Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان بر نقش بانوان در پیشرفت اقتصادی و کارآفرینی متفق القول هستند و در این راستا، مهارت در کارآفرینی را غیرقابل انکار می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مسعود ترک‌زاده، امروز(۲ شهریور) در همایش بانوان کارآفرین استان که با حضور مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار شد؛ با ارائه تعریفی از اکوسیستم کارآفرینی به سهم 50 درصدی بانوان در جمعیت کشور اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد تحصیلکرده ها، بانوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

رییس پارک علم و فناوری استان کرمان خاطرنشان کرد: توسعه پایدار در صورتی محقق می‌شود که به همه جوانب توجه کنیم بنابراین نمی‌توان نقش بانوان را نادیده گرفت و رشد اقتصادی و توسعه اقتصادی بدون حضور بانوان امری غیر ممکن است و توسعه کارآفرینی در بانوان در گرو تحصیلات، مهارت و مالکیت آنها است.

 


وی نقش مهم مهارت در کارآفرینی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان استان کرمان جدای از پارک علم و فناوری نیست و با دفتر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری هم در ارتباط است.

 

 


سید مهدی طبیب‌زاده هم در همایش بانوان کارآفرین استان با اشاره به اینکه 28 درصد پژوهشگران در کل جهان بانوان تشکیل می‌دهند و در ایران حدود 14 درصد هستند؛ تأکید کرد: باید وارد عرصه عمل شد و با شعار نمی‌توان توسعه را انجام داد.

 

 

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با افزودن اینکه به دنبال کشف خلاقان و ایده پردازان هستیم؛ گفت: تا کنون از 30 هزار دانش‌آموز گرفته شده که بیش از 70 درصد افراد خلاق از بین بانوان بوده‌اند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالا در این حوزه است.


وی مشکلات استان کرمان در حوزه آب را مورد تأکید قرار داد و در خطاب به بانوان استان مبنی بر اینکه ابتکارات خود را روی ذخیره‌سازی آب انجام دهند؛ اظهار داشت: 36 هزار میلیارد تومان ارزش انرژی است که در استان کرمان هدر می‌رود که بانوان می‌توانند در این حوزه خلاقیت داشته باشند تا مصرف انرژی را بهینه‌سازی کنیم، ضمن آنکه بانوان روی افزایش بهره‌وری انرژی نیز ورود پیدا کنند.

 


طبیب زاده افزود: حمایت جدی از کسب و کارهای نو یکی از رویکردهای جدید اتاق کرمان است که از اسفندماه این اقدام شروع شده و از هر نوع ایده خلاقانه‌ای حمایت کرده‌ و این را یک راه میان بُر می‌دانیم و بانوان می‌توانند ایده‌های خود را در توسعه استان ارائه دهند.

 

 

دکتر فاطمة السادات حسینی هم با بیان اینکه کرمان در مشارکت‌های اقتصادی در زمینه مشاغل خانگی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است؛ تصریح کرد: 10 بانوی کارآفرین در استان کرمان دارای کارخانه هستند.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با تأکید بر اینکه مراکز رشد و فناوری در حوزه بانوان یک نیاز است تا خودباوری و اعتماد به نفس بانوان استان را ارتقا دهد و طرح‌ها و کارها به صورت علمی دنبال شده و در نهایت به ایجاد اشتغال منجر شود؛ افزود: تاکنون ده‌ها طرح در حوزه ایده نو در استان ارائه شده است که ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت.

 

 

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که بانوان در مراکز رشد ثبت‌نام کنند زیرا رشد اقتصادی بدون حضور بانوان امکان پذیر نخواهد بود؛ از  راه‌اندازی 8 مرکز رشد و شتاب‌دهی بانوان و خانواده در سطح استان در آینده خبر داد.

 

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر روز جهانی مسجد عید غدیر خم مساجد روز جهانی مساجد روزنامه مسجد غدیر اردبیل شیراز ترک زاده مهارت و کارآفرینی طبیب زاده حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده پنج شنبه شب در نشست با سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان بوشهر اظهار داشت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی نیز دارای ظرفیت بالایی است.

وی، تولید ۴۰ نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استان بوشهر ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این ۲ محصول، بازار خوبی در ازبکستان دارد.

استاندار بوشهر با تاکید بر آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌تواند در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

کد خبر 6082169

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • نشست فعالان اقتصادی استان کرمان با سرکنسول روسیه + تصاویر
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است