Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@16:56:44 GMT

دوره تربیت سواد فضای مجازی در همدان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۰۷۹

دوره تربیت سواد فضای مجازی در همدان برگزار می شود

نخستین دوره تربیت راهنمایان سواد فضای مجازی با حضور اساتید برجسته کشوری (۷و ۸ شهریور ماه) در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، نخستین دوره آموزش تربیت  راهنمایان سواد فضای مجازی (7 و 8 شهریور ماه) در استان همدان با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار می شود.

 

عناوین این دوره آموزشی شامل، رژیم مصرف رسانه، مبانی سواد فضای مجازی، تکنیک های اقناعی، امنیت کاربری، مدیریت رسانه در خانواده، سواد شبکه های اجتماعی و آینده پژوهی رسانه های نوین  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 ایجاد فهم و نقد آثار و پیامدهای اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی محتوای رسانه‌ها و فضای مجازی؛ توانایی تشخیص تأثیر تحریف، کلیشه‌سازی، تبلیغات و خشنونت در رسانه‌های دیداری؛ ایجاد توانایی در افراد برای کنترل برنامه ریزی رسانه‌ای و نهادینه ساختن رژیم مصرف فضای مجازی و فهم و نقد شرایط و مناسبات مادی تولید محتوای فضای مجازی مثل آگهی‌های تجاری که در جهت تأمین منافع اقتصادی و کسب سود مادی صاحبان سرمایه است، از اهداف برگزاری این دوره است.

 

این دوره آموزشی به همت مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان برگزار می شود.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز جهانی مسجد روز جهانی مساجد عید غدیر مساجد روزنامه غدیر مسجد عید غدیر خم شیراز سواد رسانه ای استان همدان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • برگزاری دوره آموزشی خبرنویسی و سواد رسانه به میزبانی صومعه سرا
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان