Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@06:24:46 GMT

افشاگری کردهای سوریه از توافق ترکیه با آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۶۸۵۸۶

افشاگری کردهای سوریه از توافق ترکیه با آمریکا

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، ابراهیم برو، عضو کمیته روابط خارجه شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در سخنانی به افشای مضمون دیدارهای اخیر خود با مقامات وزارت خارجه آمریکا برای بررسی ایجاد منطقه به اصطلاح "امن" در شمال سوریه و جزئیات آن پرداخت.

وی در گفت‌وگو با شبکه روداو اظهار کرد: طرف آمریکایی به ما اعلام کرد منطقه امنی که درباره آن صحبت می‌شود یک منطقه امنیتی و نظامی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدارها توافق شد که عمق منطقه مذکور بین پنج تا ۱۴ کیلومتر متغیر باشد، طوری که با پنج کیلومتر در برخی مناطق آغاز شده و در مناطق دیگر به ۱۴ کیلومتر برسد.

این مقام کرد گفت: این منطقه در سه مرحله ایجاد خواهد شد؛ مرحله اول ایجاد منطقه امن میان "تل أبیض" و "رأس العین" خواهد بود و پس از آن مرحله دوم به سمت رأس العین و مرحله سوم از غرب تل أبیض به سمت عین العرب اجرا خواهد شد.

برو ادامه داد: همچنین توافق شده است که سلاح‌های سنگین به مسافت ۲۰ کیلومتر خارج شود و هیچ نیرویی از یگان‌های مدافع خلق کرد و نیروهای سوریه دموکراتیک در منطقه مذکور حضور نداشته باشند. همچنین گشت‌های مشترک آمریکا و ترکیه در این منطقه حضور خواهند داشت و مراکزی برای آنها ایجاد می‌شود و ترکیه نیز بخشی از نیروی هوایی ائتلاف بین‌المللی در آسمان منطقه امن خواهد بود.

وی تصریح کرد: هیچ نیروی خارجی وارد این منطقه نخواهد شد و فقط گشت‌زنی‌ها وجود خواهد داشت، اما همانطور که ما مطلع شده‌ایم به دلیل حضور مؤسسات دولت سوریه در آنجا حریم خصوصی برای شهر قامشلی وجود خواهد داشت و شروط تعیین شده تنها میان آمریکا و ترکیه نیست، بلکه نیروهای سوریه دموکراتیک، یگان‌های مدافع خلق کرد و حزب اتحادیه دموکرات نیز این شروط را پذیرفته‌اند.

طبق گفته برو، دو طرف توافق کرده‌اند مناطقی که دولت در آن حضور دارد بدون تغییر باقی بمانند و به نظر می‌رسد که قامشلی از گشت‌های مذکور مستثنا شود.

وی افزود: حمایت و پذیرشی نسبت به ابتکار عمل فرانسه وجود دارد که به دنبال ایجاد یک دولت جدید، دستیابی به توافق کردی - کردی و یک توافق دیگر میان کردها و دیگر تشکیلات این منطقه است و اینکه همه طرف‌ها باید در مدیریت این منطقه شریک باشند.

برو تأکید کرد: در دیدار با مقامات وزارت خارجه آمریکا از آمدن آوارگان سوری به منطقه امن که قرار است ایجاد شود، ابراز نگرانی کردیم. ما مخالف بازگشت آوارگان و پناهندگان نیستیم اما جنگ همچنان در برخی مناطق متوقف نشده و بدین ترتیب بازگشت آنها دشوار است. به همین دلیل ما نگران این مسأله هستیم که ترکیه بیش از سه میلیون پناهنده سوری را که در این کشور حضور دارند در منطقه امن اسکان دهد.

وزارت دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود: واشنگتن و آنکارا توافق کردند تا یک مرکز عملیاتی مشترک به منظور هماهنگی جهت ایجاد منطقه‌ امن در شمال سوریه تاسیس کنند.

در مقابل وزارت خارجه سوریه نیز مخالفت قاطعانه خود را با توافق اعلام شده از سوی آمریکا و ترکیه پیرامون ایجاد منطقه به اصطلاح "امن" در شمال سوریه اعلام کرده است.

310310

کد خبر 1292542

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ترکیه ایالات متحده آمریکا سوریه لیگ برتر نوزدهم ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال امانوئل مکرون سینمای ایران آندره استراماچونی کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه

پارلمان تاجیکستان توافق نظامی با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی از جمله پهپاد و آموزش نیروهای نظامی تاجیک توسط ترکیه را تصویب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس سنای تاجیکستان توافق نظامی این کشور با ترکیه برای خرید تجهیزات نظامی را تصویب کرد.

بر اساس این توافق، مبلغ 50 میلیون لیره از سوی ترکیه به تاجیکستان به صورت اعتبار خرید نظامی در نظر گرفته شده که بر مبنای آن، تاجیکستان می تواند پهپاد و سایر تجهیزات نظامی مدرن را از شرکتهای ترکیه ای خریداری کند.

وزارت دفاع تاجیکستان این توافق را برای مبارزه با تهدیدات تروریستی و گروههای افراطی مهم ارزیابی کرده است.

این اعتبار ظرف مدت 5 سال باید استفاده شود و اگر تجهیزات خریداری شده بیش از مبلغ 50 میلیون لیره باشد، دولت تاجیکستان باید هزینه را پرداخت کند.

2 میلیون لیره از این مبلغ صرف آموزش نیروهای نظامی تاجیکستان در آموزشگاههای نظامی ترکیه خواهد شد. کارشناسان نظامی ترکیه بر نحوه خرید تجهیزات نظامی و هزینه این اعتبار نظارت خواهند داشت.

این توافق در سال گذشته بین وزرای دفاع دو کشور به امضا رسیده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان