Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@14:20:50 GMT

ناوگان دریایی روسیه دو موشک بالستیک آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۶۵۵

در پی هشدار رئیس‌جمهور روسیه برای پاسخ جامع به آزمایش موشکی اخیر آمریکا، ناوگان دریایی روسیه دو موشک بالستیک را از قطب شمال و دریای بارنتز پرتاب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زیردریایی‌های «تولا» و «دولگاروکی» روسیه، موشک‌های بالستیک «سینوا» و «بولاوا» را از اقیانوس قطب شمال و دریای «بارنتز» آزماش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع روسیه ضمن تأیید این آزمایشات موشکی اعلام کرد که هردو موشک بالستیک با موفقیت به اهداف آموزشی و معین شده در میدان آموزشی «Chizh» در »آرخانگلسک» و «کورا» در شبه‌جزیره «کامچاتکا» برخورد کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حین این آزمایش، ویژگی‌های فنی موشک‌ها و عملکرد سامانه‌های موشکی قرار گرفته بر روی کشتی مورد تأیید قرار گرفت.

به گزارش فارس، این آزمایش‌های موشکی در حالی انجام شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به وزارت دفاع این کشور دستور داد که برای پاسخ به آزمایش موشکی آمریکا آماده باشند. 

وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که برای نخستین بار یک موشک کروز میان‌برد را در سواحل کالیفرنیا آزمایش کرده است. آزمایش این موشک از جمله آزمایش‌های منع‌شده در معاهده INF محسوب می‌شود.

پوتین افزود: ما مکررا متذکر شدیم که استقرار پرتابگرهایی نظیر پرتابگر MK-41،که اخیرا آزمایش شد، در رومانی و احتمال استقرار آنها در لهستان در آینده‌ای نزدیک مستقیما نقض معاهده موشکهای میان برد است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین در محورهای مختلف درگیری خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که نیروهای روسی موقعیت خود را در امتداد خط مقدم در جنوب دونتسک بهبود بخشیدند. تلفات ارتش اوکراین در این محور به ۱۴۵ نظامی رسید.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، ۷ حمله ارتش اوکراین در محور آودیوکا دفع شد و نیروهای روسیه موقعیت خود را در خط مقدم آودیوکا بهبود بخشیدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در درگیری در محور دونتسک، بیش از ۳۷۰ پرسنل نظامی ارتش اوکراین کشته شدند و ۲۷ واحد تجهیزات نظامی اوکراین نیز منهدم شد.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی این کشور ۲۶ موشک هیمارس و ۱۳۱ پهپاد اوکراینی را منهدم کرد.

کد خبر 6064351

دیگر خبرها

  • آخرین تحلیل آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران
  • رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • سخنگوی وزارت دفاع چین: رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • وزیر دفاع: امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • امسال هم تولید تجهیزات و تسلیحات جدید را با قدرت ادامه می‌دهیم
  • روسیه: ۱۳۱ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • موشک جدید و مخوف کیم‌جونگ‌اون!/ عکس
  • تصمیم مهم ناتو برای ساقط کردن موشک های روسیه/اخراج دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین