Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:16:44 GMT

همدانی‌ها روی دست ستاد تنظیم بازار زدند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۷۶۷۴

همدانی‌ها روی دست ستاد تنظیم بازار زدند

اواخر تیرماه بود که ستاد تنظیم بازار سقف قیمت مرغ برای مصرف کنندگان را 12 هزار و 900 تومان تعیین کرد و این اقدام در راستای حمایت از تولید حداکثری مرغ، حقوق مصرف کنندگان و در جهت ایجاد شفافیت در بازار این کار انجام گرفت.

به گزارش ایسنا، کارگروه تنظیم بازار استان همدان هم به تبع از کشور همین نرخ را برای عرضه مرغ در بازار همدان تصویب کرد که البته این موضوع در حد مصوبه باقی ماند چرا که هیچ یک از واحدهای فروش مرغ به این نرخ فروشی نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی با وجود اعلام نرخ مصوب در همدان در این مدت شاهد صفوف طولانی مردم برای خرید مرغ بوده‌ایم که  وقتی علت را از مسئول مربوطه جویا شدیم عنوان کرد «کمبودی در میزان مرغ تولیدی در همدان نداریم» این درحالیست که رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در مصاحبه با یکی از رسانه‌های استان اعلام کرد «بیش از یک هفته بود که مرغداران نسبت به قیمت پایین عرضه مرغ معترض بودند و این امر سبب کاهش کشتار مرغ شد.»

حال مشکل مرغ فقط قیمت نیست و علاوه بر اینکه قیمت مصوب رعایت نمی‌شود، تولیدات استان به علت عدم مدیریت به سایر استانها رفته و با قیمت بالاتر دوباره به همدان بازمی‌گردد.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود دولت اقدام به توزیع مرغ منجمد با قیمتی مناسب برای عرضه در بازار کند که براساس آنچه در بازار دیده شده، نرخ مرغ منجمد نیز بالا بوده و تأثیرگذاری در تنظیم بازار نداشته است.

قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده 13 هزار و 950 تومان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اعلام نرخ جدید مرغ گرم در بازار همدان به خبرنگار ایسنا گفت: اختیار اصلاح قیمت مرغ در دست استان است و توانستیم با این اصلاح قیمت بازار را کنترل کنیم و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف کننده 13 هزار و 950 تومان است.

علیرضا شجاعی با تأکید بر اینکه کشتار مرغ استان کافی است، افزود: در حال حاضر کشتار مرغ در استان همدان به 140 تا 150 تن رسیده است و مازاد مصرف نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: حتی در برخی از واحدهای فروش مرغ مشاهده شده به علت مازاد بار، مرغ به قیمت کمتر از نرخ مصوب 13 هزار و 950 تومان فروخته می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه در همدان روزانه 120 تن مصرف مرغ وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه در این دوره با بازگشت حجاج و مراسمهای عروسی روبرو هستیم، تقاضا برای مرغ افزایش یافته است.

وی درباره خروج مرغ از استان، یادآور شد: جابجایی مرغ از استان طبیعی است چرا که همدان جزء استانهای برخوردار از نظر تولید مرغ است به طوریکه 30 تا 40 درصد از تولیدات استان مازاد است.

توقیف 11 محموله غیرمجاز در همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان نیز از توقیف 11 محموله غیرمجاز مرغ در همدان خبرداد و به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه در استان همدان اجازه افزایش قیمت به مرغداران داده نشد برخی از واحدها اقدام به خروج مرغ به صورت شبانه و بدون مجوز کردند که خوشبختانه توسط نیروی انتظامی دستگیر و در استان کشتار و به بازار تزریق شدند.

علیرضا حسن پور با بیان اینکه ممنوعیت خروج مرغ در استان نداریم، تصریح کرد: محصولاتی که در کشور تولید می‌شود باید در سراسر کشور توزیع شود اما برخی از کالاها مانند دام و طیور برای جلوگیری از انتقال بیماری باید مجوز داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مصوب مرغ در همدان 13 هزار و 950 تومان است، افزود: با عرضه مرغ بیش از نرخ اعلامی برخورد قاطع می‌شود و هیچ اغماضی در این رابطه وجود ندارد.

وی درباره عرضه مرغ در بازار به نرخ بالاتر از نرخ مصوب ادامه داد: شهروندان در صورت مواجهه با قیمتهای بالاتر از نرخ مصوب به شماره تلفن 32523442 اداره کل تعزیرات حکومتی و تلفن 124 سازمان صمت گزارش دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی با متخلفان یقیناً برخورد خواهد کرد،  گفت: تمام برندهای مرغ در همدان با یک نرخ عرضه می‌شود و تفاوت قیمتی در مرغ همدان با سایر استانها وجود ندارد.

قیمت مرغ منجمد 12 هزار و 500 تومان

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان همدان نیز با بیان اینکه قیمت و میزان مرغ گرم در بازار مناسب شده است، از کاهش توزیع مرغ منجمد در سطح بازار خبر داد.

ابوالفضل اینانلو در گفت‌‎‎‎‎‎‎‎‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: از 17 مرداد تا کنون 110 تن مرغ منجمد در راستای تنظیم بازار همدان توزیع شده است و تا زمانی که تنظیم بازار اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در بازار همدان 12 هزار و 500 تومان است، تصریح کرد: مرغ منجمد تنظیم کننده بازار است بنابراین باید قیمتی اعلام شود که به تولیدکننده ضربه نزند.

وی با اشاره به اینکه همیشه باید در قیمت تنظیم بازار مصرف کننده و تولیدکننده را درنظر بگیریم، ادامه داد: هر زمان که قیمت مرغ گرم در بازار مناسب باشد، نمی‌توانیم مرغ منجمد را در بازار عرضه کنیم.

اینانلو یادآور شد: قبل از عید قربان که توزیع مرغ گرم در بازار کم بود، مرغ منجمد توزیع خوبی داشت و روزانه 25 تا 30 تن مرغ منجمد در بازار توزیع شد اما در چند روز اخیر که توزیع مرغ گرم و قیمت آن مناسب است، توزیع مرغ منجمد کاهش یافته است.

گزارش از: بنت‌الهدا نوری، خبرنگار ایسنا، منطقه همدان


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد تنظيم بازار مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی

حجت الله شهبازی افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی استان در کاهش محسوس دما بروز پدیده کاهش دمای سطح خاک طی ۲ روز آینده تا نزدیک به صفر درجه اتفاق خواهد افتاد، وقوع خسارت سرمازدگی در محصولات باغی به ویژه باغات انگور دور از انتظار نیست و باید تمهیدات لازم از سوی باغداران اندیشیده شود.

وی افزود: می‌توان از عملیات غرقابی در باغات استفاده کرد و از خاک ورزی مانند شخم و دیسک نیز باید خودداری شود.

مدیر باغباینی جهاد کشاوری استان همدان تاکید کرد: برای کاهش اثرات سرمازدگی می‌توان از پوشش دادن خاک مانند پلاستیک‌های پوششی سیاهرنگ و همچنین از بخاری‌های باغی استفاده کرد.

وی بر ایجاد دود با استفاده از باقیمانده‌های گیاهی مانند کاه و کلش تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت