Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@11:04:32 GMT

کتاب مجموعه عکس سیل امسال چاپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۲۱۷

کتاب مجموعه عکس سیل امسال چاپ می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هنرمندان عکاس در استان گلستان و دیگر استان‌های سیل‌زده از روزهای آغازین حادثه تا پایان خدمت‌رسانی، با ثبت تصاویری ماندگار، تلاشی ارزنده در همرسانیِ همیاری‌ها و کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان انجام دادند.

چندی پیش و پس از ارائه طرح چاپ کتاب سیل به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی فعالانی در این حوزه از استان گلستان، با تایید و دستور سیدعباس صالحی، جلساتی در آن وزارتخانه برپا شد و مصوبات آن در قالب فراخوانی برای جمع‌آوری آثار، در دست انتشار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضان یازرلو معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از تلاش و مساعی شبانه‌روزی هنرمندان عکاس در حادثه سیل، درباره مصوبات آن جلسات به خبرنگار ایبنا گفت: انجمن سینمای جوانان کشور بنا به درخواست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، فراخوانی را به منظور جمع‌آوری عکس‌ها به تمامی دفاتر استان‌ها با موضوعیت سیل امسال در چهار استان گلستان، لرستان، خوزستان و فارس و دیگر استان‌های سیل‌زده ارسال خواهد کرد.

وی افزود: همچنین مقرر شده است فراخوان به انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان خبری وابسته به رسانه‌ها نیز ارسال شود و نیز استان‌ها اسامی پیشنهادی خود را برای مجموعه اعلام کنند.

یازرلو ادامه داد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار با همکاری استان‌های سیل‌زده و همچنین انجمن سینمای جوانان مرکز، تعداد 100 قطعه عکس فاخر با موضوعیت «شروع سیل ویرانگر»، «سیل و آسیب‌ها در تمام ابعاد» و «پیروزی همت هموطنان بر سیل» انتخاب شود.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: پیش‌بینی شده است که 100 قطعه عکس منتخب، روی شاسی چاپ شود و در مجلس شورای اسلامی و سپس در تمام استان‌ها با همکاری اداره‌کل امور استان‌ها، دفتر مرکزی انجمن سینمای جوانان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور در قالب یک نمایشگاه به معرض دید همگان قرار بگیرد.

این مقام مسئول در حوزه فرهنگ در استان گلستان اظهار کرد: همچنین مقرر شده تا مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و دیگر استان‌های سیل‌زده با اداره‌کل امور اجتماعی استانداری استان خود هماهنگ کنند تا مبلغی بابت حق التصویر به عکاسان برگزیده استان خود پرداخت کنند.

یازرلو یادآور شد: هزینه چاپ نمایشگاه و طراحی و چاپ کتاب نیز بنا به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سوی اداره‌کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و به اجرا می‌رسد.

یادآوری می‌شود، در آخرین روزهای سال 97 سیلی ویرانگر استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان و فارس و بخش‌هایی از کشورمان را مورد هجوم قرار داد که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد و خسارات مالی و تالمات روحی متعددی را بر جای گذاشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان گلستان سیل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و هنر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا معارفه شد.

«امیرحسین طاهری» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اختصاص ۵ میلیارد تومان اعتبار در قالب قرارگاه شهید آوینی به طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار در حوزه‌های قرآنی، نمایشی، هنرهای تجسمی و کانون‌های مساجد با محوریت سبک زندگی ایرانی اسلامی صرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این طرح از ۲۰ فروردین هم زمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی در گیلان آغاز شده و تا ۲۰ خرداد ادامه پیدا خواهد کرد افزود: مؤسسات و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی در اجرای برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نقش آفرین هستند و از ادارت ارشاد شهرستان‌ها انتظار داریم طرح‌های فرهنگی خود را به دبیرخانه این قرارگاه در استان ارائه دهند.

طاهری از برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای در مناطق شرق، غرب و مرکز استان گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و مسؤولان روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها می‌توانند در این دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان ضمن تاکید بر نظارت دقیق به آثار نمایشی آستارا، صدور مجوز به این آثار هنری را مشروط به رعایت ضوابط و مقررات فرهنگی و اسلامی ذکر کرد.

موقعیت فرهنگی آستارا با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست

«محمد رضا شهاب زاده» فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان آستارا اظهار کرد: موقعیت فرهنگی این شهرستان با هیچ شهرستانی قابل قیاس نیست زیرا آستارا به جهت موقعیت مرزی به صورت مستقیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان قرار دارد.

شهاب‌زاده افزود: تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری آستارا بعد از گذشت ۲۰ سال از عمر آن، باید در اولویت قرار بگیرد و انتظار داریم‌اعتبارات خوبی برای پیشبرد آن اختصاص یابد تا به دغدغه هنرمندان در این راستا جامه عمل پوشانده شود.

گفتنی است، در این جلسه از زحمات «بهرام خوشحال» قدردانی و «زهرا ناصری» به عنوان سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معرفی شد.

کد خبر 6085932

دیگر خبرها

  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • جشنواره موسیقی «شب‌های موسیق تاک در ملایر برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • انجمن های هنری بازوان مشورتی،تخصصی و اجرایی وزارت ارشاد هستند
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی به طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • جشنواره فجر معماری به مجموعه جشنواره‌های وزارت فرهنگ اضافه می‌شود
  • آغاز ساخت «شهر هنر» از تابستان امسال/ نرخ نهایی اجراهای صحنه‌ای اعلام می‌شود
  • شعر قیصر بر ظرفیت و توانمندی زبان فارسی افزود