Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت صادقی ظهر شنبه در جلسه شورای دانشگاه کردستان اظهار داشت: پردیس دانشگاه کردستان در ۹۶ هکتار احداث شده که شامل ۱۶۰ هزار ساختمان در ان قرار دارد و ۱۷ هزار مترمربع نیز مانند خوابگاه دانشجویی، سلف سرویس، زمین ورزشی و فضای اموزشی در دست اجرا هستند.

وی افزود: هشت دانشگاه در حال حاضر وجود دارد که یکی از این دانشکده ها در بیجار اقماری است و دو دانشکده اقماری دیگر نیز در دست احداث هستند و ۱۰ هزار و ۶۳۹ دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند که ۳۶ درصد کل دانشجوهای کشور را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: ۳۸۲ نفر نیز عضو هیات علمی دانشگاه کردستان هستند و سعی می کنیم در ترم جدید در مهر ماه هم تعداد دانشجویان و هم اعضای هیات علمی را افزایش دهیم.

صادقی یاداور شد: در حال حاضر ۲۰۰ گرایش اموزشی در این دانشگاه داریم که ۳۶ گرایش در مقطع دکترا، ۱۱۴ گرایش در مقطع ارشد و ۵۶ گرایش نیز در رشته کارشناسی ارشد پذیرای دانشجو است.

وی بیان کرد: ۱۳۸ میلیارد تومان کل اعتباری است که از سوی وزارت علوم به کردستان اختصاص می یابد که در مقایسه با سایر استان های همجوار اعتبار ناچیزی است.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: اگر اعتبارات خاص برای کردستان در نظر گرفته تشود نمی توان دانشکده های اقماری را گسترش داد چرا که درامد حاصل از پذیرش دانشجو و سرانه وزارت علوم با هزینه های جنبی همخوانی ندارد.

صادقی اظهار داشت: سعی کرده ایم که تعدادی از رشته هایی که در این دانشگاه تدریس می شود به صورت اختصاصی و بومی باشد تا پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بتوان با توجه به ظرفیت های استان از این نیروها بهره گرفت.

گفتنی است منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر یک روزه خود به کردستان, بازدید از پروژه بهره وری مصرف آب از طریق کشت انتظاری سیب زمینی مزرعه تحقیقاتی دانشگاه کردستان در دهگلان را در برنامه دارد.

بازدید از چند پروژه در دست اجرای دانشگاه و کلنگ زنی دو پروژه جدید و جلسه با اعضای شورای دانشگاه از جمله برنامه های سفر وزیر خواهد بود.

همچنین شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان, بازدید از ساختمان مصری و بازدید از پروژه دانشکده صنایع و معادن قروه نیز از دیگر برنامه های این سفر یک روزه خواهد بود.

کد خبر 4700230

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کردستان وزیر علوم منصور غلامی بوشهر هفته دولت قزوین شیراز شهرکرد ایلام عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد اربعین حسینی سانحه تصادف استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۶۸۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ و تحصیل با هزینه شخصی را اعلام کرد.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت یادآور شده است: «با توجه به عملکرد دانشگاه های موجود در لیست قبلی، چگونگی رعایت الزامات وزارت بهداشت، نحوه تعامل دانشگاه با دانشجویان ایرانی و با در نظر گرفتن سه نظام رتبه بندی معتبر بین المللی Times، QS و Shanghai ، لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت متبوع جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در رشته‌ های مرتبط با علوم پزشکی به شرح جدول پیوست اعلام می شود.

این لیست سالیانه مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفته و در سال تحصیلی مذکور صرفاً دانشگاه‌های موجود در این لیست جهت ادامه تحصیل مورد تایید است.

مجدداً تاکید می شود بر اساس مصوبات شورایعالی ارزشیابی وزارت بهداشت، از سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱، زمان شروع به تحصیل در دوره اصلی ( تاریخ ویزای معتبر، تاریخ خروج از کشور و تاریخ حضور و شرکت در کلاس‌های دوره اصلی، مطابق با برنامه سال‌تحصیلی دانشگاه مربوطه) ملاک مورد تایید بودن دانشگاه مطابق با لیست دانشگاه های مورد تایید اعلامی وزارت بهداشت است.

نظر به اینکه برخی دانشگاهها از جمله دانشگاه NEU قبرس و University of Medical Lodz لهستان، به دلیل عدم رعایت الزامات و استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت، بر اساس مصوبات شورایعالی برای سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ از لیست دانشگاه های مورد تایید خارج شده است، لذا متقاضیان ادامه تحصیل باید به این موضوع توجه داشته باشند که شروع به تحصیل در دوره اصلی در این دانشگاه ها و هر دانشگاه خارج از لیست مورد تایید، برای سال تحصیلی مذکور مورد تایید نیستند.

یادآور می‌شود از سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷، تحت هیچ شرایطی امکان ارزشیابی مدارک دانش‌آموختگان از دانشگاه های خارج از لیست تایید وزارت بهداشت (دانشگاه غیرتایید) وجود ندارد.

همچنین بر اساس مصوبه دویست و پنجاه و هفتمین جلسه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور از ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ و بعد از آن، کل مدت تحصیل باید در دانشگاه مورد تایید بوده و امکان ارزشیابی مدارک دانش آموختگانی که قسمتی از دوره را در دانشگاه غیرتایید گذرانده‌اند، میسر نیست.

مجددا تاکید می شود کالج ‌های وابسته به دانشگاه اصلی ذکر شده در لیست و شعب آن در سایر کشورها مورد تایید نبوده و مدارک صادره از آنها قابل ارزشیابی نیستند.»

این مرکز تاکید کرده است: داوطلبان تحصیل با هزینه شخصی در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور، برای برخورداری از هرگونه خدمات و تسهیلات قابل ارائه توسط این وزارت طبق ضوابط و مقررات مربوطه، باید در هنگام ارائه درخواست برای بهره مندی از خدمات مذکور، علاوه بر مستندات اعلام شده در آیین‌نامه‌های مربوطه، مدارک زیر که نشان دهنده تسلط لازم آنها به زبان خارجی کشور محل تحصیل است و توسط مراکز یا موسسات مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادره شده است، را نیز ارائه کنند:

- برای کشورهای انگلیسی زبان: مدرک حداقل نمره ۶ برای آزمون IELTS General و یا نمره معادل آن در آزمون TOEFL (۶۰%-۷۸%)

- برای کشورهای روسی زبان: مدرک قبولی حداقل سطح A۲ (TBU: basic level) زبان روسی براساس آزمون TORFL

- برای کشور چین: مدرک حداقل نمره ۱۲۰ در سطح ۲ آزمون HSK

- برای کشورهای ترک زبان: مدرک سطح B۲ آزمون تومر(TÖMER): کسب مجموع نمره ۶۶ تا ۷۰

- برای سایر کشورها: مدرک زبان بر اساس شرط تعیین شده از سوی دانشگاه مورد تایید پذیرش دهنده

متقاضیان باید توجه داشته باشند:

«در صورتی که دانشگاه خارجی مورد نظر، قبولی و کسب حداقل نمره در آزمون زبان خاصی را معیار و شرط پذیرش قرار دهد، داوطلب ملزم است آن شرط را نیز (علاوه بر موارد فوق) احراز کند. در خصوص دوره های تحصیلات تکمیلی و PhD ، زبان غالب دانشگاه در دوره مربوطه ملاک است.

دوره های کالج، پادفک، Pre-Med،Foundation و ... که ممکن است برای ورود به برخی رشته ها و یا دانشگاه ها الزامی باشد، به عنوان دوره اصلی رشته دانشگاهی محسوب نشده و هیچگونه تسهیلات یا خدماتی برای شروع یا در طول این دوره ها از سوی وزارت بهداشت به متقاضیان ارائه نخواهد شد.

لیست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‏پزشکی جهت ورودی های سال تحصیلی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ در این اینجا قابل مشاهده است.

کد خبر 6088206

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود