Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر حمایت قاطع از نمادهای رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار مشهد تاکید کرد. مشهد/خبرنگارایران رفع محرومیت

سردار سرلشکر حسین سلامی در آیین رونمایی از مجموعه چندمنظوره ورزشی گلشن که در بولوار شهید آوینی (گلشهر) به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: باید آرایش اقتصادی، فضای کسب و کار و معیشت جامعه را براساس خنثی‌سازی سناریوی خطرناک دشمن صورت دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مهم امروز برای ما به عنوان میدان مرکزی نبرد محسوب می‌شود و سپاه هر جا نمادی از رفع محرومیت و استضعاف دیده شود، حضور می‌یابد. ممکن است به صورت مستقیم فعالیتی را شکل ندهیم، اما از این جنس فعالیت‌ها حمایت می‌کنیم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه این روزها در جبهه نظامی با اشکال نیابتی، جنگ‌های نظامی و ارعاب و درگیری مواجه‌ایم، گفت: با این حال این تمام ماجرا نیست و سناریوهای دشمن بسیار گسترده‌تر از این موارد است. 

سلامی با بیان اینکه جنگ اقتصادی جزو لاینفک سیاست‌های امروز دشمنان ما است، عنوان کرد: نقشه آنها برای تخریب شرایط اقتصادی کشور، فلج کردن نظام، درگیر کردن مردم با مشکلات معیشتی و قرار دادن مردم در مقابل نظام، سیاستی جدی و مرموزانه دشمنان است. 

وی خاطرنشان کرد: به تبع رسالتی که داریم، هر جا تهدیدی باشد حضور پیدا کرده و تلاش می‌کنیم قبل از شکل‌گیری هر تهدیدی حضور یابیم و تهدیدات را خنثی کنیم. همگان سپاه را با مفهوم امنیت می‌شناسند و حضور در مراسم افتتاح این مجموعه ممکن است عجیب به نظر بیاید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ‌های امروز، جنگ‌های آشکار و محسوس نیست، گفت: دشمن به شیوه‌ای وارد عمل می‌شود که چندان این موضوع را احساس نکنیم. جنگ و صلح با هم ممزوج هستند، اما به دلیل حساسیت‌هایی که در این زمینه داریم، احساس مبارزه و جنگ را به خوبی درک می‌کنیم. 

سلامی بیان کرد: معتقدیم پیروزی در این نبرد نیازمند به هم پیوستن همه اراده‌ها، همراه شدن و گره خوردن همه قلب‌ها به یکدیگر است. امروز زمانی است که باید با قلب‌هایمان جامعه را اداره کنیم و نیازمند جهاد همگانی هستیم. 

وی با اشاره به اینکه در دروان دفاع مقدس بخش کوچکی از جامعه در جبهه‌ها حضور یافته و این حضور کافی بود، گفت: اما امروز همه سرزمین ما میدان دفاع است. جهاد اقتصادی که در افق‌های بلند اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به عنوان اقتصاد مقاومتی تجلی یافته، عرصه اصلی جهاد ما در برابر دشمن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هر تلاشی در این راستا را مانند عملیات در دروان دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: عملیات پیروزمندانه که دشمن را از دسترسی به هدف خود دور می‌کند و برای ما شریف است و ارزش جهاد دارد. 

سلامی افزود: سال‌ها است ساماندهی به مناطق پیرامونی شهر مشهد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. ایشان تعلق خاطر زیادی به مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام دارد.

وی با تاکید بر اینکه مشهد باید با شخصیت و شان حرم مطهر زیبایی و نور و رایحه پیدا کند، خاطرنشان کرد: در مشهد باید رایحه دل انگیز معنویت به مشام برسد. پس دیدن صحنه‌های محرومیت در این شهر پسندیده نیست. انقلاب ما انقلاب عدالت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه سال‌ها است براساس اوامر رهبر معظم انقلاب در مناطق پیرامونی و حاشیه شهر از جنبه رفع فقر، جبهه فرهنگی و امنیتی قبول مسئولیت کرده و امید است با مجموع اقداماتی که با همکاری مدیریت شهری شکل گرفته، سال آینده شاهد ارائه تصویری متفاوت از مناطق حاشیه شهر باشیم.

سلامی با بیان اینکه در فضایی با تفکر انقلابی باید با سرعت شگفت‌انگیز تغییرات را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: در کنار مردم هستیم و تا حل همه مسائل می‌مانیم. مسائل نسبت به اراده‌هایمان کوچک هستند. ما تسلیم شدن را نیاموختیم. بلکه غلبه کردن را آموختیم. 

وی با اشاره به اینکه ایرانیان قدرتمند و صاحب منزلت در جهان هستند، گفت: وقتی در محاصره و تحریم می‌توانیم قدرت بسازیم، این مسائل کوچک به راحتی قابل حل است. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری رفع محرومیت از مناطق حاشیه شهر را نقطه تمرکز فعالیت خود قرار داده و این جای قدردانی دارد. حاشیه باید به متن منتقل شود و نباید در حاشیه تفکر ما قرار گیرد. در این صورت است که مسئولیت‌های انقلابی‌مان را در حل مسائل جامعه انجام می‌دهیم. این راه، راه سعادت است. هر چند با سختی‌هایی مواجه می‌شویم. اما انتهای سختی‌ها چون برای خداوند و اعتلای جامعه است، آسایش و آرامش و پیشرفت کشور است. در جهان به ندرت اتفاق می‌افتد کشوری در جبهه های وسیع و جهانی بجنگد و در عین حال پیشرفت کند. اما ایران اسلامی موفق شده در این عرصه‌ها پیروز باشد.

همکاری در 12 عرصه مشترک

محمدرضا کلائی، شهردار مشهد نیز در این خصوص گفت: مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را به 8 پهنه تقسیم کرده‎ایم و برنامه‎های متعددی در قالب طرح نجات مناطق حاشیه‎ای شهر مشهد داریم که در دو پهنه آن، با سپاه پاسداران و قرارگاه سپاه پاسداران در بولوار برونسی همکاری داریم؛ مام تلاش ما این است که در همه پهنه‎ها با کیفیت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدیم باید برای همه شهروندان خاطرات خوب و مثبت بسازیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم ساخت چنین پروژه‌هایی موجب افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد خاطرات مثبت در شهروندان شود.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه اعتقاد ما ایجاد برابری و عدالت است، تصریح کرد: وقتی افراد بزرگی چون شهید چمران را در کشور داریم که در جهت ایجاد عدالت تلاش کرده‏اند ما نیز وظیفه خود می‎دانیم که تمام شهروندان را به نقطه برابری استفاده از امکانات برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در شهر اسلامی زندگی می‌کنیم و بالای شهر و پایین شهر نداریم، افزود: اینکه تاکنون شرایط نابرابر بوده است، نباید ماندگار شود و ما نیز در مجموعه مدیریت شهری بر آن هستیم که در جهت برابری و عدالت گام برداریم و ذره‎ای در این راه توقف نداشته باشیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه 85 پروژه توسط شهرداری در پهنه‌‎های مناطق کم برخوردار در حال اجرا است، ادامه داد: هرکدام از پروژه‎های تعریف شده برای مناطق حاشیه‎ای شهر شامل زیر پروژه‎هایی چون بحث حمل و نقل هستند.

گفتنی است افتتاح مجموعه آبی گلشن در راستای توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر در انتهای بولوار شهید آوینی (گلشهر) منطقه 5 شهرداری مشهد با اعتبار 170 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ همچنین 12 بوستان در شهر مشهد با اعتبار 960 میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید که با این اتفاق 116 هزار و 600 مترمربع به سرانه فضای سبز مشهد اضافه شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۷۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور

دریافت 74 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طی دهه اول فروردین ماه جاری، با حضور در مناطق مرزی جنوب شرق کشور از یگان‌های مستقر در این مناطق بازدید کرد.

کد خبر 6063589

دیگر خبرها

  • شرط‌بندی ساندرو تونالی در نتایج نیوکاسل؛ حمایت کامل باشگاه انگلیسی
  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • توزیع ۴۸ هزار افطاری متبرک در مناطق کم برخوردار در مشهد
  • توزیع ۲۸۰۰ متخصص در مناطق محروم و کم‌برخوردار
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • شهادت یکی از رزمندگان سپاه در سوریه
  • محرومیت زدایی اقدام اولویت دار سپاه روح‌الله استان مرکزی است
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • سردار تنگسیری: تامین آب پایدار قشم در اولویت قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی دریایی سپاه است