمگیر و غیرقابل وصف بوده است و  بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در سمنان فعال است.

وی خاطر نشان کرد: با رفع مشکلات زیرساختی می توان برای توسعه و رونق کسب و کار در استان قدم‌های جدی‌تری برداشت و برای توسعه همه جانبه سمنان با توجه به موقعیت جغرافیایی باید تلاش بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان ادامه داد: رفع چالش کم‌آبی و تامین زیرساخت‌ها رویکرد اصولی دولت تدبیر و امید برای توسعه استان است و اکنون مراحل پایانی معماری و بررسی تامین منابع مالی طرح انتقال آب خزر به استان سمنان در حال انجام است.

آشناگر اضافه کرد: در گام اجرایی قرار گرفتن انتقال آب خزر به سمنان با برنامه‌ریزی اصولی و تلاش های دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد، برآورد هزینه انتقال آب خزر به استان سمنان از محل اعتبارهای غیردولتی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

استاندار سمنان گفت: انتقال آب خزر به سمنان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال منابع غیردولتی پیش بینی می شود که براساس برنامه‌ریزی‌های هدفمند هرچه سریع‌تر باید این ابرطرح عمرانی و اقتصادی در گام اجرایی قرار گیرد.

آشناگر اضافه کرد: دولت اقدام‌های لازم برای توسعه سمنان با وجود مشکلات فراوان انجام داده است و با تمام توان در ادامه راه هم برای رونق اقتصادی و اشتغال استان اقدام‌های همه‌جانبه انجام می شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت واحدهای معدنی استان سمنان برای رونق اقتصادی بی‌نظیر است و با رفع مشکلات زیرساختی می توان بهره‌وری در این بخش را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

آشناگر گفت: تولید ناخالص داخلی در استان سمنان با وجود تحریم‌ها و فشارخارجی ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.

نرخ جمعیت در استان سمنان ۲.۶ است

استاندار سمنان تصریح کرد:  با وجود اینکه نرج جمعیت در کشور ۱.۷ است اما این آمار در استان سمنان ۲.۶ است.

وی خاطر نشان کرد: در بعضی از شهرستان‌های استان سمنان نرخ جمعیت به ۵.۸ رسیده است که این رقم به معنی افزایش مهاجرت‌ها و فراهم بودن بستر سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی و اشتغال است.

آشناگر اضافه کرد: دستاورد دولت تدبیر وامید در استان سمنان درخشان است اما بعضی از افراد با روش‌های مختلف می خواهند این دولت خدمتگزار را ناکارآمد جلوه دهند.

استاندار سمنان اضافه کرد: اصحاب رسانه و روابط عمومی‌ها دستاوردهای دولت تدبیر و امید را بدون مدح غیرواقعی به مردم گزارش دهند و این امر در افزایش اعتماد اقشار جامعه به مسئولان و خدمتگزاران‌شان بسیار تاثیر گذار است.

جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارهای عمرانی استان‌ سمنان

آشناگر تصریح کرد: اعتبارهای عمرانی استان سمنان در سال گذشته ۱۰۰ درصد جذب شد که این امر نشان از تلاش مطلوب مدیران مربوط برای اجرای طرح های مهم عمرانی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۰ شغل در سمنان با ارایه تسهیلات ایجاد شد و یک‌هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال وام روستایی به روستاییان استان پرداخت شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در خدمتگزاری به مردم از شهیدان باهنر و رجایی الگوبرداری کنند چرا که این شخصیت‌های فرزانه با تمام وجود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی جانفشانی کردند.

برنامه‌های ترامپ راه به جایی نمی‌برد

آشناگر اضافه کرد: ترامپ با استفاده از ابزارهای مختلف درصدد ایجاد نفاق و مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای ملت ایران بوده است اما با تلاش و حمایت رهبر معظم انقلاب، مردم و دولت این توطئه ها به جایی نمی رسد.

وی اضافه کرد: در ابتدا قصد ترامپ نابودی نظام جمهوری اسلامی بود که راه به جایی نبرد و فشارهای اقتصادی استکبار جهانی با همدلی مردم و مسئولان ناکام مانده است.

استاندار سمنان ادامه داد: انجام مذاکره با ایران از دیگر حربه‌های آمریکا است که به هیچ عنوان ایران خواهان مذاکره غیرعقلانی و با زبان زور نیست و تمام توطئه‌های ترامپ به شکست مواجه شده است.

آشناگر گفت: اکنون ارزش پولی ایران در حال احیا شدن است و بسیاری از مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی با توجه به توان داخلی با چالش مواجه شده است.

در این آیین احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سمنان حضور داشتند.

۸۳۴ طرح در هفته دولت ۹۸ در استان سمنان بهره برداری و کلنگ‌زنی می شود.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توسعه اقتصادی اشتغال زایی هفته دولت کارآمدی دولت اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن‌پور اظهار کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در پنج شهر بزرگ استان سمنان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ابرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بزرگ‌ترین پروژه در تاریخ ارتباطات کشور است، اضافه کرد: با این پروژه سرعت هزار مگابیتی را می‌توان به مردم ارائه کرد.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است، خاطرنشان کرد: این پروژه در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان سمنان قرار داشته است که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای پروژه فیبر نوری در پنج شهر استان تصریح کرد: به‌زودی اجرای پروژه در ۱۶ شهر دیگر استان نیز آغاز می‌شود و توافقنامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمام شهرهای استان سمنان امضا شده است.

کد خبر 747446

دیگر خبرها

  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در ۵ شهر استان سمنان
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • حمایت خانواده شهدای سمنان از اجرای طرح نور