Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم خوب و میهمان نواز کوهرنگ چهارمحال وبختیاری در کنار همه زیبایی های خارق العاده و خدادادی منطقه، از مشکل اساسی نبود جاده که سالهاست آنان را آزارمی دهد رنج می برند و از مسئولان مربوطه خواستار توجه جدی به این معضل هستند. هوشنگ فرجی خبرنگار ایران/کوهرنگ معرفی منطقه

روستاهای شیخ علیخان، سرآقاسید، چین و خویه به همراه 15 پارچه آبادی تابع کوهرنگ که بیش از 4هزار نفر جمعیت ثابت و2هزار نفر جمعیت کوچنده درآنها سکونت دارند، به لحاظ دارا بودن طبیعت بکر، چشمه های آب شیرین، آبشارهای زیبا و انواع جاذبه های گردشگری، صنایع دستی بومی مانند قالی، گلیم، گبه، خورجین، سیاه چادر، خرسک، انواع البسه محلی وتولید صدها تن عسل، روغن محلی، رشد انواع گیاهان دارویی وخوراکی و صادرات انواع لبنیات دامی سهم بزرگی در به حرکت درآوردن چرخه اقتصادی منطقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاراعزامی ما براساس درخواست سکنه روستای سرآقاسید(ع)، باعبوراز دهها کیلومتر جاده خاکی و پرپیچ وخم وخطرناک در جمع گرم وصمیمانه اهالی این منطقه حاضر شد تا براساس وظیفه رسانه ای گلایه ها ومشکلات آنان را به گوش مسئولان وزارت راه ومسکن و شهرسازی برساند.

مشکلات از زبان مردم و مسئولان

سیدغضنفردادور یکی از ریش سفیدان روستای سرآقاسید(ع) با دلخوری می گوید: جاده این روستا از مرکز شهرستان کوهرنگ (چهلگرد) تا روستای ما به دلیل کوهستانی بودن وبارش شدید برف به مدت ۸ماه کاملا بسته است وهرگونه خدمات رفاهی ازسوی مسئولان به این منطقه به سختی انجام می شود.

سیدعزت الله دادور دبیرآموزش وپرورش و از اهالی این روستا نیز با اعلام این مطلب که از این روستا دانش آموختگان زیادی برای کسب علم وارد دانشگاه های کشورشده اند، می افزاید: این روستا که به ماسوله دوم ایران نیزمعروف است، دارای مردمی سختکوش ومیهمان نوازی است که هر ساله پذیرای صدها گردشگر خارجی و داخلی هستند و متاسفانه به دلیل نبود میهمان سرا اهالی روستا از گردشگران در منازل خود پذیرایی و جای استراحت می دهند. مردم این نقطه محروم ازکشورمان جهت تحکیم انقلاب اسلامی شهید داده اند و زیبنده نیست که به آنان بی توجهی شود.

آزادعبداللهی آرپناهی سرهنگ بازنشسته و از اهالی روستایی آسیاب شفیع هم با اعلام این مطلب که آسفالت یک جاده 40 کیلومتری توقع زیاد وغیرمعقولانه ای از مسئولان راه های روستایی کشورنیست، می گوید: روزانه صدها خودرو سبک و سنگین متعلق به اهالی وگردشگران خارجی و ایرانی در این جاده در حال تردد است و گرد وغبارناشی ازخاکی بودن جاده تهدیدی جدی برای ابتلا شدن مردم به بیماری های ریوی است.

سید حجت الله دادوردهیارروستای گردشگری سرآقاسید(ع) نیز با اعلام این مطلب که مشکلات موجود درمنطقه تنها ازطریق مسئولان کشوری قابل حل است، می گوید: درحال حاضرمشکل ما جاده است و اگر مسئولان از سال  ۶۴تاکنون سالی یک کیلومتر را زیرسازی وآسفالت می کردند الان این مشکل برطرف می شد. چند روز پیش آیت الله نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد به همراه هوشنگ مصطفوی فرماندارکوهرنگ به سختی وارد این روستا وتعدادی ازآبادی های اطراف شدند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کردند وقول داده شد که از طریق مسئولان بلندپایه کشوری کمبودها و مشکلات را پیگیری و تا حد امکان رفع کنند.

آیت الله نکونام در گفت وگوئی تلفنی با خبرنگار ما و اظهار تاسف از وضعیت موجود درروستای آقاسید(ع) و دیگر روستاهای همجوار، اظهار می دارد: متاسفانه مشکلات مردم منطقه آنقدرزیاد است که عملیاتی شدن و رفع این مشکلات نیاز به زمان دارد وبنده هم به سهم خود تمام تلاشم را به کارخواهم گرفت تا مسئولان ذی ربط را درجریان این مشکلات قراردهم.

فرماندارکوهرنگ نیزبا اعلام این موضوع که مسئولیت ناپذیری برای رفع مشکلات حوزه جغرافیایی کوهرنگ ازسوی برخی مسئولان استانی و کشوری است که امروز شاهد بروز این مشکلات گسترده هستیم، می افزاید:علاوه برغیراستاندارد بودن جاده های مواصلاتی که اکثرا خاکی است، رانش زمین درمنطقه خویه هم جان ۵۰ درصد از این جمعیت 300 خانواری را تهدید می کند.

وی می گوید: باتوجه به زلزله خیزبودن منطقه مسئولان بنیاد مسکن باید هرچه سریعتر درمکان های امن برای ۱۵۰خانوارسکنه خویه اقدام به ساخت مسکن کنند.

فرماندار کوهرنگ با اعلام این هشدار که اکثر مناطق روستایی این شهرستان بین ۶ تا ۸ ماه درمحاصره برف و یخبندان است، می افزاید: نیازاست با توجه به سفر چند روزاخیر محمد اسلامی وزیرراه ومسکن وشهرسازی به چهلگرد و برخی روستاهای اطراف، کارشناسان این وزارتخانه هرچه سریعتر جهت رفع  2مشکل اساسی مردم یعنی جاده ومسکن به کوهرنگ اعزام شوند.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، بهرام اسدی بیان کرد: با تلاش‌های انجام شده برای بهره‌مندی مردم روستا‌های استان از راه آسفالته، تا کنون ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در زمان حاضر تنها ۷ روستای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان راه آسفالته ندارند که ساخت راه ۵ روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل ساخت و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه بوده است.

وی گفت: در زمان حاضر ۳۹ طرح راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در استان بوشهر فعال است.

دیگر خبرها

  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • بهره‌مندی ۹۸ درصد جمعیت روستا‌های بوشهر از راه آسفالته
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • ضرورت ورود جدی مسئولان برای رفع اختلاف مالکیت ساکنان تالاب انزلی
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار