Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@19:39:17 GMT

تنفس، بهترین فیلم جشنواره «هوستون» شد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۰۹۱

تنفس، بهترین فیلم جشنواره «هوستون» شد

فیلم کوتاه تنفس به کارگردانی فرشید ایوبی‌نژاد در پانزدهمین دوره جشنواره آسیایی-آمریکایی هوستون به عنوان بهترین فیلم جشنواره انتخاب شد.

این فیلم پیش از این موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه از بیست و یکمین جشنواره cineculpable اسپانیا و جشنواره حقوق بشر Diritti a Orvieto  شده است.

تنفس داستان چند کارگر کارخانه سنگ را روایت می‌کند که هر ماه با آمدن مامور بیمه در اتاقی تنگ و تاریک مخفی می‌شوند و این بار اتفاقات جدیدی را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کنندگی و کارگردانی این فیلم کوتاه با فرشید ایوبی نژاد و نویسندگی آن را نادر ساعی ور بر عهده داشته است.

علی عطایی حور، سالار دریامج، حامد شیخی، سعید احمدی، حسام کلانتری، میثم دامنزه و سجاد رستمی نیز بازیگران فیلم کوتاه تنفس هستند.

از دیگر عوامل این فیلم می توان به مدیر فیلمبرداری: سرکیو مسگری، صدابردار: حامد بخشی، طراح صحنه و لباس: وهاب یحیا زاده، چهره پردازی : ثمین سالک، تدوین: آرش غلام آزاد، صداگذار: جاوید رحمانی، اصلاح رنگ و نور: حسین خوشبین، جلوه های ویژه تصویری: میدیا کیاست، آهنگساز: شروین عباسی، مدیر تولید: هانی میربرزگر، دستیار کارگردان: ساشا روزبه، منشی صحنه: سارا مطلق، عکاس: پویان بحق، هلی شات: محمد ابراهیم شهبازی، دستیاران تصویر: ناصح عبدالهی، فرهاد قلی زاده، عماد غیور، دستیار صدا: سپهر امیدخواه، مشاور رسانه ای: سمیرا حسینی اشاره کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینما فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم کوتاه «لان» به نویسندگی و کارگردانی محمود اریب و تهیه کنندگی سیدمصطفی قاسمی‌پور، به عنوان نماینده سینمای کوتاه ایران به بخش رسمی مسابقه هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ژانر وحشت «پاناما» Panama Horror Film Festival راه یافت.

این جشنواره از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ آوریل در موزه هنرهای معاصر پاناما برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برندگان ملی و بین‌المللی این فستیوال در روز جمعه ۲۸ آوریل برگزار می‌شود.

فستیوال فیلم‌های ترسناک پاناما، تنها جشنواره‌ای بین‌المللی و مستقل در آمریکای مرکزی و در کشور پاناما با ژانر سینمای وحشت و کالت است که هر ساله در فصل بهار در پاناما برگزار می‌شود و عاشقان سینمای دلهره و وحشت را به خود جذب می‌کند.

«سول مورنو» دبیر فستیوال درباره این جشنواره می‌گوید: این جشنواره محلی برای نمایش آثار جدید از فیلم‌های کالت، وحشتناک و دلهره‌آور است. مخاطبان ما تشنه روایت‌هایی متفاوت از زندگی معمولی هستند، آن‌ها به دنبال داستان‌هایی خلاق و ترسناک هستند، البته لذت بردن از صحنه‌های وحشتناک کمیک را نیز بسیار دوست دارند. این جشنواره جایی است برای عاشقان سینمای کالت و دوستداران سینمای وحشت از سراسر جهان. فیلم کوتاه لان- The SUNK در ژانر فیلم کوتاه هیجانی تهیه شده است.

در خلاصه داستان این فیلم این‌طور آمده است: هر چیزی آن‌طوری که فکر می‌کنید نخواهد بود! باید در پشت هر پیچ منتظر اتفاقی بود، معمولاً در ساده‌ترین مکان‌ها مهم‌ترین اتفاقات رخ می‌دهند.

پیش از این فیلم کوتاه «لان» برگزیده فستیوال فیلم «تری‌فاینگ» تایلند، برنده جایزه ویژه هیأت داوران فستیوال فیلم‌های ترسناک هالیوود ایالات متحده، برگزیده فستیوال فیلم کوتاه ایدفا و برگزیده فستیوال فیلم کوتاه تایگا در روسیه شده بود.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمود اریب، تهیه‌کننده: «مهیار قاسمی‌پور»، مدیر فیلمبرداری: «حسین بدر طالعی»، مدیر تولید و صحنه: «فاطمه مهدی‌پور»، تدوین: «حامد اریب»، دستیار کارگردان: «مجتبی راسخ نژاد»، دستیار تهیه: «پرهام کاظمی»، صدابردار: «احمدرضا محمدی»، روابط عمومی: «نینا پنجه‌ای»، طراح لوگو: «بابک عاطفی»، لوگوموشن: «مبین آویژگان»، بازیگر:» «قاسم دباغچیان»، پخش بین‌الملل: «سیکا فیلم»

گفتنی است؛ این فیلم کوتاه در ژانر هیجانی-ترسناک تولید شده و مدت زمان این فیلم ۵ دقیقه است.

کد خبر 6087331

دیگر خبرها

  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • نوروزی‌نژاد، بهترین بازیکن هفته ۲۹ لیگ هندبال آلمان شد
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد
  • اضافه شدن ۱۳ فیلم دیگر به بخش‌های مختلف جشنواره کن