Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر در فضای استادیوم‌ها و فوتبال تخلف و ناهنجاری صورت گرفت، باید برخورد جدی صورت بگیرد. ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ ورزشی رشته های ورزشی نظرات - اخبار ورزشی -

 به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری صبح امروز (شنبه) اظهار داشت: این معاونت یک سال است که پس از ادغام تشکیل شده و از اوایل سال 97 کار خود را آغاز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دولت تدبیر و امید سعی شده که نگاه متوازن به ورزش وجود داشته باشد و با یک برنامه‌ریزی جامع بتوانیم به اهداف مورد نظر در همگانی و قهرمانی برسیم. ورزش همگانی به عنوان یک اولویت مطرح شده و گام‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

وی افزود: در این حوزه چند کار زیربنایی انجام شده که شامل تدوین برنامه توسعه همگانی، تدوین برنامه فعالیت بدنی ایرانیان، تدوین آیین‌نامه توسعه ورزش همگانی، همچنین انعقاد تفاهم‌نامه با سایر ارگان‌ها در راستای توسعه ورزش همگانی، تشکیل شورای ورزش همگانی در استان‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری جلسات هماهنگی با صداوسیما برای تدوین و اجرای برنامه‌های تلویزیونی، تنظیم تفاهم‌نامه های همکاری فدراسیون‌های ورزشی در حوزه ورزش همگانی و ...هستند.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: در طول یک سال گذشته برنامه‌های مختلف را برگزار کرده ایم که می‌توان به هزار برنامه پیاده روی همگانی، شش هزار برنامه کوهنوردی، پنج هزار همایش دوچرخه‌سواری، هفت هزار جشنواره در رشته‌های مختلف، بیش از هفت هزار برنامه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، اولین جشنواره تابستانه با ورزش در قالب برنامه‌های متنوع ورزشی، مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد. رویکرد ما این بوده که بتوانیم با مشارکت همه دستگاه‌ها یک ظرفیت گسترده تری را ایجاد کنیم.

احمدی گفت: در بخش رسانه‌ای برای ما مهم بوده که از این بخش کمک بگیریم تا ورزش همگانی گسترش پیدا کند. اگر بخواهم در یک جمله رویکرد خودمان را بگویم، این است که مردم و جامعه فعالی داشته باشیم و بتوانیم آن تغییر نگرش را ایجاد کنیم و این سبک زندگی را افزایش بدهیم و نهایتاً یک سیستم خوب و هم افزا داشته باشیم. همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و این فقط از عهده وزارت ورزش برنمی‌آید. رویکرد ما این است که حداکثر جمعیت کشور را وارد ورزش همگانی کنیم.

وی درباره آمار ورزش همگانی گفت: همچنان در این حوزه با مشکل آمار دقیق مواجه هستیم. البته اقداماتی انجام شده است. مرکز آمار ایران آماری از رفتارهای فرهنگی خانواده‌ها را منتشر کرد که در آن ورزش هم وجود داشت. در آن گزارش آمده است که 51.1 درصد خانواده‌ها در ایران فعالیت ورزشی دارند و 62 درصد این فعالیت ورزشی شامل پیاده‌روی و نرمش است. این آمار برای سال 96 است که سال قبل منتشر شد. تلاش داریم آمار دقیق تری داشته باشیم و امیدواریم این آمار را امسال در اختیار مردم قرار بدهیم. این 51.1 درصد خبر خوبی است، اما آیا این درصد از جمعیت به حد کفایت ورزش می‌کنند یا نه؟ حد کفایت ورزش مهم است. آن چیزی که ما دنبال می‌کنیم، آن حد کفایت است. استاندار جهانی 10 هزار قدم در روز است که همان حد کفایت است و امیدواریم به این عدد برسیم.

احمدی درباره کمک به فدراسیون‌ها در حوزه ورزش همگانی گفت: اعتبارات ورزش همگانی از سال 92 به بعد تغییرات زیادی داشته که مهمترین آنها نیز همان 27 صدم درصد است. بخشی از اعتبارات به هیئت‌ها و بخشی هم به فدراسیون‌ها داده می‌شود. سعی ما در دو سال گذشته این بود که فدراسیون‌ها به سمت مشارکت بیشتر مردم به آن رشته سوق داده شوند. در تابستان امسال پیش‌بینی مشارکت ده میلیونی در طرح تابستان با ورزش را داشتیم. در جام خوشه چین برای ورزش روستایی هم سه میلیون نفر مشارکت داشتند.

احمدی درباره ورزش روستایی عنوان کرد: بیست میلیون نفر از جمعیت ایران در روستاها هستند و باید به فکر ورزش آنها نیز بود. در این حوزه ظرفیت‌های خوبی داریم و می‌تواند در اختیار کل کشور قرار بگیرد. انواع کشتی‌ها، بازی‌های بومی و محلی به عنوان یک ظرفیت قابل توجه هستند. بحث خانه‌های ورزش روستایی را دنبال کردیم، به طوریکه سه هزار خانه ورزش روستایی احداث و تجهیز شد. همچنین پیش‌بینی تجهیز سه هزار خانه ورزش روستایی دیگر را برای سال جاری در نظر داریم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش در این باره ادامه داد: با فدراسیون‌های ورزشی هماهنگی کرده‌ایم و 26 فدراسیون برنامه خود را درخصوص ورزش روستایی اعلام کرده‌اند. دوره‌های آموزشی ویژه ورزش روستایی هم پیش‌بینی شده است. بحث برگزاری بازی‌های بومی و محلی با حضور استان‌های کشور را داریم که در قالب یک جشنواره ارائه شد.  در سال 97 بیش از 1603 جشنواره و فعالیت ورزش روستایی برگزار شد که سهم قابل توجهی در مشارکت روستاییان داشت. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم منابع انسانی روستایی را در مسیر توسعه ورزش آموزش بدهیم که نیاز به کمک فدراسیون‌ها است.

 احمدی درباره حوزه فرهنگی گفت: تصویب نظام نامه فرهنگی از اقدامات خوب بوده‌ است. بحث ترویج منش پهلوانی، ساماندهی اماکن و و رویدادهای ورزشی، صیانت از ارزش‌های اخلاقی، ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه ورزش و همچنین ترویج مسئولیت های اجتماعی در ورزش از محورهای اصلی این حوزه است که اقدامات خوبی را راجع به آنها شاهد بوده‌ایم.
در موضوع ساماندهی حوزه فرهنگی فدراسیون ها اقدامات خوبی انجام شده است. بحث استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در این حوزه دنبال کرده‌ایم. در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار شده که ما مشارکت گسترده جامعه ورزش را داشته‌ایم. امسال 770 برنامه به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی برگزار شد. همچنین برنامه ویژه‌ای هر سال در تجلیل از کسانی که با نمایندگان رژیم صهیونیستی مسابقه نمی‌دهند، برگزار شده است. برگزاری گلریزان‌های متعدد از دیگر برنامه‌ها بود که صورت گرفت.

وی درباره شرایط فرهنگی در استادیوم‌ها گفت: قبل از شروع لیگ امسال وزارت ورزش جلسات زیادی را برای برگزاری مطلوب این لیگ برگزار کرد. یک آسیب‌شناسی صورت گرفت و همه مسائل بررسی شد. اینکه باشگاه‌ها مسئولیت رفتار تماشاگران را برعهده بگیرند و ساماندهی کانون هواداران مورد تاکید قرار گرفت. اینکه شرایط آسان‌تر برای حضور تماشاگران صورت بگیرد مورد بحث قرار گرفت. اقدامات خوبی در جهت تجهیز استادیوم‌ها شاهد بودیم و امیدواریم نقایص برطرف شود. بحث مقررات انضباطی باید با جدیت مورد تاکید باشد. بخشی از اقدامات در استادیوم‌ها به دلیل برخی ملاحظات انضباطی این که تاکید شد بدون اغماض رفتار شود. اگر خواهان یک لیگ منظم هستیم، باید قوانین بدون در نظر گرفتن ملاحظات باشد.
به باشگاه‌ها ابلاغ شده که حتما باید معاونت فرهنگی داشته باشند تا امور هواداران ساماندهی شود.اگر بی‌نظمی اتفاق بیفتد، این متوجه باشگاه‌ها خواهد بود و فدراسیون و وزارت ورزش این موضوع را دنبال می‌کنند. امیدواریم شاهد این باشیم که همه بخش‌ها با دقت به وظایف خود عمل می‌کنند. نکته مهم دیگر شناسایی همه تماشاگران بود که این کار با بلیت الکترونیکی صورت گرفت تا در نهایت یک فضای در شأن مردم ایران را شاهد باشیم. اگر هم تخلف و ناهنجاری صورت گرفت، باید برخورد جدی صورت بگیرد. اتفاقات دو روز اخیر هم درباره حضور تماشاگران به ورزشگاه ها مورد بررسی قرار می‌گیرد تا خیلی زود شاهد رفع آنها باشیم.

وی درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها تاکید کرد: ما منعی برای حضور بانوان در رویدادهای ملی نداریم. امیدواریم این مانع در همه رویدادهای ورزشی برطرف شود. رویکرد وزارت ورزش این است که کمک به حضور خانواده‌ها در ورزش کنیم. در رویدادهای ملی این شوق و حضور پررنگ‌تر است. البته در رویدادهای اخیر ملی شاهد حضور بانوان بودیم و مشکلی هم در سالن‌ها وجود نداشت.

همچنین افشین ملایی مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: یکی از ظرفیت‌ها موجود برای توسعه این بخش استفاده از ظرفیت فدراسیون ها است که تاکنون با 37 فدراسیون تفاهم شده و خواسته‌‌ایم پروژه‌هایی را تعریف کنند. برای مثال فدراسیون شنا متعهد شده که آموزش مقدماتی رایگان شنا برای یک میلیون نفر را انجام بدهد. فدراسیون سوارکاری هم در طرح خود اعلام کرده که با استفاده از اسب پونی یا همان کوتاه قامت، آموزش به 100 هزار دانش‌آموز را انجام بدهد.

نایب‌رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی: موانع توسعه ورزش در بین مردم برطرف شود

 

انتهای پیام/
 

R1351/P/S3,27,33/CT11 واژه های کاربردی مرتبط ورزش همگانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ورزش همگانی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال شکایت باشگاه پرسپولیس از مهاجم استقلال را رد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رای صادره به شرح زیر است:

* در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر برائت باشگاه استقلال تهران در استفاده از بازیکن به نام بلانکو در و نیز آقایان علی سامره -سعید اکبری -محمد نوازی -صالح حردانی و ابوالفضل جلالی از تخلف توهین و نشر اکاذیب و تحریک به خشونت صادر شده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره ، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده ، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره ، عیناً تائید و اعلام می گردد. رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت هیات ورزش‌های همگانی فارس در پویش نذر خون
  • توسعه ورزش همگانی در گرو افزایش تعامل و همکاری‌های بین بخشی
  • جهش تولید در بخش ورزشی با مشارکت مردم انقلاب ایجاد می‌کند
  • اهدای ۳۷۰ واحد خونی در پویش نذر خون فارس
  • ماجرای اخراج دایی و حضور احمدی‌نژاد در رختکن تیم ملی
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۸ فروردین
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • برنامه های ورزش همگانی مازندران منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • برنامه های ورزش همگانی منطبق بر شعار سال پیگیری می شود
  • رد شکایت پرسپولیس از بلانکو از سوی کمیته استیناف