Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از طرح‌های در دست اجرای حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل خوزستان درخصوص دلیل افزایش نرخ عوارض آزادراه پل زال به خرم آباد که کامیونداران به آن اعتراض کردند، گفت: برابر قانون با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های نگهداری نرخ عوارض را متناسب با گرانی افزایش داده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این آزادراه هنوز به سوددهی نرسیده است، بیان داشت: برای نگهداری آن مجبور به افزایش ۱۰ درصدی عوارض شدیم. ​

انتهای پیام/گ

افزایش نرخ عوارض آزادراه‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد اعلام کرد: در حالی میزان قراردادهای این مجموعه در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ به حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد رستگاری به همراه معاونین این اداره کل در دیدار با آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات راهداری طی دو سال گذشته، اظهار کرد: در سال های اخیر مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش های گسترده ای را در حوزه ایجاد راه های روستایی، حفظ زیرساخت های راه، اصلاح رویه راه ها، حمل و نقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند.

رستگاری افزود: بخشی از این تلاش ها را می توان در حجم قراردادهای منعقد شده جهت انجام طرح های متعدد مشاهده کرد که در سال ۱۴۰۰ میزان ریالی این قراردادها ۲۰۰ میلیارد تومان بوده ولی با افزایش حدود ۱۲ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان این که پیگیری های متعددی جهت جذب اعتبارات ملی از کانال های مختلف صورت گرفته است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ قریب به ۲۸ هزار تن آسفالت در شبکه جاده ای استان پخش شد که این عدد با افزایش ۱۰ برابری در سال ۱۴۰۲ به ۳۰۴ هزار تن رسید.

وی همچنین به افزایش میزان خط کشی های انجام شده در بازه زمانی فوق از یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر به شش هزار کیلومتر اشاره کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل مسافر که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارد علاوه بر مشکلات مربوط به ضعف ناوگان و کمبود آن، عدم کفایت نیروی انسانی بسیار واضح احساس می شود تا جایی که کل مجموعه حمل و نقل مسافر استان باید تنها با دو نفر نیرو مدیریت و نظارت شود.

مدیر کل راهداری استان به اقدامات انجام شده در حوزه مناسب سازی نرخ حمل و نقل مسافر نیز اشاره و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ مناسب سازی قیمت با هدف افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل در دستور کار قرار دارد که با این برنامه انشاالله خدمات ارائه شده در ناوگان مسافربری، موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

رستگاری در ادامه موضوع رفع نقاط حادثه خیز را مطرح کرد و افزود: بر اساس پایش های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله پایش حدود ۱۷۰ نقطه پرحادثه در استان شناخته شده بود که با تلاش راهداران، این تعداد به ۱۵ مورد کاهش یافته و موارد باقی مانده نیز در حال تکمیل جهت اصلاح است.

وی در ادامه به سیر کاهشی تصادفات در طرح نوروزی اشاره کرد و گفت: عمده تصادفات ناشی از عوامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی و بی احتیاطی کاربران است که از ائمه جمعه و جماعات درخواست می شود جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در این زمینه با مجموعه راهداری و حمل ونقل جاده ای همکاری ویژه داشته باشند تا در آینده بتوانیم آمار تلفات و حوادث جاده ای را به حداقل ممکن برسانیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی راهداری یزد، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان نیز در ادامه به کمبودهای موجود در حوزه حمل ونقل کالا و مسافر اشاره کرد و گفت: با گسترش حمل ونقل ریلی و هوایی و کاهش حجم تردد خودروهای سنگین در جاده ها می توان علاوه بر حفظ زیرساخت ها، گامی بلند در زمینه حفظ جان انسان ها و کاهش هزینه ها، برداشت.

وی همچنین بر اهمیت اطلاع رسانی تأکید کرد و گفت: کاربران جاده برای جان خود و دیگران ارزش قائل بوده و برای حفظ آن نکات ایمنی را رعایت کنند.

ناصری در پایان تأکید کرد: مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای تلاش دارد تا بسترهای لازم جهت حفظ جان انسان ها را فراهم کند که این مهم خدمت بزرگ به جامعه و ملت شریف ایران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد
  • اجرا طرح‌های راهداری بوشهر با یک‌هزار میلیارد تومان
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • عوارض خروج از کشور سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • عوارض خروج از کشور در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • برخورد قانونی با ۷۴۶ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان ️
  • عوارض خروج از کشور در سال ۱۴۰۳ چقدر شد؟
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح های راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد
  • افزایش ۱۲ برابری حجم طرح‌های راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای یزد